FZ’s forumsaga om lilla Calle

NuZ
Testpilot
FZ’s forumsaga om lilla Calle

I den här tråden skulle jag vilja försöka mig på ett litet socialt experiment och utforska FZs communitys fantasi. Detta med en forumsaga

Alltså en berättelse som skrivs av oss med några meningar per inlägg och som berättas vidare i inlägget som kommer efter. Kan vara vilket tema ni vill. Humor, drama, skräck osv. Skriv det ni vill och känner för, Bara ni fortsätter sagan

Exempel!!
Jag skriver inlägget

Citat:

Det var en gång en kanin som sålde morötter....

Sedan gör du ett inlägg för att fortsätta sagan

Citat:

Men kaninen vilje sälja tomater....

Och sedan fortsätter det så vidare och vidare i inlägg efter inlägg.

För att detta ska funka och inte braka ur på en gång så har vi några enkla regler.

  1. Man följer forumets regler

  2. Om man skulle posta ett inlägg som fortsättning på ett stycke någon annan redan gjort en fortsättning på. Redigera då ditt inlägg eller stryk över det. Det blir roligare och lättare för andra att följa sagan vi skriver här.

  3. Man följer regel #1

  4. Försök att få fram ett par/tre meningar som minst. Annars är risken att det bara blir korta enstaka ord som berättar historien. Ja självklart om det skulle vara passande med väldigt mycket humor. Kör på bara.

  5. Följ regel #1

  6. Citera gärna inlägget ni fortsätter

Frågor är bara att citera detta inlägg.

Man får självklart skriva flera inlägg i tråden och bidra till sagan. Försök dock inte fortsätta ditt egna inlägg om inte sagan tappar fart eller liknande.

Sist men inte minst, avsluta inte sagan utan lämna den öppen för fortsättning så nästa person i communityt kan fortsätta sagan.

Lycka till!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Ok jag börjar nu

I juni 1996 var lilla Calle på väg hem till sin kompis Jocke. Han fick höra i skolan att Jocke hade skaffat ett nytt coolt spel som heter Quake. När lilla Calle kom till sin kompis ganska slitna staket grind märkte han något konstigt........


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jocke var utomhus!!! Vad sjutton tänker han på!! Lille Calle bad Jocke genast gå in så dom kunde börja spela men han ville hellre sitta under äppelträdet och lukta på blommorna. Lille Calle var tvungen att dra in Jocke i huset och då såg han något annat konstigt....

Fragtjuv

I köket stod en stor man med långt grått hår och två svärd på ryggen. Han vände sig hastigt om och spände ögonen i de två pojkarna och sa...


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Backloggens befriare

"These are not the droids you are looking for"
"Näe, vi letar inte efter några droids!" skrek Calle "-Vi ska spela Quake!".
Mannen med de två svärden drog då i med en busvissling, och som från ingenstans, bakom deras ryggar kom det en häst springandes från vardagsrummet.
Den mystiske mannen hoppade upp på hästen och sa förmananade
"Hiya Roach! Onwards!"
Och hästen stegrade sig på bakbenen och slog ut dörren med ett mäktigt brak...


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot

Hästen med mannen for ut genom dörren i en väldans fart. Så fort att kryddskåpet på andra sidan rummet rasade. Redan då visste lilla Calle och Jocke att denna dag skulle inte bli som alla andra. Ett äventyr väntade! Då skrek Jocke till, Det var någon som la en hand på hans axel. Det var......


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

...en kort, rundnätt kvinna vars ansikte doldes bakom en blankpolerad porslinsmask.

När de båda pojkarna vände sig om lät hon en lång tunga spela utmed maskens röda porslinsläppar, varpå hon harklade sig och sade:

- Jag har kommit för att varna er ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Sedan avbröts hon av en våldsam hostattack, som övergick i att hon grep sig om halsen, som om hon höll på att kvävas. Hon raglade ut genom dörren, och föll ihop, ryckte till och blev stilla.
Calle och Jockes första tanke var att nu fick de ju inte veta vad hon skulle varna dem för, sedan kom de att tänka på att de förmodligen borde ringa efter ambulans. Men just då...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

...så dök en annan äldre kvinna upp i Jockes högra synfält. Ju närmre hon kom desto bekantare verkade hon. Tillslut utbrast Calle; Malena! Vi menade ingenting! Förlåt!
Jocke tog skydd bakom en stor dildo som var oklart var den kom ifrån och..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

tre män dansade barbröstade bakom henne. Calle var inte sen på att ta tillfället i akt och tog upp dansen.
Nu var de plötsligt fyra dansare och fräcka fredag Malena som långsamt närmade sig Jocke med sina förföriska "moves"
Jocke...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

..bultade frenetiskt på den låsta dörren till sweclockers, när Calle nästan var framme hos honom med sin förföriska dans så öppnade plötsligt Jonas dörren, otroligt nog beväpnad med en tung luftkylare på 15cm från tyska noctua. Jonas insåg vad som höll på att hända efter att ha sett flera zombie-filmer på netflix och svingade den så högt och hårt han kunde mot huvudet, hjärnan! Hjärnan det enda som dödar en zombie är hjärnkaputt! ...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

men i ett ögonblick så slog det honom; vem är fienden; den panikslagna Jocke eller den förförisklt dansande Calle? Tål att tänkas på! I ett nafs så hejdades den tunga tyska noctua kylaren mitt i luften och den bekanta ljudet av ett medelande avbröt Jonas som lyfte luren...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

-Redaktionen här.
Jonas: är i en prekär situation!
Redaktionen: Jaha?
Jonas: Står framför en zombie!
Redaktionen: Var är Jocke?
Jonas: Svingar min Noctua mot honom!
...forts


signatur

7900XTX
7800X3D

NuZ
Testpilot

Då slutade lilla Calle att dansa förföriskt och kom att tänka på sin ”main quest”, Att spela Quake! Han ropade på Jonas som fortfarande höll sin futuristiska smarttelefon i ena handen och tyska kylaren i andra. Att nu ska vi försöka hitta Jockes dator och spela data! Just då hörde de alla någon bakom Jonas, det var....


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jbx
Medlem

minimal då de egentligen aldrig hade hänt något. Calle vaknade och svettades. De första han såg när öppnade ögonen var


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Ingenting. Panik! Ingenting. Synen!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Rafsar efter luren som faller ner på golvet, krälar på golvet och försöker fiska upp luren..
Synen kommer sakta tillbaks, minnen eller fantasier? som i en dröm ser lite ljus, minnen, Jocke, naken,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

nej! Jocke , naken,..är det en mardröm?
Det kalla stålet från den tyska noctua kylaren och dess brunfula fläktar skär in i handlederna när jag finner den.
Äntligen så har jag en referenspunkt.; Kylare och brunful.


signatur

7900XTX
7800X3D

NuZ
Testpilot

Precis då släppte lilla Calles sömnparalys. Han hade gått i sömnen också och upptäckte att han stod naken i lokala köpcentrumet förutom sin Sony Walkman av 1995 års modell. Nine inch nails på högsta. Han skämdes så! Lilla Calle sprang panikartat och i takt till musiken i riktning hemåt.

Väl hemma snabbt på med nya kläder. Lagom fundersam på vad som hänt och val av kläder så uppenbarade sig ingen mindre än John Carmack. John sade......


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Precis då släppte lilla Calles sömnparalys. Han hade gått i sömnen också och upptäckte att han stod naken i lokala köpcentrumet förutom sin Sony Walkman av 1995 års modell. Nine inch nails på högsta. Han skämdes så! Lilla Calle sprang panikartat och i takt till musiken i riktning hemåt.

Väl hemma snabbt på med nya kläder. Lagom fundersam på vad som hänt och val av kläder så uppenbarade sig ingen mindre än John Carmack. John sade......

ehmm.
Calle: jag älskar dig!
En lång tystnad följde. Båda rodnade lite.
John: mmm
kändes som om tiden stod stilla. Ett par minuter förflöt tills Calle plötsligt skrek för fulla muggar och säkert i flera minuter:


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

JOCKEEEE!
Puff, plötsligt så uppenbarade sig verkligheten, sov på kontorsgolvet,
AW'n hade nog gått överstyr. Kan det vara så? Den som står där och vrålar Jocke! i mitt stackars öra är ingen mindre än Emil..
Känns som mitt huvud sprängs i bitar. Har inte den jäveln slutat här hinner jag tänka innan allt bryter ut, hinner till och med tänka tanken om sellouts, skulle sparat min stackars hjärna till att ..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

hjälpa John, säg vad du vill men han är trots allt en Carmack (hur många Carmack finns det egentligen?) hinner jag i all förvirring tänka..
Emil rusar mot oss båda med en beige-brun cpu-kulare i högsta hugg (kan den ha 140mm fläktar? Tankarna far genom mitt dimmiga huvud i ultrarapid)..plötsligt..,


signatur

7900XTX
7800X3D

NuZ
Testpilot

Står lilla Calle i köpcentrumet igen. Med samma Sony walkman, samma Nine Inch Nails låt och lika naken som förut. Fast med en skillnad. Calle hade fått skägg. Så långt att det når det polerade marmorgolvet i köpcentrumet. Med sin nya utstyrsel ville lilla Calle i köpcentrumet år 1996 utföra stordåd. Han ville.....


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

.. Kasta en frisbee men den träffade en arg kille som skrek "vem vare som kasta!?" och tittade argt på calle som..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

... reflexmässigt pekade mot två pojkar med skolväskor som råkade gå förbi och fortsatte promenerandes längre in i köpcentrumet på det polerade marmorgolvet.
Den arga killen blev alldeles röd i ansiktet, knöt nävarna och började gå med raska steg mot pojkarna.
"Tusan också, vad ska jag göra?" tänkte Calle ångerfullt samtidigt som han kliade sig i sitt långa skägg. Det stod helt still i Calles huvud.
Men precis när den arga killen passerade honom så fick Calle en snilleblixt...

Medlem

...Calle tänker avleda den arga mannen från pojkarna genom att berätta för han att Jocke kommer göra ett youtube-klipp med honom OM han inte låter pojkarna vara. Precis när Calle ska yttra dom första orden snubblar han på sitt långa skägg med foten och föll pladask på det nypolerade golvet. Där låg han på rygg likt en sköldpaddeunge och tittade upp...

NuZ
Testpilot

Och lilla Calle tänkte på allt som hänt. Han ville ju bara spela det där nya spelet Quake. Konstiga figurer med svärd och hästar. Tanter i masker, tyska kylare och Jonas från Swec. Skägg långt så självaste Moses skulle bli avundsjuk. Lilla Calle reste sig upp. Började nynna med i NiN låten ”aaaaaaahhhhhhhh” ”aaaaaaahhhhhh”. När Calle med sitt långa skägg och Sony Walkman rörde sig mot entren på köpcentrumet kom lilla Calle på en sak. Han vill.......


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

... plötsligt kände lilla Calle en hand på sin axel. Calle vände sig om och stirrade rakt i ögonen på arga killen.
"Du hur gick det? Är du okej?" sa arga killen. Fast han verkade inte vara så arg längre. Snarare bekymrad.
"Öh va?" sa Calle förvirrat.
"Ja, du ramlade på golvet. Slog i stenhårt. Jösses vilken vurpa!" sa killen, men plötsligt tystnade han, pekade mot Calles panna och sa "Är det där... blod?".
Calle kände efter. Killen hade rätt, pannan var alldeles blodig. Det droppade till och med blod på marmorgolvet.
"Oj, kolla! Haha, jag har blivit gibbed!" sa Calle glatt och började skratta för sig själv.
"Du, ta det lugnt och sätt dig ned." sa killen.
Calle lydde, satte sig ned på marmorgolvet och fortsatte att skratta, "Haha! Gibbed!"
"Det här fixar vi" sa killen och sträckte sig efter ryggsäcken han hade på sig, lyfte ned den på golvet och började rota i den...

Inaktiv

... och efter ca 15-20 minuter plockade han fram en banan som från en yttre visuell inspektion såg ut att ligga farligt nära bäst-före datumet men det tycktes han inte riktigt bry sig om då bananen bara sekunder senare befann sig i mannens magsäck och kvar fanns endast ett otroligt brunt bananskal kvar som enda bevis att bananen någonsin existerat. Hursomhelst, ...

Medlem

...använde han bananskalet för att plåstra om Calles panna.
- Sådär ja, sade han. Nu har vi stoppat blödningen.
- Med ett bananskal?
- Ja, dummer, vad annars? Sade den inte längre lika arga killen och fnittrade. Apelsinskal, hur skulle det se ut?
Calle nickar, även fast han inte förstår. Det är mycket han inte förstår idag. Men en sak är säker, han vill fortfarande ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar