Cyberpunk 2077 försenas till 10 december

Medlem

Trist, javisst!

När 40h(!?) passerat inne i spelet... vem bryr sig?

Medlem
Skrivet av Fezk:

https://i.imgur.com/YQpEBiS.jpg

https://i.imgur.com/M5n53fv.png

Det kanske är dags att sluta nämna datum för CD Project Red. ^^

Yes, det är väl ändå där skon klämmer för många av deras fans. Har man ändå lyckats ta ledigt någon av de dagarna så kan det svida ganska rejält om man fått så pass starka uppmaningar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

As Adam Kicinski said during a conference call:

“This situation is different compared to previous changes to the deadline. The game for PC is ready and plays well on next-gen consoles and the company is finalizing the process concerning current-gen consoles.”

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag bryr mig inte så mycket egentligen då det är så mycket annat att spela/göra men kan inte låta bli att småle över ironin.

Folk köper konsol med motiveringen "det är lättare att utveckla för 1 hårdvara", "det skyndar på utvecklingstiden" och "det blir mindre buggar" och sedan blir spelen försenade för att konsolerna inte är bakåtkompatibla och dom behöver med tid att släppa spelen till fler konsolgenerationer/konsolmärken. Trots att spelet "gått guld" så kommer det med day 1 patchar och ibland så sabbas både sparfiler och till och med konsolen itself - trots att det "bara är 1 config". (Som inte heller stämmer ens för 1 märke då det numer finns 1 "pro" och 1 "slim" eller whatever det kallas.)

Aja, hoppas det leder till ett bättre spel. Själv får jag mer tid åt AC: Valhalla och att beta av lite till av backloggen.

Jag tror att folk köper konsol för att det är bekvämt att kunna sätta sig ner i soffan och bara köra på (mig inkluderad). Det är lättare att utveckla för ett par få hårdvaror än en massa tror jag dock fortfarande stämmer. Jag tror ingen sagt att spel blir snabbare att utveckla bara för att det är konsol.

Jag har fortfarande witcher 3 på xbox one x att köra igenom och jag har just nyligen kommit in i det. Cyberpunk har inte riktigt fångat mitt intresse men det är absolut synd att höra att det blir försenat igen. Även om jag är ett stort fan av Keanu Reeves. Jag kan dock inte förstå dom som hotar folk eller anser att det är ok att ladda ner det illegalt bara för att det inte släpps på tid. Ibland får vi vänta lite extra, jag vet att det suger för dom som tagit ledigt. Det kan jag förstå.
"Be excellent to each other."

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är alltså redo att spelas på PC samt "Next Gen" och det är alltså p.g.a. nuvarande konsoler man försenar spelet.

ABOUT THE DELAY: "This situation is different" compared to previous changes to the deadline - the game for PC is ready and plays well on next-gen consoles and the company is finalizing the process concerning current gen consoles.

http://biznes.pap.pl/en/news/all/info/2997307,highlights:-cd-...

Gör som Rockstar och släpp det på det format som det är ofärdigt på ett halvår-1år senare istället... *wink*

Kanske hade funkat om det varit Next Gen, men nu förefaller sig det vara tvärtom.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skriv svar