Diskutera – Hur bra blir Diablo II: Resurrected?

Robot
Diskutera – Hur bra blir Diablo II: Resurrected?

Kan Blizzard infria de skyhöga.. ähum, helvetesdjupa kraven?

#diablo-ii-resurrected, #diskutera


Medlem

Jag tror det kommer bli bra. Företaget som gör spelet var väl riktigt duktiga? Kommer inte ihåg vilken remaster det var de hade gjort men tror det var Crash trilogin? Den var ju skitbra, tyckte verkligen om Crash remastern. Vad jag har sett ser det ut att leva upp till mina förväntningar iaf. Men kommer inte köpa det. Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas men samtidigt så känner jag att Blizzard kan gå upp i rök för min del. Kommer aldrig lägga en krona på deras skit igen. Kanske piratar ner det någon gång om det kommer vara möjligt. Får man säga så på FZ? Jag menar jag kommer absolut inte göra det utan kolla på Youtube istället jaa...

Medlem

Så svårt ska det väl inte vara för en etablerad toppstudio att kopiera ett spel som dom redan har gjort.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror att om dom inte ändrar systemet som är föråldrat i Diablo 2 så kommer vi prata om nästa spel om efter en månad.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag tror det kommer bli bra. Företaget som gör spelet var väl riktigt duktiga? Kommer inte ihåg vilken remaster det var de hade gjort men tror det var Crash trilogin? Den var ju skitbra, tyckte verkligen om Crash remastern. Vad jag har sett ser det ut att leva upp till mina förväntningar iaf. Men kommer inte köpa det. Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas men samtidigt så känner jag att Blizzard kan gå upp i rök för min del. Kommer aldrig lägga en krona på deras skit igen. Kanske piratar ner det någon gång om det kommer vara möjligt. Får man säga så på FZ? Jag menar jag kommer absolut inte göra det utan kolla på Youtube istället jaa...

Samt Tony Hawk remastern om jag inte är helt ute och cyklar, och har för mig den också blev bra? (Vicarious Visions)

Jag tror att Resurrected kommer bli en värdig remaster. Jag är fortfarande inte bekväm med att ge Blizzard pengarna så jag avvaktar, inte som jag missar något med att vänta tills en rea kommer åtminstone och se hur läget ser ut.
Tänker inte piratkopiera det dock. Delvis för att jag är för lat för det men även för det hjälper inte situationen överhuvudtaget. Som sagt, jag kan gott vänta.

eld
Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag tror det kommer bli bra. Företaget som gör spelet var väl riktigt duktiga? Kommer inte ihåg vilken remaster det var de hade gjort men tror det var Crash trilogin? Den var ju skitbra, tyckte verkligen om Crash remastern. Vad jag har sett ser det ut att leva upp till mina förväntningar iaf. Men kommer inte köpa det. Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas men samtidigt så känner jag att Blizzard kan gå upp i rök för min del. Kommer aldrig lägga en krona på deras skit igen. Kanske piratar ner det någon gång om det kommer vara möjligt. Får man säga så på FZ? Jag menar jag kommer absolut inte göra det utan kolla på Youtube istället jaa...

Ser absolut ut som en helt otrolig remaster, rakt av en fantastisk kopia i ett kärleksfullt finare yttre.

Känner dock att jag köper det när activision/blizzard har börjat gå med på de anställdas krav. Sen får ju såklart andra göra sitt eget val.

Redaktör

Måste vara en jäkligt svår balansgång mellan att modernisera och behålla det gamla - vad de än gör kommer det alltid finnas de som tycker de borde ha gjort annorlunda. Finns även risk att en del som inte spelat på väldigt länge blir besvikna över hur det känns för att deras minnen säger att det kändes annorlunda eller inte fullt så gammalt. Blizzard borde hursomhelst ha lärt sig av Warcraft 3 Reforged, kan man tycka, så förhoppningsvis gör de det här bra.


signatur
Medlem

Jag tror D2R kommer bli riktigt bra. Spelade gamla D2 med en polare för kanske 1 år sen, var riktigt kul, så med upphottad grafik och lite QoL-tillägg kommer nog göra att man kommer spela spelet ett tag, sen när Blizzard visar att de har vänt på bladed och faktiskt kan vara ett bra företag.

Inaktiv

Har inget att spela och blev så sugen så köpte nyss för att kunna spela betan.
Kommer sluta på samma sätt det gör varje gång jag får för mig att spela Diablo 2 igen.
Efter otaliga timmar farming, när man äntligen har gearet man vill ha så bara "jahapp, jag antar att det var det". Sen avinstallerar man.

