Xbox-uppköpet gjorde Psychonauts 2 större, säger Double Fine

Robot
Xbox-uppköpet gjorde Psychonauts 2 större, säger Double Fine
Medlem

Brukar det inte vara time is money? Pengar är tid verkar snarare vara det hon säger än tid är pengar. Jag är förvirrad.
Hur som helst ska det bli trevligt att köra då det dyker upp på gamepass och det är ju alltid trevligt att dom inte hade samma stress på sig kring ekonomin

Medlem

Pengar är tid = d.v.s. Microsofts pengar gav dem mer tid att lägga på utvecklingen då de inte behövde släppa spelet innan det var klart och välpolerat utan de hade sin finansiering klar.

Medlem

Låter som samma "uppsving" Wasteland 3 fick när de köptes upp. Mycket trevligt! Hoppas på mer av denna sortens behandling i framtiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

BUY THEM ALL!!!

Medlem

En produkt blir bara bättre om dem som jobbar på den produkten får både tid och pengar att göra den produkten bra. Precis det har Tim Schafer sagt. Utan Microsoft guide, tillit och pengar skulle spelet redan har släppts. Jag som trodde att det Microsoft köper är dåligt? Just det har jag läst om från många kommentarer.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En produkt blir bara bättre om dem som jobbar på den produkten får både tid och pengar att göra den produkten bra. Precis det har Tim Schafer sagt. Utan Microsoft guide, tillit och pengar skulle spelet redan har släppts. Jag som trodde att det Microsoft köper är dåligt? Just det har jag läst om från många kommentarer.

Det är bara bra om Sony gör det. Allt annat är dåligt...

Cyberpunk är väl ett lysande exempel på vad tidspress gör.

Många utvecklare som mår bra av att ha någon större bakom sig, säkert också många som inte gör det. Tror dock Microsoft idag är bland de bättre att ha bakom sig som utvecklare.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Låter som samma "uppsving" Wasteland 3 fick när de köptes upp.

Wasteland 3 var ju inte alls lika bra som 2an så i det fallet verkar ju snarare pengar ha gjort att de la ner projektet för tidigt för att börja på något nytt. Inget positivt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Wasteland 3 var ju inte alls lika bra som 2an så i det fallet verkar ju snarare pengar ha gjort att de la ner projektet för tidigt för att börja på något nytt. Inget positivt.

Ett, jag håller inte med. Två, även om det skulle stämma, kan jag inte säga att det skulle berott på att de fick en större budget. Tre, de arbetar fortfarande på Wasteland 3, så oklart vad du menar med "la ner".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ett, jag håller inte med. Två, även om det skulle stämma, kan jag inte säga att det skulle berott på att de fick en större budget. Tre, de arbetar fortfarande på Wasteland 3, så oklart vad du menar med "la ner".

Ett, jag håller inte med. Spelet var sämre och dessutom fruktansvärt buggigt. Två, det jag menade är att de istället började på ett nytt spel och lät 5 utvecklare avsluta wasteland 3 vilket skulle förklara spelets skick vid release. Tre, se två.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ett, jag håller inte med. Spelet var sämre och dessutom fruktansvärt buggigt. Två, det jag menade är att de istället började på ett nytt spel och lät 5 utvecklare avsluta wasteland 3 vilket skulle förklara spelets skick vid release. Tre, se två.

Agree to disagree, på alla punkter


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lirade aldrig ettan men efter att ha sett en speedrun på årets SGDQ blev jag förälskad och måste skaffa det nu lagom till att tvåan släpps.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Lirade aldrig ettan men efter att ha sett en speedrun på årets SGDQ blev jag förälskad och måste skaffa det nu lagom till att tvåan släpps.

Det finns på game pass. Jag spelar igenom det nu för första gången och det är grymt Det påminner mig om hur det var att spela spel förr när spel var roliga.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det finns på game pass. Jag spelar igenom det nu för första gången och det är grymt Det påminner mig om hur det var att spela spel förr när spel var roliga.

Yeah, jag vet vad du menar. Lirade igenom Beyond Good and Evil till PS2 härom veckan. Fortfarande ett fantastiskt spel (även om det lider av powerpoint-framerate emellanåt)

1
Skriv svar