Se stor, interaktiv karta från Night City från Cyberpunk 2077

Robot
Se stor, interaktiv karta från Night City från Cyberpunk 2077

Planera nästa besök till megastaden.

#cyberpunk-2077


Medlem

Hoppas kartan är buggfri, då är den bättre än själva spelet!

Ska omedelbart gå igenom denna kartan (även om jag tänker vänta att spela vidare till nästa patch) då den verkar mycket intressant!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förstår jag rätt att den kan tracka mitt spels progress?

Medlem
Skrivet av Beera:

Förstår jag rätt att den kan tracka mitt spels progress?

För 60spänn ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Beera:

Förstår jag rätt att den kan tracka mitt spels progress?

Inte per automatik.

Så jag tolkar det i alla fall.

Medlem

Någon borde göra markeringar.
Markera startposition, dra en linje, markera nästa position, dra en till linje, och markera nästa.. man kan få en rätt bra översikt hur spelet utvecklas . Skulle vara skoj

Också,
hur stor är night city kartan i jämförelse med andra kartor?

"Cyberpunk 2077 map compared to gta 5. Interestingly a redditor claims that it is 1 5 times bigger than rockstar games gta 5."
- http://leahrosenberg.org/

Är det sant?

Också en liten vit lögn,
mapen är hälften så stor än vad man trodde.
Cyberpunk 2077 Map Size MEASURED in game & comparison with GTA 5 / Witcher 3
Hade premiär 14 dec. 2020
https://youtu.be/7w42uV80Xe0?t=64

Medlem

Kartan är suverän! Mer interaktiv än spelet själv. Ha.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Tack! Får undersöka

Medlem

Fler som inte får något registreringslänk när man försöker skapa konto?

Medlem

ok? Vad ska vi med den länken till?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd bara att staden är ett tomt skal

Medlem
Skrivet av Ankh:

ok? Vad ska vi med den länken till?

Stor sannolikhet "personen" ifråga är en "Bot", med tanke på innehållet i detta inlägget och tidigare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Stor sannolikhet "personen" ifråga är en "Bot", med tanke på innehållet i detta inlägget och tidigare.

fair enough!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

såhär borde kartan inuti spelet sett ut istället, hade varit mkt lättare att navigera den då


signatur

//monster

KoP
Medlem

Verkar ju inte så nödigt att äga denna karta då det redan finns en bra karta i spelet samtidigt som spelet håller koll på vilka questar man har och vilka man har klarat av. (ー_ー)!!

Medlem

Helt onödigt, det är ju inte direkt så att du kan gå vilse i staden och alla dörrar är låsta. Pappkartonger till hus ser bra ut på utsidan och ingen vet hur det ser ut på insidsn för ingen har nommit in. Hela staden är fake du kan inte ta i något, prata med någon lr gå äta ifrån streetfooden. I och med att du inte kan gå in någonstans varken gå ner lr upp så är det inte så svårt och följa sin progress själv, tryck på m och kolla vilka quest och wanted listade personer som är kvar. Är det inga ikoner kvar i stan då är du färdig där. Det är ju inte direkt ett Metroid spel där du kommer till ett ställe, där ett pussel ska lösasas för kunna utföra pusslet så ska du ha ett speciellt item, lika dant med Zelda. Catlevania! Så denna progression map systemet för 60kr är inte värt det. Vad ska ni skriva på noteringarna att här skulle det ha varit nice med interactions med denna korvmoj eller här hade det varit nice om kunde drick sig relös och dansa och spy över vakten.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Helt onödigt, det är ju inte direkt så att du kan gå vilse i staden och alla dörrar är låsta. Pappkartonger till hus ser bra ut på utsidan och ingen vet hur det ser ut på insidsn för ingen har nommit in. Hela staden är fake du kan inte ta i något, prata med någon lr gå äta ifrån streetfooden. I och med att du inte kan gå in någonstans varken gå ner lr upp så är det inte så svårt och följa sin progress själv, tryck på m och kolla vilka quest och wanted listade personer som är kvar. Är det inga ikoner kvar i stan då är du färdig där. Det är ju inte direkt ett Metroid spel där du kommer till ett ställe, där ett pussel ska lösasas för kunna utföra pusslet så ska du ha ett speciellt item, lika dant med Zelda. Catlevania! Så denna progression map systemet för 60kr är inte värt det. Vad ska ni skriva på noteringarna att här skulle det ha varit nice med interactions med denna korvmoj eller här hade det varit nice om kunde drick sig relös och dansa och spy över vakten.

Du låter...lite bitter


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Stephanie:

Också,
hur stor är night city kartan i jämförelse med andra kartor?

"Cyberpunk 2077 map compared to gta 5. Interestingly a redditor claims that it is 1 5 times bigger than rockstar games gta 5."
- http://leahrosenberg.org/

Är det sant?

Också en liten vit lögn,
mapen är hälften så stor än vad man trodde.
Cyberpunk 2077 Map Size MEASURED in game & comparison with GTA 5 / Witcher 3
Hade premiär 14 dec. 2020
https://youtu.be/7w42uV80Xe0?t=64

Jag undrar också hur stor kartan är jämförelsemässigt mot Los Santos i GTA V.
Enligt denna artikel så är Night City (24 km2) nästan dubbelt så stort som Los Santos (13,7 km2).
https://www.altchar.com/game-news/heres-how-cyberpunk-2077-ma...

Stämmer det, ni som spelat?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Du låter...lite bitter

Haha, ja jag blev det! När en kul fuktion kommer upp till ett spel som möjligtvis kunde va varit nödvändigt att ha. Men när spelet i sig saknar precis allt som trailer visade upp, allt är skriptat. Så att ha ett progression program för 60 spänn för att följa dig. I dags läget är det onödigt. Om ett halv år så kanske dom har patchat lagt in allt som inte är med.

Så att jag är lite bitter över detta spel är ett faktum och jag är lite besviken. Jag säger inte att spelet är dåligt. Det är lite no man sky över det hela och vi vet ju vad som har hänt med dom och se på dom idag vartvdom är. Så det kan bli bättre.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Haha, ja jag blev det! När en kul fuktion kommer upp till ett spel som möjligtvis kunde va varit nödvändigt att ha. Men när spelet i sig saknar precis allt som trailer visade upp, allt är skriptat. Så att ha ett progression program för 60 spänn för att följa dig. I dags läget är det onödigt. Om ett halv år så kanske dom har patchat lagt in allt som inte är med.

Så att jag är lite bitter över detta spel är ett faktum och jag är lite besviken. Jag säger inte att spelet är dåligt. Det är lite no man sky över det hela och vi vet ju vad som har hänt med dom och se på dom idag vartvdom är. Så det kan bli bättre.

Lite så jag tänker med. Jag ser stort potential i spelet, men trots jag bara spelat 8 timmar väljer jag nu att lägga det på is tills de bättrat spelet.

Det trista med detta är att jag betalade nästan 600kr för ett spel som jag uppenbarligen kunde väntat att köpa tills efter jul

Edit: Jag betvivlar inte att spelet kommer bli kanonbra, men just nu känns det som det saknas en massa saker som borde vara med samt en bugfest deluxe. Värt 600kr? Njae...längre fram kanske. Inte nu.

Edit2: Men det känns som vi kom ifrån vad inlägget handlade om. Dvs den interaktiva kartan - som faktiskt var rätt cool


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite så jag tänker med. Jag ser stort potential i spelet, men trots jag bara spelat 8 timmar väljer jag nu att lägga det på is tills de bättrat spelet.

Det trista med detta är att jag betalade nästan 600kr för ett spel som jag uppenbarligen kunde väntat att köpa tills efter jul

Edit: Jag betvivlar inte att spelet kommer bli kanonbra, men just nu känns det som det saknas en massa saker som borde vara med samt en bugfest deluxe. Värt 600kr? Njae...längre fram kanske. Inte nu.

Edit2: Men det känns som vi kom ifrån vad inlägget handlade om. Dvs den interaktiva kartan - som faktiskt var rätt cool

Jag har köpt spelet 2ggr.
Stadia och gog

Valde iofs Stadia bara för att få CCU'n + controller annars hade jag inte köpt.
Har inte hunnit prova det på Stadia än


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Haha, ja jag blev det! När en kul fuktion kommer upp till ett spel som möjligtvis kunde va varit nödvändigt att ha. Men när spelet i sig saknar precis allt som trailer visade upp, allt är skriptat. Så att ha ett progression program för 60 spänn för att följa dig. I dags läget är det onödigt. Om ett halv år så kanske dom har patchat lagt in allt som inte är med.

Så att jag är lite bitter över detta spel är ett faktum och jag är lite besviken. Jag säger inte att spelet är dåligt. Det är lite no man sky över det hela och vi vet ju vad som har hänt med dom och se på dom idag vartvdom är. Så det kan bli bättre.

Om du hoppas på tillägg i form av spelmekaniska funktioner eller RPG element så hoppas du nog förgäves.
Däremot kommer dom nog patcha bort buggar och fila på systemkraven, men inte mer än så.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Om du hoppas på tillägg i form av spelmekaniska funktioner eller RPG element så hoppas du nog förgäves.
Däremot kommer dom nog patcha bort buggar och fila på systemkraven, men inte mer än så.

Hör jag skeptiskt och Negativt tanke ifrån din sida nu. ?

Medlem

Tja
Jag sitter på en lenovo y530, gtx1060, 16gb.

Pallar den med att dra cyberpunk? Elller ska jag vänta tills jag får hem ps5?
Mvh John

Medlem

Ni som sittet med 1060 och neråt kan ju köpa spelet och spela det om ni vill ha samma grafik inställningar som x-box och ps4. Jag hade nog väntat ett tag isåntfall.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Hör jag skeptiskt och Negativt tanke ifrån din sida nu. ?

Nej, spelet är fortfarande helt okej, men självklart hade jag önskat mer

1
Skriv svar