Nyhet: LoL Worlds 2021 flyttas till Europa

Ambassadör
League of Legends
Nyhet: LoL Worlds 2021 flyttas till Europa

Worlds är årets höjdpunkt i Leauge of Legends och en av de, om inte det, största evenemanget inom E-sporten. Årets upplaga var planerat att gå av stapeln i Kina men igår kom nyheten att hela evenemanget flyttas till Europa. Exakt vart i Europa är inte bestämt. Anledningen är pandemin och delta-varianten som sprids runt om i världen. Källa: LoL Esport Twitter

Det kan kännas konstigt att flytta evenemanget till Europa eftersom pandemin är global. LoL har arrangerat två internationella turneringar sedan pandemin vilka båda har varit anpassade till förutsättningarna. Speciellt MSI som spelades på Island i sommar hade stora restriktioner. Samtliga involverade var tvungna att isolera två veckor på plats inför evenemanget och två veckor efter man återvänt hem. Under turneringen fick man inte röra sig utanför specifika områden och samtliga spelare höll till på samma hotell. Det var tufft för både spelarna och hotellets internet som blev belastat när alla spelarna ville spela online under sin vistelse. Under förra årets Worlds tvingades PSG Talon från Hong Kong att spela kvalet med tre inhyrda spelare eftersom ursprungsspelarna inte fick visum i tid till turneringens start. En liknande situation vill man undvika under årets turnering.

Med bara drygt en månad kvar till evenemanget är det flera frågor som ska besvaras. Vilka lag ska delta, kommer publik att tillåtas och vart kommer matcherna ens spelas? Jag kommer följa evenemanget, så håll utkik efter mina trådar om ni vill hålla er uppdaterade. Innan dess ska sommarsäsongen avgöras vilket sker nu till helgen. Ni kan läsa mer om Europas högstaliga LEC här på FZ (Länk FZ).

#dali #esport #lol #worlds21

Medlem

Hade varit kul ifall det skulle vara någon/några matcher i Sverige. Men detta är önsketänkande. Högst osannolikt med tanke på hur det blev med Valve och Dota TI.

Även jag kommer följa Worlds som jag gjort sedan de va på Dreamhack för 10 år sedan! Tiden går fort…


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

1
Skriv svar