Playstation Studios har över 25 spel i görningen, nästan hälften är nya IP:n

Medlem

Jaha var det hit alla besserwissrar gått, hejhej!

Men än så länge klarar jag mig med spel pga stor backlog, men spännande att se att dom har mycket på gång till Ps5!

Inaktiv

Massor med spel på gång till PS, Xbox och PC! Härlig tid att vara gamer!

Medlem

Några spel per utvecklare alltså. Inte illa! Ser fram emot fläskiga trailers!

Medlem

Ja det är underbart med nya spel, den som lever får se.

Medlem

Klagas det på att Sony gör exklusiva spel? Det är väl klart de gör det istället för att göra spel åt konkurrenterna...? För min del funkar det bra då jag varken har Xbox eller PC.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Hoppas det kommer något värt att skaffa för Ps5 snart. Snart ett halvår in i släppet av ps5 och det har varit totaldött. Tänker inte skaffa en ps5 för spela ps4 spel i bättre grafik.

Just nu är det bara demon's souls, en remake som är i närheten av intressant att skaffa. Patetiskt.

Ratchet & clank borde varit en lanseringstitel.

Jepp. Jag har haft Ps5 sen december och spelat Ghost of Tsushima, Last of us 2, Hitman 3 och snart Assassins Creed. Hade hoppats på att något tungt PS5 spel skulle finnas by now. Dying Light 2 tex!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Sony har ingen annan strategi än exklusivitet och har aldrig haft i stort sätt. Dom har alltid utnyttjat sina konsumenters lojalitet som aldrig ifrågasätter det heller, utan snarare försvarar Sony.

Jag har inget emot exklusivitet, så länge det görs rätt. Tidsexklusivitet är jag helt emot, det tjänar inget riktigt syfte än att låta andra få vänta längre, bortkastade pengar i sjön. Men Sony är lika skyldiga som Xbox. Sedan vet jag inte varför du säger att vi blir "lurade". På vilket sätt? Har vi blivit lurade på alla grymma spel genom åren eller?

Skillnaden på Sonys riktiga exklusiviteter, som många verkar missa, är att dessa är "uppfostrade" under Sony under flera år innan de köps upp. Man kan säga att bolagen utvärderas, vissa kriterier måste uppnås, innan beslut tas, Skulle någon idag bli förvånad om Sony köper upp Housemargue, Bluepoint games, eller kanske Ember Lab, om deras spel är lyckade? Nej, så klart inte. De första två har skapat spel till playstation i flera år, likt ND, insomniac, Guerilla etc, innan de köptes upp.

Med andra ord har inte Xbox spelarna missat något, inget har tagits från dem. Tänk om jag hade gnällt, buhu, exklusivitet, varför kommer inte Halo, Forza, Gears till playstation? Men det är en stor skillnad att köpa upp ett multiplatföretag, som har miljoner fans över hela världen som har stöttat Bethesdas spel under årtid för att helt plötsligt bli uteslutna ur det roliga. Svaret man får är att antingen köpa sig en till konsol eller spela på mobilen haha.

Känns som om det mest är PC-spelarna som gnäller mest över exklusiviteter. Men hade spelen kommit dag ett, så hade samma personer hyllat Sony och deras fantastiska spel. Lite dubbelmoral faktiskt...

Medlem
Skrivet av Pjotor:

w o o o o o s h .

Alltså jag höll ju med dig och skrev ett skämtsamt scenario om hur Sony blir desperata av ren framgång. Kanske du också borde öva på läsförståelsen?

Sorry, missförstod dig. Man vet aldrig med nätet, om folk skämtar eller inte...haha

Medlem

25 Sony studios spel på gång och flertal Xbox game studios spel på gång i framtiden. Kan inte mer än att bli glad för framtiden för gaming nu. Kommer bli så mycket att spela! Är ganska ointresserad av plattform, vill bara ha bra spel.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Det där är inte spel från PlayStation Studios.

Skrivet av matt76:

Du menar noll perspektiv, med tanke på att spelen du listat upp är från tredje part. Artikeln ifråga handlar dock om "Playstation Studios", vilka är Sony-ägda utvecklare.

Skrivet av Bullen86:

Som andra har nämnt så är det tredjepart. Majoriteten av spelen de jobbar på är outannonserade, inräknade med uppföljarna vi redan känner till om, så som HZD, GoT och GoW. I artikeln nämndes det att t.ex. att Embar Lab, (Kena), jobbar på ett nytt Ps5 spel redan nu.

Jag tolkar det som det alltid har varit. Om MS har ett avtal på ett spel så kommer Xbox Games Studios att vara involverade. PlayStation Studios är det nya samlingsnamnet och om de skopar upp ett tidsexklusivt spel så kommer det gå under PS Studios nu.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag tolkar det som det alltid har varit. Om MS har ett avtal på ett spel så kommer Xbox Games Studios att vara involverade. PlayStation Studios är det nya samlingsnamnet och om de skopar upp ett tidsexklusivt spel så kommer det gå under PS Studios nu.

Nej det är fel. Playstation Studios är Sonys 1:A parts helägda studios, så storspelet "volcano high" räknas inte bland de 25 spelen :).

https://www.pushsquare.com/guides/playstation-studios-all-son...

25 spel "på gång" är väl inga konstigheter. Alla studios håller på med nått just nu, vissa med mer än 1. Dessutom har ett antal studios redan nästa spel i planeringsstadiet.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag tolkar det som det alltid har varit. Om MS har ett avtal på ett spel så kommer Xbox Games Studios att vara involverade. PlayStation Studios är det nya samlingsnamnet och om de skopar upp ett tidsexklusivt spel så kommer det gå under PS Studios nu.

Skrivet av lars_kongo:

Nej det är fel. Playstation Studios är Sonys 1:A parts helägda studios, så storspelet "volcano high" räknas inte bland de 25 spelen :).

Spel från Playstation Studios är sådana spel som är gjorda av eller i samarbete med Sony och ges ut av Sony.

Det är såklart spel gjorda av Sony-studior men kan även vara spel som Returnal som är gjort av en extern studio (Housemarque) som samarbetar med Sony (i detta fall Sony XDev).

Även Xbox har väl tidsexklusiviteter från externa utvecklare/utgivare utan att det står något om Xbox Game Studios?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Spel från Playstation Studios är sådana spel som är gjorda av eller i samarbete med Sony och ges ut av Sony.

Det är såklart spel gjorda av Sony-studior men kan även vara spel som Returnal som är gjort av en extern studio (Housemarque) som samarbetar med Sony (i detta fall Sony XDev).

Även Xbox har väl tidsexklusiviteter från externa utvecklare/utgivare utan att det står något om Xbox Game Studios?

Precis så.

Det är spel från first party studios och spel som publiceras och finansieras av PS/Xbox men görs av/i samarbete med tredjepartsstudios som räknas. Returnal och Ori and the Will of the Wisps är två exempel på det senare.

------------------------------

Väldigt roligt att det är så mycket spel på gång från både PlayStation och Xbox. Den här generationen kommer att bli något alldeles extra!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kommer fortfarande inte förstå spelare som är så kräsna att det nästan aldrig finns spel till dom. Och sen när det kommer något nytt så måste dom köra sönder det på en vecka el två. För mig som vill njuta av spel så länge som möjligt och köper nya spel varje månad. Så känns det lite sjukligt att maniskt köra sönder spel på direkten. Jag har alltid 30-50 spel att börja spela just nu om jag känner för det. Och spelar bara den här veckan 13 spel. Och har många fler att spela om jag vill. Spel som Apex Rdr2 online och GtaV online tar aldrig slut tex.

12
Skriv svar