Ratchet & Clank: Rift Apart

Robot
Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet, Clank, Rivet och Kit drar in oss i en ny dimension – och nästa generation.

#insomnaic-games, #playstation-5, #ratchet-and-clank-rift-apart


Dex
Medlem

Jätte bra recension! Blev grymt sugen!! Jobbigt att vänta 3 dagar till bara!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dex:

Jätte bra recension! Blev grymt sugen!! Jobbigt att vänta 3 dagar till bara!

Hemskt mycket tack! Det värmer alltid att höra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack gör recensionen. Jag hade helt klart gissat på att detta skulle bli en fullpott med 5/5 i betyg. Men men 4/5 är inte dåligt på något sätt.

Medlem

Nu måste man bara ha detta på releasedagen


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

GR gav detta 7/10...

Dex
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hemskt mycket tack! Det värmer alltid att höra.

Förresten, hur lång tid tog det att spela igenom ungefär?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lasrod:

Tack gör recensionen. Jag hade helt klart gissat på att detta skulle bli en fullpott med 5/5 i betyg. Men men 4/5 är inte dåligt på något sätt.

Verkligen inte! Och det finns flera partier i spelet som i mina ögon är just 5/5. Är avis på alla som har upplevelsen framför sig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mitt första ps5 spel förbokat det så en bra recension är kul att läsa

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dex:

Förresten, hur lång tid tog det att spela igenom ungefär?

Jag har funderat på det. Finns ingen in game-statistik som skvallrar, men gissar på runt 10 timmar.


signatur

En Bamseponny av folket

Dex
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har funderat på det. Finns ingen in game-statistik som skvallrar, men gissar på runt 10 timmar.

Ah nice! Så ungefär som det senaste som kom 2016? Det var lagom långt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dex:

Ah nice! Så ungefär som det senaste som kom 2016? Det var lagom långt

Exakt så. Hoppas inte tvingas fem år på nästa bara...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack för en välskriven och bra recension! Jag avundas alla er som har en PS5 och det här spelet att fira in spelsommaren med, men bara lite Spelet ser löjligt snyggt och framför allt väldigt roligt ut! Bra betyg överallt verkar det också få.

Dex
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Exakt så. Hoppas inte tvingas fem år på nästa bara...

Trevligt! Nä får hoppas dom skyndar på lite med nästa nu

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

GR gav detta 7/10...

Recensenten skrev dock i kommentarsfältet att ifall de lyckas få bort en del buggar med lanseringspatchen kan betyget petas upp lite. I sådana fall landar det ju på 8/10 minst och då är det ju precis samma betyg. Så jag tror inte det är så stor skillnad trots allt. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Recensenten skrev dock i kommentarsfältet att ifall de lyckas få bort en del buggar med lanseringspatchen kan betyget petas upp lite. I sådana fall landar det ju på 8/10 minst och då är det ju precis samma betyg. Så jag tror inte det är så stor skillnad trots allt. :3

Sant! Men ändå, känns som om GR försöker vara lite edgy ibland...

Spelet ser riktigt trevligt ut. Minst 8/10 tänker jag!

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Sant! Men ändå, känns som om GR försöker vara lite edgy ibland...

Spelet ser riktigt trevligt ut. Minst 8/10 tänker jag!

IGN gav det 9/10, men tycker dom ibland kan vara lite motsatsen och ger lite höga betyg, men är ju så klart omöjligt och säga då det är subjektivt

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har funderat på det. Finns ingen in game-statistik som skvallrar, men gissar på runt 10 timmar.

Det finns väl en inbyggd räknare i PS5:an på alla spel nu också? Men det är klart. Den kanske bara visar tiden spelet varit igång.

Medlem
Skrivet av Dex:

Jätte bra recension! Blev grymt sugen!! Jobbigt att vänta 3 dagar till bara!

Drygt att behöva vänta i månader på att lyckas få tag i en maskin nu. Ha så skoj nu din lyckliga son of a gun. Spelet ser riktigt kul ut. Det är så charmiga superskurkar i denna serie.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Dex
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Drygt att behöva vänta i månader på att lyckas få tag i en maskin nu. Ha så skoj nu din lyckliga son of a gun. Spelet ser riktigt kul ut. Det är så charmiga superskurkar i denna serie.

Haha det är ju sant förvisso. Man ska kanske inte klaga för mycket då många inte ens har en PS5 som du säger

Dex
Medlem

Här är Digital Foundry Tech Reviewen också. Dom är väldigt imponerade!

Redaktör
Ponny
Skrivet av anarfox:

Det finns väl en inbyggd räknare i PS5:an på alla spel nu också? Men det är klart. Den kanske bara visar tiden spelet varit igång.

Aha! Den har jag helt missat. Ska kolla upp om en stund. Typiskt nog har jag spelat igenom nästan hela min andra omgång, så exakta siffran kanske blir svår att få fram, men magkänslan säger cirka 10 timmar som sagt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

89 på metacritic. Sony-kvalitet som vanligt

Dex
Medlem

Till och med hylsorna från ens vapen som ligger på marken efter en strid har raytracing reflektioner på sig enligt DF videon. Det är ju nästan lite overkill, men ändå jäkligt coolt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Sant! Men ändå, känns som om GR försöker vara lite edgy ibland...

Spelet ser riktigt trevligt ut. Minst 8/10 tänker jag!

Instämmer. Har personligen svårt att se att jag skulle ge det något under 8/10... när jag väl spelar det om 1-2 år. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag tycker att humorn är så pass lågt ner i åldrarna att spelet blir fruktansvärt fjantigt (barnspel). Men med den här briljanta grafiken och next-gen feeling i dualsense kontrollerna så blir man sugen ändå. Jag tror att jag kommer vänta in höstens regniga dystra dagar innan jag skaffar detta.

Tack för recension!

Redaktör
Ponny

This just in: speltid enligt min PS5:a är 20 timmar. Men då har jag spelat nästan två hela rundor + spelat om en bit för att fånga film. 10 timmar tror jag är ett bra riktmärke.


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte min typ av spel, men ändå liten sugen på att skaffa det eftersom bara för att det är så pass snyggt...

Medlem

Väldigt många här som vet vilket betyg som låter högt, lågt eller lagom utan att ens ha spelat en sekund. Verkar dock ligga i linje med övriga huvudspel i serien så har höga förväntningar, ser fram emot att spela det om ett par år om PS5 införskaffas.

Medlem
Skrivet av Dex:

Här är Digital Foundry Tech Reviewen också. Dom är väldigt imponerade!

https://www.youtube.com/watch?v=7xtJYpwvHjY

Wow!

Intressant också att det färdiga spelet är snyggare än trailern första gången det visades. Många var ganska säkra på att grafiken skulle nedgraderas innan release.

123
Skriv svar