Storyn i Far Cry 6 är politisk för det "måste den vara"

Robot
Storyn i Far Cry 6 är politisk för det "måste den vara"
Avstängd

Jag kommer då att njuta av "pang-i-sandlådan"-spelet utan att avhandla någon sociologisk normkritisk intersektionell geointernationell politisk doktoranduppsats. Men jag kanske är bland minoriteten?

Medlem

Vem bryr sig? Förutom alla pk-muppar som hatar allt som inte är mellanmjölk förstås..

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Vem bryr sig? Förutom alla pk-muppar som hatar allt som inte är mellanmjölk förstås..

Skulle gissa på att alla politik-förstör-mina-spel-muppar som tror att politik i spel och media är något nytt bryr sig en del!

Medlem

Jag skippar denna titeln. Känner inte för att gestalta kommunistiska massmördare.


signatur

I drank what?

Medlem

Ubisoft vänder kappan efter vinden igen.

Medlem

Diktatur = dåligt. Starkt och modigt politiskt ställningstagande det där.

Medlem
Citat:

I samband med att Far Cry 6 visades upp ordentligt och fick releasedatum – 7 oktober! – passade Ubisoft på att poängtera att spelets syfte inte var att kommentera verklighetens Kuba. Trots att fiktiva Yara tankar högvis med inspiration från önationen. Det är inte första gången Ubisoft tonat ner det politiska budskapet i ett av sina spel. Samtidigt är det svårt att tänka sig ett spel om en diktatur som inte är politiskt. En som håller med om detta är narrative director Navid Khavari.

Fast sett till kommentarerna som utvecklarna gjort så verkar det vara miljön som är inspererad av Kuba, men inte diktaturen i spelet, som är facistisk och inte kommunistisk. Så mer en sydamerikansk högerdiktator än Castro... Blir intressant när det ljuset går upp för en del som kommentarade den förra artikeln.

Inaktiv

Allt är väl politik i viss mån, beroende på hur lång man är villig att dra det?

Medlem

Känns som det här konceptet är rätt använt nu.. en diktator som ska plockas ned i en revolution.. ja visst.. men varför int köra på temat i ettan?? Gamla goda far cry med lite legosoldater och några sju-helsickes vidriga genetiska muppar till monster? Älskade det spelet något galet när det kom, sen har spelen varit i stort sett samma faktiskt.. har läst många kommentarer om folk som kommer skippa denna del i serien, och samma för mig. far cry har dött. De mjölkar gammal mjölk nu tycker jag

Medlem

Låter som ett dussinspel desto mer de pratar om det.
Trist.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Diktatur = dåligt. Starkt och modigt politiskt ställningstagande det där.

Det är ju inte som att det inte kan komma en diktatorisk ledare till makten, en sådan skulle självklart leta reda på alla som visat stöd för motsatsen och grillat dem på bästa sätt. När du säger att du gör något har du ansvar över det. Trump var ju nära att komma till makten i USA, frågar du mig hade det varit några år ifrån att sluta vara en demokrati (typ som Ryssland eller Kina). Det är liksom inget "långt borta" med diktatorer. Allt som krävs är ledsna medborgare och en måltavla de flesta inte har personliga kopplingar till.

Sen att du läser in i detta att de "är modiga" får du ju själv stå för eftersom de inte har sagt det. Så det är alltså både du som säger att de är modiga och du som sen argumenterar mot det eftersom, antar jag, att tanken på att ett företag skulle vara "modigt" känns fel. Längre än så orkar jag inte dra detta, tycker hela din kommentar känns betydligt längre ner på skalan av "modigt" än deras spel och uttalande.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det är ju inte som att det inte kan komma en diktatorisk ledare till makten, en sådan skulle självklart leta reda på alla som visat stöd för motsatsen och grillat dem på bästa sätt. När du säger att du gör något har du ansvar över det. Trump var ju nära att komma till makten i USA, frågar du mig hade det varit några år ifrån att sluta vara en demokrati (typ som Ryssland eller Kina). Det är liksom inget "långt borta" med diktatorer. Allt som krävs är ledsna medborgare och en måltavla de flesta inte har personliga kopplingar till.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Haha, 5:an fick ju skit för att vara för opolitisk, nu kommer de få skit från andra hållet 😀

Oavsett hur man vänder sig har man arslet bak

Medlem

Struntar i hur politisk eller inte det är. Har varit på Kuba tre gånger, och ser verkligen fram mot att besöka den här versionen av landet också.

KoP
Medlem

Vem bryr sig, ge mig bara något att spränga.

Medlem

Jag tog bort min kommentar igår, men fz, det här är så jävla clickbaitigt. Ingen bryr sig. Ni borde typ ha någon "deus ex var politiskt, här är varför det var viktigt"-artikel. Skräp skrivet för att genera skräp-"dialog"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jaha, mycket mening att köra politik eller "goda" budskap i ett spel där man blåser skallen av folk till höger och vänster. Känns spontant som fel typ av spel att försöka göra något sådant på. Ska spelaren stanna upp under massmorden och reflektera över den hemska situationen som NPCs i spelet hamnat i under diktatur?

Har svårt att föreställa mig hur det skulle fungera på ett bra sätt i ett FPS om motståndarna är människor som man mejar ned.

Medlem

LGBQWERTY..blabla..

Låt mig gissa att den kvinnliga karaktären egentligen är en könsopererad man because normkritik.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Medlem

Trump försökte de facto vända valresultaten till sin fördel, och väldigt många Republikanske politiker var med på det.
Märkligt hur snabbt det kan gå att skapa en cult of personality som sitter och skriver kärleksbrev till diverse diktaturer och får så många anhängare.
Får en gång skull så hade Reinfeldt rätt, Trump är ett hot mot demokratin.

Medlem
Skrivet av Bleib:

Trump försökte de facto vända valresultaten till sin fördel, och väldigt många Republikanske politiker var med på det.
Märkligt hur snabbt det kan gå att skapa en cult of personality som sitter och skriver kärleksbrev till diverse diktaturer och får så många anhängare.
Får en gång skull så hade Reinfeldt rätt, Trump är ett hot mot demokratin.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Du är...

Medlem

Vem bryr sig? Det är en fiktiv stat i ett spel? Herregud. Antar att ni inte konsumerar filmer där det förekommer tvivelaktiga ideologier.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

LGBQWERTY..blabla..

Låt mig gissa att den kvinnliga karaktären egentligen är en könsopererad man because normkritik.

Att ha nick och citera något från blade runner och skriva detta. Fett lol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Och lägger som vanligt till, ta tillbaka tumme ner.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Körde båda Main Wolfenstein spelen . Tänkte inte så mycket på politiken förutom när det vart lite kkk grejs i 2an. Men annars så inte.

Medlem

Vad vill du ha sagt?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Och lägger som vanligt till, ta tillbaka tumme ner.

Det var kul när det fanns, men känns lite fult att kritisera någon anonymt utan att ge någon kritik.
Känns bättre att det blir mer konversationer nu ist, brukar ofta vara underhållande.
Det är en bra en community och det känns som det sällan spårar såpass att kommentarer behövs rensas osv heller

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Och lägger som vanligt till, ta tillbaka tumme ner.

Nej, för i helvete. Vare sig du håller med folk eller inte så klarar sig forumet utmärkt utan möjligheten att utdela digitala örfilar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar