Recension – Demon's Souls

Medlem
Skrivet av WildThing:

Den store frågan är ju, har du en 4K tv? För det är väl där den ändras, den drar upp upplösningen väl?

Ja jag har en Highend Samsung TV 1000nits HDR osv 4K

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ja jag har en Highend Samsung TV 1000nits HDR osv 4K

Ah, ja då är det ju inte det Men det kanske visat något om att FPS är viktigare än upplösning. Jag tror det är samma för mig där, vet inte om jag tycker att de saker jag sett i 4k är så imponerande för att offra sweet FPS för iaf. Man når ju en viss gräns där man märker skillnad, som förstås är individuell


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Ah, ja då är det ju inte det Men det kanske visat något om att FPS är viktigare än upplösning. Jag tror det är samma för mig där, vet inte om jag tycker att de saker jag sett i 4k är så imponerande för att offra sweet FPS för iaf. Man når ju en viss gräns där man märker skillnad, som förstås är individuell

Ja men det är ändå bra betyg på spelet och PS5:an kan jag tycka, jag som brukar se skillnad på spel kan faktiskt inte se någon skillnad alls, då tvivlar jag på att någon riktig grafikmastah kan se stor skillnad. Däremot är flytet grymt skönt i performance mode, och fortfarande galet snyggt

Skribent

Jag hade verkligen föredragit att de hade bytt ut gräs-systemet mot det betydligt bättre estus-systemet, och skippat item load-grejen (räcker fint med equipment load). Gillar sällan den sortens mekanik i rollspel överlag, och tycker att det mest är lite störigt här. Tillför inget, mer än att göra spelet lite mer omständligt. Ingen dealbreaker eller så, men det finns några sådana grejer jag personligen önskar att de hade vågat ändra i den här nyversionen.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag hade verkligen föredragit att de hade bytt ut gräs-systemet mot det betydligt bättre estus-systemet, och skippat item load-grejen (räcker fint med equipment load). Gillar sällan den sortens mekanik i rollspel överlag, och tycker att det mest är lite störigt här. Tillför inget, mer än att göra spelet lite mer omständligt. Ingen dealbreaker eller så, men det finns några sådana grejer jag personligen önskar att de hade vågat ändra i den här nyversionen.

Håller med dig, dom kom ju med bättre lösningar i de senare Souls spelen, hade inte skadat om de uppdaterat denna version av Demon souls med de förbättringarna. Sen är det ytterligare en sak som jag stör mig på rejält, OK att spelen ska vara hardcore och svåra, men seriöst näst sista bossen...att den kan sno levels är ju bara för brutalt, hur fan ska jag veta det innan jag provar bossen om jag inte läst på innan ? Tappade typ 10 levels innan jag fattade att vafan han snor ju levels på riktigt.

10 levels är ju typ X timmar lixom, LITE väl brutalt...Jag tappade så mycket levels att jag inte kunde använda min Meat clever som var mitt main vapen, sjukt segt

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

Håller med dig, dom kom ju med bättre lösningar i de senare Souls spelen, hade inte skadat om de uppdaterat denna version av Demon souls med de förbättringarna. Sen är det ytterligare en sak som jag stör mig på rejält, OK att spelen ska vara hardcore och svåra, men seriöst näst sista bossen...att den kan sno levels är ju bara för brutalt, hur fan ska jag veta det innan jag provar bossen om jag inte läst på innan ? Tappade typ 10 levels innan jag fattade att vafan han snor ju levels på riktigt.

10 levels är ju typ X timmar lixom, LITE väl brutalt...Jag tappade så mycket levels att jag inte kunde använda min Meat clever som var mitt main vapen, sjukt segt

Ja, den hatar jag också. Gillar inte när spel aktivt snor min tid, vilket är vad den sortens bestraffningar är. Hade gärna sluppit det.

Medlem

Du anar inte hur gimpad jag blev i Newgame nu pga att jag tappade levels. Det lama
var att jag skulle precis gå och fixa Northern Regalia, så la jag nästan 10 poäng på Faith.
Dödade näst sista bossen och där tappade jag 10 lvls, men självklart var det stamina och str den tog av.
Så jag kunde inte använda min meatcleaver längre och helt plötsligt var jag i NEWGAME, inte så att spelet berättade
"tjena snackar du med bruden nu så avslutas spelet och du kastas in i NEWGAME där du måste spela om MYCKET innan du äntligen kan hämta din Northern Regalia" ..... La hela kvällen igår på att försöka döda Flamelurker i Newgame eftersom jag behöver hans soul för att ÄNTLIGEN kunna göra Northern Regalia, en hel kväll med fails eftersom Flamelurker 1-2 shottar mig i NG efter att bossen drog bort så mycket på vitality

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Håller med dig, dom kom ju med bättre lösningar i de senare Souls spelen, hade inte skadat om de uppdaterat denna version av Demon souls med de förbättringarna. Sen är det ytterligare en sak som jag stör mig på rejält, OK att spelen ska vara hardcore och svåra, men seriöst näst sista bossen...att den kan sno levels är ju bara för brutalt, hur fan ska jag veta det innan jag provar bossen om jag inte läst på innan ? Tappade typ 10 levels innan jag fattade att vafan han snor ju levels på riktigt.

10 levels är ju typ X timmar lixom, LITE väl brutalt...Jag tappade så mycket levels att jag inte kunde använda min Meat clever som var mitt main vapen, sjukt segt

Spoiler Alert...

Medlem

Någon som fortfarande lirar spelet och kan hjälpa mig med en sak. Jag behöver pure white tendency på sista världen (Valley of defilement). Den var det ett tag men jag fuckade upp efter sista bossen o dog en gång som human och nu är det inte pure white längre. Jag behöver någon som kan invadera mig o låta mig slå ihjäl den personen så kommer världen vara tillbaka till pure white igen.
(det går o lösa med gemensamt password som man sätter under nätverksinställningarna i spelet så kommer man kunna invadera varandra)

Om ni skulle kunna hjälpa mig så skicka gärna DM.
Förövrigt fy fan vilket bra spel. Har lirat PS3 versionen många ggr men det här.. ja det är så här det ska spelas haha.
Bluepoint är grymma på remakes.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar