Moddprojektet Skyblivion visar upp sig i ny utvecklingsdagbok

Robot
Moddprojektet Skyblivion visar upp sig i ny utvecklingsdagbok

The Elder Scrolls Oblivion i Skyrim-motorn, någon?

#Oblivion, #Skyblivion, #Skyrim, #The-elder-scrolls


Medlem

Vettifan alltså. Var spännande i början men känns lite väl överambitiöst och utdraget. Ser typ ut som att man lika gärna kan spela Oblivion med mods för att få en liknande upplevelse som Skyblivion verkar bli.

Kul att dom hänger i såklart men i slutändan verkar det vara ett projekt som är intressant att följa snarare än att spela vid eventuell release.

eld
Medlem
Skrivet av IMSG:

Vettifan alltså. Var spännande i början men känns lite väl överambitiöst och utdraget. Ser typ ut som att man lika gärna kan spela Oblivion med mods för att få en liknande upplevelse som Skyblivion verkar bli.

Kul att dom hänger i såklart men i slutändan verkar det vara ett projekt som är intressant att följa snarare än att spela vid eventuell release.

Lite mer galet är väl project tamriel till morrowind:

Medlem
Skrivet av IMSG:

Vettifan alltså. Var spännande i början men känns lite väl överambitiöst och utdraget. Ser typ ut som att man lika gärna kan spela Oblivion med mods för att få en liknande upplevelse som Skyblivion verkar bli.

Kul att dom hänger i såklart men i slutändan verkar det vara ett projekt som är intressant att följa snarare än att spela vid eventuell release.

Håller med! Tror jag var en liten pojk när dem började med detta projekt och före det fanns det väl ett Morroblivion projekt om jag inte minns fel. Känns som ett waste of time när skyrims grafik redan är riktigt utdaterad och ett nytt TES är på väg.

Medlem
Skrivet av eld:

Lite mer galet är väl project tamriel till morrowind:

https://i.redd.it/7pywhmtn2w121.png

Hur långt gånget är det då?

eld
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Hur långt gånget är det då?

bra fråga, ingen aning!

Har för mig att det finns en massa olika projekt som återskapar delar av världen, och att tamriel rebuilt har fokuserat på att bygga färdigt hela morrowind utanför vvardenfell.

Finns mängder att utforska redan nu även om projektet nog kommer ta en livstid, speciellt om man gillar morrowind.

1
Skriv svar