Steelseries Prime Wireless – prestanda även utan kabel

Robot
Steelseries Prime Wireless – prestanda även utan kabel

En trådlös gamingmus med precision, men hur väl fungerar den?

#Steelseries, #mus


NuZ
Testpilot

Snyggt @Mutumba som alltid! Coolt med 100h batteritid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men då är den ju perfekt för små händer alltså.
(Dvs ett plus.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Testpilot
Skrivet av NuZ:

Snyggt @Mutumba som alltid! Coolt med 100h batteritid

Tack för snälla ord! Ja, det är trevligt med tresiffrigt i den kategorin.

Skrivet av Akronym:

Men då är den ju perfekt för små händer alltså.
(Dvs ett plus.)

Haha ja, så blir det ju!

Medlem

den hade behövt fler knappar för tummen.
efter att ha vant mig vid 4 så känns allt mindre än det begränsande.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

den hade behövt fler knappar för tummen.
efter att ha vant mig vid 4 så känns allt mindre än det begränsande.

Oj, är det smidigt med fyra på tummen, jag själv har aldrig provat. Har du någon vettig "gaming"-mus med fyra knappar? Vilken använder du? Jag själv är inte så noga med sladlöst vad det gäller möss. Headsetets kabel börjar jag dock bråka mycket med det sista!

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Oj, är det smidigt med fyra på tummen, jag själv har aldrig provat. Har du någon vettig "gaming"-mus med fyra knappar? Vilken använder du? Jag själv är inte så noga med sladlöst vad det gäller möss. Headsetets kabel börjar jag dock bråka mycket med det sista!

Jag hade en Logitech g700 i typ 10 år innan den gick sönder och va alldeles för äcklig. den hade 4 tumknappar som va fantastiska.
när jag skulle köpa en ny så blev det en Logitech g602. den har 6 knappar på tummen typ på samma sätt.
använder dock mest 4 av dem.
det är jättebra i spel då du kan använda dem som melee attacker eller granater utan att flytta fingrarna på andra handen ifrån wasd så man kan röra sig fritt samtidigt.

Medlem

Verkar överlag som en väldigt trevlig mus, men en polare med den trådade varianten hade problem med att sensorn tjöt ganska rejält. Sedan efter någon vecka började sensorn hoppa och åka runt av sig själv. Vet inte om det är välkända problem eller om det var ett måndagsex.

Medlem

Hur kan USB-C vara ett minus när man får med adapter och i moderkort sen år tillbaka har minst en sådan port. Märkligt att musen får nedslag för det.

Testpilot
Skrivet av aeosoth:

Verkar överlag som en väldigt trevlig mus, men en polare med den trådade varianten hade problem med att sensorn tjöt ganska rejält. Sedan efter någon vecka började sensorn hoppa och åka runt av sig själv. Vet inte om det är välkända problem eller om det var ett måndagsex.

Okej, låter inte bra. Inget som jag upplevde med mitt trådlösa exemplar.

Skrivet av BlaKer:

Hur kan USB-C vara ett minus när man får med adapter och i moderkort sen år tillbaka har minst en sådan port. Märkligt att musen får nedslag för det.

Det blev helt enkelt ett minus för det eftersom min dator saknar den typen av utgång direkt. För den som inte har det problemet, blir det kanske inte ett minus såklart. I mitt fall blev det lite extra krångel med både adapter och förlängningskabel.

Medlem

Haft min i ett par veckor nu och som du säger så kunde den gärna fått vara en gnutta större. Gick från en Rival 300 och den här var märkbart mindre. Inte så att det innebär problem när man lirar men påverkar väl ergonomin i det långa loppet. Batteritiden på 100h kan nog stämma. Har laddat min en gång i veckan typ, efter att ha använts hela arbetsdagar+kvällar.

1
Skriv svar