Ryktena stämde: Ghost of Tsushima får Director's Cut med nytt kapitel

Robot
Ryktena stämde: Ghost of Tsushima får Director's Cut med nytt kapitel
Medlem

Nice! Ghost of tsushima är riktigt bra spel.

Medlem

Underbart med läppsynk och blir säkert fint med DS-funktioner, men jag hade nog hoppats på ett kortare fristående spel. Inte så sugen på en förlängd version. Perfekt för dem som inte spelat det tidigare dock.

Medlem

Sony har alltså mage att ta €20 för expansionen OCH €10 för next-gen uppgraderingen, på sitt egna first-party spel?

Fyfan.

Gen
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Sony har alltså mage att ta €20 för expansionen OCH €10 för next-gen uppgraderingen, på sitt egna first-party spel?

Fyfan.

Jag accepterar 20€ för expansionen, trots allt är det två DLC plus mer material men 10€ för PS5 uppgradering är löjligt och borde ingå i expansionen.

Medlem

GoT är verkligen ett av mina favoritspel de senaste åren och jag är väldigt glad för dessa nyheter. Jag hoppas expansionen blir en matig historia så den lever upp till sin prislapp.

Skrivet av Gen:

Jag accepterar 20€ för expansionen, trots allt är det två DLC plus mer material men 10€ för PS5 uppgradering är löjligt och borde ingå i expansionen.

De borde ha gjort som FF7 remake och skippat priset på uppgraderingen, precis som du skiver.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Har svårt att bestämma mig om jag skall köpa till PS5 eller invänta PC release. Påbörjade Ps4 version tidigare och tyckte spelet var riktigt lovande men grafiken lämnade en del att önska. Kanske denna update löser en del?

Medlem

Om doom eternal till PS5 kan få en RT uppdatering gratis nu när företaget ägs av Microsoft borde ghost of tsushima kunna få en gratis uppdatering till PS5. Det var snålt.

Medlem

Började precis spela om GoT på min PS5a igår... får bli köra igenom det nu ändå, och sen skaffa DLC i augusti och se hur stor skillnad det är.

Medlem

Har fortfarande svårt att svälja prishöjningen som "nextgenspelen" ska kosta. Får nog bli pc nästa generation kopplad till tv. En liten pc låda med tyst fläkt under tv. Om det går att bygga en sådan som är lika kraftig som ett ps5

Flakmonkey

Äsch då, skulle hållit mig lite längre ändå, nu spelade jag igenom det när PS5-patchen. Men men, lär inte spela om hela men expansionen är nice då det imo är ett helt fantastiskt spel.

Svårt med prislappen dock och utan att veta exakt vad uppgraderingen är så tycker jag det är svårt att säga något gällande om det är värt en kostnad eller inte. Jag menar det är ju en sak att släppa en next-gen-uppgradering där du i princip bara gör det som på en PC skulle motsvara att ändra settings från medium till high. Där inga nya assets behöver göras, ingen utveckling, etc etc. Då känns det väldigt omotiverat med en kostnad. Om de däremot lägger till nya saker som de verkar ha gjort här med dual sense-support samt att de gått igenom läppsynkningen för att matcha japanskan så är det ju betydligt mer jobb och det borde de väl ändå kunna ta betalt för? Är en gråzon förstås och den ena uppgraderingen är verkligen inte den andra lik, så måste kolla case by case.

SoL
Medlem

Förstår inte riktigt vad problemet är, expansioner har väll aldrig varit gratis? 280 kr låter ganska rimligt, allt utöver expansionen är bara bonus.

Medlem

Att betala för expansionen har jag inga problem med, men att pröjsa för en PS5-uppgradering känns sådär.

Hursomhelst ett kul spel och att återvända till det ska bli trevligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Om doom eternal till PS5 kan få en RT uppdatering gratis nu när företaget ägs av Microsoft borde ghost of tsushima kunna få en gratis uppdatering till PS5. Det var snålt.

Vi fick en PS5 patch med 1800p(inte full 4k men nästan) och 60FPS gratis samt multiplayer i Legends. De hade kunna ta betalt för Legends on de ville.
Det du får nu är mer t.ex. 3D audio, haptic feedback i kontrollen etc. Det är inte bara "en knapptryckning" och så är det klart.

Jag säger inte att det rättfärdigar priset men det är "inte bara en PS5 Patch" då en fick vi redan tidigare gratis.

Har inte Doom season pass också? Jag kanske har fel men har för mig det vilket skjuter kostnaden ännu högre upp.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Låter grymt och blir ett gjutet köp så fort det släpps👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Är vi tillbaka till playstation 1 eran när det kom lite "directors cut" releaser här o där?

Hur som haver grymt spel så de som inte ens kört det men är sugna borde kanske fixa den här versionen då.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är det jag som är korkad eller GÅR det inte att köpa standard utgåvan av Ghost of Tsushima på PS Store? Hittar enbart Directors Cut utgåva som kostar +800spänn. Standard utgåvan finns men går bara att wishlista.

Medlem

Trist att Japansk lipsync inte kommer till PS4. Hade visserligen inga större problem med att det såg lite märkligt ut i originalet i och med hur otroligt fånigt det kändes med alternativet Engelskt tal men hade fortfarande varit roligt att se. Nåväl, blir att uppleva på PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Sony har alltså mage att ta €20 för expansionen OCH €10 för next-gen uppgraderingen, på sitt egna first-party spel?

Fyfan.

Men fick inte spelet en gratis uppgradering till PS5 för längesedan? Den som låste upp 60 fps?

Förövrigt ser jag framemot denna utgåva. Spelet är grymt bra och jag tog aldrig platinum, något jag vill göra. Sålde spelet så inväntar denna edition på skiva för rimligt pris.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar