FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Riktigt fint tagna hårnålar! Nedrans småträd i sista bara, de har nog alla varit och fingrat på några gånger.. >_<

Tack! Ibland så får man till det Träden är ju i alla fall synliga så den missen tar jag på mig, annat är det med alla stubbar, stenar, stockar och grenar som gömmer sig i väggrenen, dom är bara onda!

Skrivet av PatchedPlayer:

Wow, Skottland var mycket svårare än vad jag förväntade mig, när jag övade tog det mig nog i snitt 3 försök på varje sträcka innan jag kunde komma igenom med 100% pace 😅

Testade lite nya grejer med videon, det blev konstigt off-center ifrån spelet av någon anledning men nog ändå en uppgradering jämfört med tidigare avsnitt 😁

Snyggt kört! Klar förbättring med videon.

Medlem

Varför i heliga finlandsrallyt krävs licens för att vara med i en tävling i bilspel?

brrap brrap pew pew
Skrivet av scienta:

Varför i heliga finlandsrallyt krävs licens för att vara med i en tävling i bilspel?

Jag tycker inte det är så konstigt när det är Svenska Bilsportförbundet som anordnar faktiskt. Det är ju för att säkerställa dels att det är deras medlemmar som deltar, och att det håller en viss klass/kvalité. För mig är det ett bevis på att de tar esport seriöst!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag tycker inte det är så konstigt när det är Svenska Bilsportförbundet som anordnar faktiskt. Det är ju för att säkerställa dels att det är deras medlemmar som deltar, och att det håller en viss klass/kvalité. För mig är det ett bevis på att de tar esport seriöst!

Ett medlemskap köper jag som argument, av de anledningar du nämner. Men just licens associerar jag med något mer krävande, som säkerställer grunläggande kunskap om säker körning eller liknande.

Men jag kanske hakar upp mig på orden bara. Är säkert som du säger, en bra sak.

Medlem

Intressant, jag är på 👍


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

brrap brrap pew pew
Skrivet av scienta:

Ett medlemskap köper jag som argument, av de anledningar du nämner. Men just licens associerar jag med något mer krävande, som säkerställer grunläggande kunskap om säker körning eller liknande.

Men jag kanske hakar upp mig på orden bara. Är säkert som du säger, en bra sak.

Förstår vad du menar, men de vill göra esport till något seriöst och det är ju trots allt ett riktigt Svenskt Mästerskap så det är väl därför.

Vi vanliga döda får hålla oss till FZDZ


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av scienta:

Varför i heliga finlandsrallyt krävs licens för att vara med i en tävling i bilspel?

Om du kollar kraven så är det ju oerhört basic. Svara på 10 frågor om lite regler, var registrerad och betala avgiften.

Medlem

gt bilarna i spanien är kul alltså
hade bra tempo nu tyckte jag
men blev en totaldemolering av bilen på ss5 tyvärr
lämnade bägge däcken nere i en ravin efter att phil grundlurat mig å sa att det var en femma
när det i själva verket va en tvåa
allt är phils fel

Medlem
Skrivet av rosski:

Om du kollar kraven så är det ju oerhört basic. Svara på 10 frågor om lite regler, var registrerad och betala avgiften.

Svårighetsgraden var inte frågan, utan varför det behövs alls för att köra lite tv/datorspel.

Men det är nog som lerb skriver.

Medlem

Post #1000

Maxgränsen är uppnådd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

brrap brrap pew pew
Skrivet av Hanzo:

Post #1000

Det var ju kul att du fick knipa den då


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Det var ju kul att du fick knipa den då

Tack! Jag tror till och med det här kan va mitt första inlägg i tråden. Hit and run. Fragsteal deluxe.

Det här en otrolig tråd, över 1000 inlägg på enbart 10 månader!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ytterligare en dnf, gick bra fram till mitten av ss2 då Phil får för sig säga left 2 lagom när man blåser förbi bromspunkten i 150 km/h. Rejäl flygtur med två punkteringar. Sen ger fjädringen upp på ss3.

Men hann iaf träna lite den här veckan, var en kul kombination med bil och rally

Medlem

Jag hoppas få lite upprättelse i Spanien sedan förra gången GT stod på tal på asfaltsvägarna och jag fick ett spontaninfall att studera en bergvägg på nära håll. Kombinationen är lite av en favorit och träningarna går osedvanligt bra:

Däremot har jag ju visat sedan tidigare att träning och tävling inte är samma sak för min del ...

brrap brrap pew pew
FRZDZ 2022, Säsong 2, Rally 3 Skottland avslutat!

Привіт, друзі!

Då har vi stökat av veckans rally, en historia i att undvika stubbar och trästockar. Hoppas alla hade trevligt!

Nu blickar vi framåt och mot varmare breddgrader, närmare bestämt soliga Spanien!
Personligen så är Spanien precis som Lars Winnerbäcks gamla album, "en dans med svåra steg", och det blir ju knappast bättre när man ska dansa den dansen iförd rollerblades, vilket i den här analogin då representerar veckans bil: Aston Martin V8 Vantage GT4, från RallyGT-klassen! Glöm inte välja rätt bil, och ha så kul!

Här kommer veckans resultat:

Rally Scotland

Powerstage Scotland

Säsongstabell


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Satte en helt ok run på SS4 under träningen och bestämde mig för att försöka pressa på så mycket jag kunde, resultatet blev detta

Tveksam till att det blir i närheten av samma fart när det verkligen gäller men man kan ju hoppas 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

Satte en helt ok run på SS4 under träningen och bestämde mig för att försöka pressa på så mycket jag kunde, resultatet blev detta
https://youtu.be/yF66-JKxaZs

Tveksam till att det blir i närheten av samma fart när det verkligen gäller men man kan ju hoppas 😅

Grymt!

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

Satte en helt ok run på SS4 under träningen och bestämde mig för att försöka pressa på så mycket jag kunde, resultatet blev detta
https://youtu.be/yF66-JKxaZs

Tveksam till att det blir i närheten av samma fart när det verkligen gäller men man kan ju hoppas 😅

Jävlarrrr!! Hade du snott den eller?

Fantastiskt kört!

brrap brrap pew pew
Skrivet av c0MBATsANTA:

Jävlarrrr!! Hade du snott den eller?

Fantastiskt kört!

Fan vad kul att se dig igen @c0MBATsANTA!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

Satte en helt ok run på SS4 under träningen och bestämde mig för att försöka pressa på så mycket jag kunde, resultatet blev detta

Tveksam till att det blir i närheten av samma fart när det verkligen gäller men man kan ju hoppas 😅

Du spelar inte på PC och visar endast resultat för din plattform? Jag ser inte en enda av de där tiderna. Tänkte ju försöka se hur nära jag kan komma, men hittar dig ju inte i listan

Medlem
Skrivet av scienta:

Du spelar inte på PC och visar endast resultat för din plattform? Jag ser inte en enda av de där tiderna. Tänkte ju försöka se hur nära jag kan komma, men hittar dig ju inte i listan

Kör du ifrån Time trial läget? Jag satte min tid i Custom event läget och det verkar vara separata leaderboards för time trial och alla My Team kopplade lägen. (Career, daily events, custom events)

Testa att starta en custom event på den sträckan, då borde min tid synas!
Jag blev lite besviken när jag upptäckte detta själv eftersom jag måste såga bort ett par sekunder till för att faktiskt nå toppen på riktigt 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

Kör du ifrån Time trial läget? Jag satte min tid i Custom event läget och det verkar vara separata leaderboards för time trial och alla My Team kopplade lägen. (Career, daily events, custom events)

Testa att starta en custom event på den sträckan, då borde min tid synas!
Jag blev lite besviken när jag upptäckte detta själv eftersom jag måste såga bort ett par sekunder till för att faktiskt nå toppen på riktigt 😅

Det förklarar saken! Jag kör mest inne i Time Trail, Förstår att det blev en besvikelse, men jag säger inget om inte du gör det Jag har fortfarande inte kommit under 2:52 på den sträckan än. Ville lägga till dig som ghost och hitta vart jag tappar all tid, men det gick ju inte då.

Medlem
Skrivet av scienta:

Det förklarar saken! Jag kör mest inne i Time Trail, Förstår att det blev en besvikelse, men jag säger inget om inte du gör det Jag har fortfarande inte kommit under 2:52 på den sträckan än. Ville lägga till dig som ghost och hitta vart jag tappar all tid, men det gick ju inte då.

Jag ska köra lite Time Trial imorgon och se om man kan skala bort någon tiondel till tänker jag, då kanske vi ses på listorna 👍


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem
Skrivet av PatchedPlayer:

Jag ska köra lite Time Trial imorgon och se om man kan skala bort någon tiondel till tänker jag, då kanske vi ses på listorna 👍

Absolut! Jag finns där någonstans (inte riktigt lika högt upp). Lycka till med jagandet på förstaplatsen! Det grejar du säkert!

Medlem

Nej, Spanien och Aston Martin var inte riktigt min grej. Även om det var jäkligt kul fick jag inte till nåt riktigt flyt i körningen. Lyckades dessutom få ett plötsligt bakvagnssläpp i slutet av vrålsnabba ss4 och åkte baklänges ut i naturen. Träffade turligt nog ingenting så det var bara att lägga i ettan och köra upp på vägen igen. Tappade väl 10-15 sek men det har nog ingen betydelse i slutändan. Tillfälligt i topp när jag avslutade, men räcker nog inte lång när alla kört.

Medlem
Skrivet av c0MBATsANTA:

Jävlarrrr!! Hade du snott den eller?

Fantastiskt kört!

Han måste ha snott bilen av en biltjuv med det tempot!

Testade lite TT men det där finns inte en chans att man hakar på, snyggt kört @PatchedPlayer

Medlem
Skrivet av Limpler:

Han måste ha snott bilen av en biltjuv med det tempot!

Testade lite TT men det där finns inte en chans att man hakar på, snyggt kört @PatchedPlayer

Haha klart jag har snott den, hur skulle man annars få tag på en sådan Aston 🤣


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Jag hittade inte riktigt rätt i Spanien, så låg hela tiden några sekunder bakom @PatchedPlayer på varje sträcka. Lite småmissar, och hade inte riktigt så stabil setup så vågade inte pusha riktigt. Men kul att ligga när iaf, och skön bil att köra.
Hade bara en riktig dumhet på SS5, där jag i vanlig ordning inte riktigt hängde med när den där "right 5 tightens" kommer... ja ni vet nog vilken, den som typ är en 2-3 egentligen, och man har inte en chans att ta den även om man går in som en 5 som smalnar.

Medlem

Spanien avklarat, en mycket trevlig kombination av bil och rally! Jag har nog aldrig kört Aston Martinen på asfalt innan men den var riktigt trevlig!

Rallyt gick överlag riktigt bra förutom en mirakulöst skadefri inspektion av en bergsvägg på SS2 och ett totalt hjärnsläpp på SS5 där jag helt enkelt valde att inte svänga för en skarp kurva 😅

Jag lyckades åtminstone ta användning av allt timetrialande och satte en skön run på SS4 igen 👍

Video på allt finns nedan, highlights är 07:40 och 25:13 😅


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Skriv svar