Vill köpa en PlayStation 5 -- Tips att handla begagnat? Har ni uppgraderat ännu? (POLL)

Medlem
Vill köpa en PlayStation 5 -- Tips att handla begagnat? Har ni uppgraderat ännu? (POLL)

:::::EDiT:::::
(Har lyckats fått tag på en maskin för 2 veckor sedan den (2 juli 2021). Är super nöjd med köpet. Handlade via RetroSpelButiken. Gav 7300:- o då ingick 1 extra kontroll + en rabattcheck på 360:-)
:::::EDiT:::::
______________________________________________

Vill köpa en PlayStation 5 -- Önskar TiPS

Håller på att försöka hitta en PlayStation 5 att köpa. Finns det någon här på FZ som vill sälja sin maskin?

Har kollat på Blocket och hittat denna PS5 konsol i Östersund och han vill ha 6999:-. Jag har inte använt Blocket på över 10 år. Hur ska man göra för att inte bli blåst idag egentligen? Har ni nå tips?

Så här ser hans annons ut:
_________________________________________________________________________________
Beskrivning
Då har jag nyligen hämtat ut mitt playstation 5 ifrån posten. Som ni ser är den helt helt ny. Har inte ens nuddat kartongen med andra ord. Bubbelplasten är kvar. Går självklart bra att ta bort den vid köp för att få se att de verkligen finns ett ps5 i kartongen!
Kvitto ingår och även 1 års garanti hos Elgiganten! Priset är inte hugget i Sten.

Vart kan du hämta den?
Svar: I Östersund i samband med blockets köpekontrakt

Funkar frakt?
Svar: Ja de går alldeles utmärkt i samband med blockets köpekontrakt

Kan jag mötas utanför Östersund?
Svar: Dessvärre inte då jag känner mig bekvämast i min hem stad!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det är bara att fortsätta hålla koll i förbokningstråden och agera snabbt. MM hade nyligen en release på konsol+2kontroller tillexempel.

https://www.fz.se/forum/trad/441458-ps5-xsx-s-forboknings-bek...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

ZF
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag har inte använt Blocket på över 10 år. Hur ska man göra för att inte bli blåst idag egentligen? Har ni nå tips?

Blocket har ju någon slags betaltjänst där den håller betalning till köparen verifierat mottagen vara. Om inte så blir det tvist.

Skulle inte köpa nånting på Blocket utan det. På Tradera kan man åtminstone lita på att folk med lång historia oftast inte vill riskera förstöra den.

Men vettigast är kanske att vänta lite till. Det kan inte rimligen fortsätta som det varit länge till. Räknar kallt med en bättring när sommarvärmen väl sätter in.

Så jag skulle vänta till den veckan i Juli..

Inaktiv

Edit: Läste fel.

ZF
Medlem

Förresten, beskrivningen är lite suspekt.

Elgiganten använder ingen bubbelplast när de skickar ut PS5or..

Medlem
Skrivet av ZF:

Förresten, beskrivningen är lite suspekt.

Elgiganten använder ingen bubbelplast när de skickar ut PS5or..

Hehe, jo jag har anat en blåsare idag. Snackade med han på luren och det kom en del skumma meningar. Sedan är annonsen borttagen från Blocket sedan flera timmar. Tror deras team tog bort den. Han sa han behövde pengar inför helgen. Har försökt att få ett foto med en bild på en lapp där det står mitt namn o dagens datum påklistrat på PS5 kartongen men har inte fått svar. Försöker leka lite med honom. Tror han att han kan blåsa mig borde han tänka om rejält. Jag kan den där branschen sedan ett före detta skit liv...

Han nämnde även att vi kunde göra betalning genom "Swiftcourt". Känner inte till det men Googlade lite grann.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

undrar, finns det någon som helst anledning över huvud taget att köpa en xbox series x om man redan äger en kraftfull speldator och PS5? kommer det släppas nåt spel alls på series x som inte kommer finnas tillgängligt till windows, och som är bra nog att rättfärdiga ett konsolköp?

Medlem
Skrivet av quadratis:

undrar, finns det någon som helst anledning över huvud taget att köpa en xbox series x om man redan äger en kraftfull speldator och PS5? kommer det släppas nåt spel alls på series x som inte kommer finnas tillgängligt till windows, och som är bra nog att rättfärdiga ett konsolköp?

Nej, har man en kraftfull PC med Windows 10 så kör Xbox spelen på den burken. Om du nu inte gillar att ligga i soffan o spela med handkontroll. Personligen föredrar jag PC och att sitta nära skärmen i en stol med mus o tangentbord. Sedan har jag Xbox och PS4 kontroll inkopplade för vissa spel.

Jag ska köpa en PlayStation 5 för SONYs exklusiva titlar som inte kommer till PC eller som tar flera år att ta sig dit. Hade jag inte haft en PC så skulle jag köpt både PS5 och Xbox Series X så att jag kan få uppleva vad båda konsolerna har för egna spel. Som tur är så släpper ju MicroSoft sina spel till Windows också vilket är riktigt uppskattat. Hoppas SONY hakar på till 100% i den statsningen o inte släpper avdankade (men grymma) 3-4 år gamla spel till PC. Det bästa vore om de släpptes samtidigt som till konsolen likt vad MicroSoft gör.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, har man en kraftfull PC med Windows 10 så kör Xbox spelen på den burken. Om du nu inte gillar att ligga i soffan o spela med handkontroll.

jag spelar de flesta PC spel (annat än strategi och liknande) på TVn i vardagsrummet, liggandes i soffan med xbox kontroll, vilket gör en ny xbox konsol ännu mer överflödig då antar jag.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag spelar de flesta PC spel (annat än strategi och liknande) på TVn i vardagsrummet, liggandes i soffan med xbox kontroll, vilket gör en ny xbox konsol ännu mer överflödig då antar jag.

Ok, ja då är det helt o-värt att köpa en Xbox konsol. Njut av PCn och PS5an istället. Allt material från MicroSoft släpps day-1 till PC via Windows Store och Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent

En som säljer i Sweclockers forum. Redan uppe över inköpspris dock.

https://www.sweclockers.com/marknad/200408-playstation-5-disk...

Medlem
Skrivet av Shadee:

En som säljer i Sweclockers forum. Redan uppe över inköpspris dock.

https://www.sweclockers.com/marknad/200408-playstation-5-disk...

Tusen tack för tipset! Verkligen! Tyvärr är det bara för avhämtning i Hisingen, Göteborg ser jag.

Bor i Västerås så det blir rejält struligt. Skulle kunna tänka mig att ta mig till Stockholm eller nåt sånt som är ca 10 mil utanför V-ås.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Tusen tack för tipset! Verkligen! Tyvärr är det bara för avhämtning i Hisingen, Göteborg ser jag.

Bor i Västerås så det blir rejält struligt. Skulle kunna tänka mig att ta mig till Stockholm eller nåt sånt som är ca 10 mil utanför V-ås.

Inga problem. Finns en till på samma marknad såg jag. Stockholm. Över inköpspris redan dock.

https://www.sweclockers.com/marknad/200396-playstation-5-disk

Medlem
Skrivet av Shadee:

Inga problem. Finns en till på samma marknad såg jag. Stockholm. Över inköpspris redan dock.

https://www.sweclockers.com/marknad/200396-playstation-5-disk

Tackar! Jag blev medlem just nu på SweClockers och skickade ett bud. Jag nämnde att du tipsade mig här på FZ. Muchas gracias amigo!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

KoP
Medlem

Köp inget så länge säljaren tar överpris, det är mitt enda tips. Göd icke dom som försöker sko sig på att folk är i "desperat" behov utav något.

1
Skriv svar