Medlem

Har spelat tiotusentals timmar Diablo 2 genom åren. Angående remastern säger jag bara whats not to like? Originalet rullar i bakgrunden, snygg grafik, lite QoL-ändringar, nya videos trogna originalet. Kan bara bli tummen upp. Visst TCPIP är väl smolk i glädjebägaren för en del men jag kör ladder så drabbar ej mig. Extra häftigt att det efter över 20 år kommer till konsol. Ska därför köra på PS5.

Medlem

Tror många kommer säger att det suger. Att Diablo 2 är mycket bättre.
Men sanningen är att vissa saker är ganska utdaterade. Folk pratar om Diablo 2 som om där finns det allt frihet att bygga den karaktär man vill... Dags att vakna upp så många builds finns det verkligen inte som håller måttet i d2.
För att inte nämna att köra Mephisto eller pindle ca 10000 gånger.

Tror de som verkligen höjt förväntningarna ska dra igenom D2 igen för att göra en rättvis bedömning 😁

Medlem

Mycket lovande remaster. Härligt med ny grafik och att man kan byta tillbaka till den gamla grafiska stilen mitt under spelets gång med ett knapptryck.

Om det är okej att låna tråden snabbt: finns det några Diablo II-veteraner här som skulle kunna tipsa nybörjaren mig om bästa klass och build för att klara spelet på svåraste svårighetsgraden i singel player? Sorceress verkar vara en nybörjarvänlig klass, men det är lite förvirrande för mig med alla dessa Cold Spells, Blizzard, Frozen Orbs (stor skillnad på dem? Läste att några av de svåraste fienderna mot slutet av spelet är immuna mot is). Bland ARPG har jag endast spelat Diablo III tidigare (som är långt ifrån lika avancerat som Diablo II), så jag är ubernoob inom genren, men skulle vilja lära mig Diablo II och förstå det så pass bra att jag lyckas klara spelet på alla svårighetsgrader. Vore jättetacksam om någon kunde skicka ett PM med text eller kanske en rekommenderad YouTube-guide?

Medlem

Tror det blir grymt. Garanterat köp från min sida!
Främst ser jag fram mot att kunna sofflira Diablo 2, den finare grafiken och qol-ändringarna är mer en bonus. Orka dissa ett företag för att några idioter gjort idiotiska saker, jag kommer spela sönder det här och även D4 när det väl släpps.

Medlem

Återstår se, moddning kommer behövas för hålla spelet vid liv, annars blir det en spel genomgång och återgå rakt av till pd2.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Till skillnad från warcraft 3 reforged som såg förjävligt ut redan från första visning så ser det här otroligt bra ut. Jag är osäker om jag kommer köpa det ändå pga.. Blizzard.

Edit: Om det gick att köpa någon version som man kunde lira på både switchen och PC'n så hade det varit lite mer intressant. Jag har ingen lust att köpa spelet på båda plattformarna

Medlem

Nej, tror inte Resurrected lever upp till mina förväntningarna, trots att de var ganska låga från början.

Cinematics och mycket av grafiken påminner lite om Star Wars Special Edition känslan. Det nya ser mer plastigt, opersonligt och själlöst ut.

Väldigt tråkigt också att möjligheten för TCP/IP och därmed moddning begränsas. Samt att spelet kanske inte kommer fungera vettigt om servrarna får problem eller i framtiden sparas in på eller läggs ner helt.

Medlem

Halva ungdomen bestodd av att åka på LAN och spela Diablo 2, så detta måste införskaffas! Stödjer det crossplay?

Sen är det ju såklart Amazon rakt igenom. Av alla tusentals timmar man la på detta spel, så föredrog man alltid henne.

Medlem
Skrivet av aholman:

Tror många kommer säger att det suger. Att Diablo 2 är mycket bättre.
Men sanningen är att vissa saker är ganska utdaterade. Folk pratar om Diablo 2 som om där finns det allt frihet att bygga den karaktär man vill... Dags att vakna upp så många builds finns det verkligen inte som håller måttet i d2.
För att inte nämna att köra Mephisto eller pindle ca 10000 gånger.

Tror de som verkligen höjt förväntningarna ska dra igenom D2 igen för att göra en rättvis bedömning 😁

Drog igenom D2 för c.a. 1 år sen med en polare, och har höga förväntningar. Så jag skulle vilja påstå att jag har en rättvis bedömning gällande min hype denna gång.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Halva ungdomen bestodd av att åka på LAN och spela Diablo 2, så detta måste införskaffas! Stödjer det crossplay?

Sen är det ju såklart Amazon rakt igenom. Av alla tusentals timmar man la på detta spel, så föredrog man alltid henne.

Inget cross play tyvärr. Däremot cross progression om du köper det på flera plattformar.

Sen bör du skriva "jag" istället för "man" jag föredrog sorc, och sen assassin. Amazon va kul också dock, min senaste play through var en javazin. När det begav sig för 20 år sen gillade jag bågskytte mer än javelin. Min första i nya tror jag blir en trapsin, tror det kan bli kul och funka bra med handkontroll på konsol

Medlem
Skrivet av Jim128:

Mycket lovande remaster. Härligt med ny grafik och att man kan byta tillbaka till den gamla grafiska stilen mitt under spelets gång med ett knapptryck.

Om det är okej att låna tråden snabbt: finns det några Diablo II-veteraner här som skulle kunna tipsa nybörjaren mig om bästa klass och build för att klara spelet på svåraste svårighetsgraden i singel player? Sorceress verkar vara en nybörjarvänlig klass, men det är lite förvirrande för mig med alla dessa Cold Spells, Blizzard, Frozen Orbs (stor skillnad på dem? Läste att några av de svåraste fienderna mot slutet av spelet är immuna mot is). Bland ARPG har jag endast spelat Diablo III tidigare (som är långt ifrån lika avancerat som Diablo II), så jag är ubernoob inom genren, men skulle vilja lära mig Diablo II och förstå det så pass bra att jag lyckas klara spelet på alla svårighetsgrader. Vore jättetacksam om någon kunde skicka ett PM med text eller kanske en rekommenderad YouTube-guide?

Var tvungen att bli medlem här för att svara på din fråga.

Sorc eller paladin är bra klasser att börja med. Det man bör tänka på med sorceress är att i hell och nightmare (svårighetsgrader) är monstren immuna mot olika element, som du säger. Det betyder att en sorc med fokus på cold kommer ha svårt att de monster som är immuna mot just cold, vilket kan ställa till det en del. Det finns hybrid builds som funkar också.

Jag kommer börja som paladin, dom är starka utan märkvärdigt gear och använder magic damage som inga (nästan) monster är immuna mot. Nackdelen är att man inte får teleport ur sitt skill tree.

Generellt funkar alla klasser, barbarian är väldigt gear dependant.

Jag skulle tipsa om att kolla på mrllamasc på youtube. Han har "guided walkthroughs" med typ alla klasser där han förklarar varför han gör vissa val etc.

lycka till!

Medlem

Kommer definitivt att köra D2. Atmosfären och musiken är så sjukt mysig.
Men...det är fortfarande D2 som man kört en massa evigheter sen, och tror knappast det kommer få nå nytt content.
Så lär bli D2 några veckor, men Path of Exile lär nog förbli mitt go 2 ARPG.

MEG
Medlem

Diablo II: Resurrected tror jag bli bättre än D4


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blir det ett släpp på PS Now så ser jag fram emot lite co-op mys med frugan, annars brådskar det inte. Jag tror däremot inte det går att misslyckas med att lyckas.

Medlem

Robiban, tack så jättemycket!! <3

Medlem

Vad e detta för diskution det är d2, samma spel med en ny grafisk overlay och lite nytt lul lul, hur bra blir det... Vad tyckte ni om original D2?

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Kommer definitivt att köra D2. Atmosfären och musiken är så sjukt mysig.
Men...det är fortfarande D2 som man kört en massa evigheter sen, och tror knappast det kommer få nå nytt content.
Så lär bli D2 några veckor, men Path of Exile lär nog förbli mitt go 2 ARPG.

Lite samma här. Väldigt trevligt att få uppleva spelet på nytt med modern grafik. För mig blir det dock inget mer än en nostalgitripp. Ett par veckor och sen är det nog bra men inget fel med det men blir ingen återfödelse där jag kommer grinda i månader för att få bästa gearen.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Vad e detta för diskution det är d2, samma spel med en ny grafisk overlay och lite nytt lul lul, hur bra blir det... Vad tyckte ni om original D2?

Det blir en annan atmosfär i spelet med 60+ fps och uppdaterad grafik, vilket gör att man upplever spelet annorlunda. Av det jag har sett, så gillar jag verkligen D2R, tittar man på streamers som försöker ta till detaljerna så ser man hur mycket de faktiskt har lagt ner på att få spelet att se så bra ut som möjligt.

Så även om det är samma Core i grunden, så tycker jag att D2R kommer bli riktigt bra.

Inaktiv

Det man förväntar sig är väl bättre ljud och grafik men annars ganska likt D2? Överraskningen ligger väl i hur de lyckats fucka upp denna remaster/remake så det blir kul att se.

Medlem

Spelade Diablo 2 i flera år.. cirkus 2000-2006 utan uppehåll. Riktigt roligt splade både hc och soft core, slutade spela när alla bottar började fixa alla games.... trodde ja skulle får känna lite nostalgi idag men dom verkar ju köra samma servers när vi började(år2000) nä fy fan vad jag hatar dåliga servrar. Så jävla tråkigt då man märker dom bara säljer ett spel för namnet och har inte tänkt att skjuta till några servrar.

Medlem

Error 37 😅

123
Skriv svar