Nu är det klart: Stockholm står värd för CS:GO-major i november

Robot
Nu är det klart: Stockholm står värd för CS:GO-major i november

Med en prispott på över 17 miljoner kronor.

#CS, #Counter-strike, #E-sport, #nyhetstips


Frilansare

Vet ju att supermånga lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Ero
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vet ju att super många lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Det är för att vi är gamla idag. Hus, barn, jobb... Gissar att gymnasiekids är de som spelar nu.

Saknar de gamla svenska communities som fanns, nu är det väl massa ryssar och annat löst folk från europa man tvingas lira med?
Och alla är otrevliga nå så in i helvete.

Starta upp Paike.org igen!


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Synd man inte spelar CSGO längre idag, körde ju som fan när det kom och tills för några år sen, hade ju varit grymt att gå på ett sådant evenemang när man var inne och riktigt intresserad i scenen.

Skoj för de som fortfarande är det i alla fall!

Ero
Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Synd man inte spelar CSGO längre idag, körde ju som fan när det kom och tills för några år sen, hade ju varit grymt att gå på ett sådant evenemang när man var inne och riktigt intresserad i scenen.

Skoj för de som fortfarande är det i alla fall!

Länge sedan här med... Men jag kommer åka dit, alltid varit sugen att se ett sådant event live. Grabben var väldigt taggad på att åka dit, så det kommer bli väldigt skoj!

Någon som har koll på om man köper biljetter för alla dagar, eller om det är dag för dag?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vet ju att super många lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Fråga Kennet som du hade med i din senaste video. Han kanske inte spelar längre men har pratat mycket cs i sweklockers videor.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vet ju att super många lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Jag spelar en hel del och började spela cs 99. Är 35 idag. Har flera polare som fortfarande spelar.

Medlem

17 millar…
Dags att ladda ner då. Hur svårt kan det va?😅

Medlem

CSGO har aldrig vart någonting för mig. Tycker att det blev alldeles för mycket fokus på kosmetiska grejer och själva gameplayet är helt förstört. Kompisens lillebror lirade mycket CSGO enda sedan det kom och när man tittar på hans inspelningar så ser man att allt gun-play är helt åt h-vete.

Nu är jag absolut inget proffs, men jag har lirat CS 1.6 och Source sedan gymnasietiden... så när man ser att man ska rikta en AK47 ner i backen för att kunna göra ett HS så blir man bara häpen.
Har testat CSGO en gång och det räckte gott å väl, dessutom var animatioinerna mycket sämre.

Ero
Medlem
Skrivet av Gregerory:

17 millar…
Dags att ladda ner då. Hur svårt kan det va?😅

Exakt! Kan småkids så ska väl en vuxen kunna dänga dom! Jag är på. Ta fram ett bra klan-namn och släng upp en ventrilo-server så är vi mer än halvvägs.

Ska tvätta kulan i musen nu.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Razken:

CSGO har aldrig vart någonting för mig. Tycker att det blev alldeles för mycket fokus på kosmetiska grejer och själva gameplayet är helt förstört. Kompisens lillebror lirade mycket CSGO enda sedan det kom och när man tittar på hans inspelningar så ser man att allt gun-play är helt åt h-vete.

Nu är jag absolut inget proffs, men jag har lirat CS 1.6 och Source sedan gymnasietiden... så när man ser att man ska rikta en AK47 ner i backen för att kunna göra ett HS så blir man bara häpen.
Har testat CSGO en gång och det räckte gott å väl, dessutom var animatioinerna mycket sämre.

Tycker att AK47an ner i backen är det ända som gör att cs fortfarande lever än idag. Spray control är enligt mig det som gör cs roligt, eftersom det inte endast är ett battlefield eller cod med nytt utseende. Tycker det är så himla roligt att se hur mycket bättre proffsen är jämfört med "vanliga" spelare och hur de lärt sig bemästra spray transfer. Själv brukar jag använda burst-fire när jag spelade Cs.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Ero:

Det är för att vi är gamla idag. Hus, barn, jobb... Gissar att gymnasiekids är de som spelar nu.

Saknar de gamla svenska communities som fanns, nu är det väl massa ryssar och annat löst folk från europa man tvingas lira med?
Och alla är otrevliga nå så in i helvete.

Starta upp Paike.org igen!

För att vara helt ärligt har jag samma inställning till ryssar som yngre svenskar. Själv är jag 19 år och kommer ihåg hur svenska ungdomar oftast var mer jobbiga än ryssar i de övre rankerna. Det ända jobbiga med ryssarna var väl kommunikationsbariären när man var le eller uppåt. Det bästa var väl att hamna med någon som var 23år eller äldre som var från EU.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Tycker att AK47an ner i backen är det ända som gör att cs fortfarande lever än idag. Spray control är enligt mig det som gör cs roligt, eftersom det inte endast är ett battlefield eller cod med nytt utseende. Tycker det är så himla roligt att se hur mycket bättre proffsen är jämfört med "vanliga" spelare och hur de lärt sig bemästra spray transfer. Själv brukar jag använda burst-fire när jag spelade Cs.

Det är möjligt att tekniken har funnits i de tidigare CS spelen också, men jag hade aldrig sett det förän i CSGO. Reagerade speciellt på AK'n som man var tvungen att rikta nåt hysteriskt mycket för att öht träffa även när man stod still.
Rolig detalj är att när polarens lillebror började lira lite med oss i de gamla CS så var det första han sa - "fan, man träffar ju det man siktar på". 😁

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vet ju att supermånga lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Det är mest den äldre generationen som spelar det som jag förstått.

Aftonbladet 15 sep 2021: Counter-Strike blev seniorernas nya hobby under isoleringen

Medlem
Skrivet av Razken:

Det är möjligt att tekniken har funnits i de tidigare CS spelen också, men jag hade aldrig sett det förän i CSGO. Reagerade speciellt på AK'n som man var tvungen att rikta nåt hysteriskt mycket för att öht träffa även när man stod still.
Rolig detalj är att när polarens lillebror började lira lite med oss i de gamla CS så var det första han sa - "fan, man träffar ju det man siktar på". 😁

Hahaha, nä lite skillnad är det. När jag började lira csgo kom jag ifrån Call of duty och lirade endast ssg, eftersom dess recoil endast är rätt upp åt ett håll. Sen när man blev mer insatt i spelet hittade man olika community maps där man kunde se recoil mönstret framför sig. Körde alltid uppvärming i 30min före jag började spela med olika aimbanor och liknande. Helt plötsligt blev jag efter 200h bättre än mina kompisar med 1000h plus, eftersom de aldrig gjort detta.

Idag har jag inte tid till sådana spel längre. De krävde typ 20h i veckan för att man skulle hålla kvar sin förmåga, när jag var Supreme.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vet ju att supermånga lirar CS idag, men VILKA? Träffar nästan aldrig någon som kör. Vore kul med något åldersspann där. Någon som har koll?

Jag är 32 år. Men alla kompisar som har yngre bröder (även jag själv har en yngre bror). Dessa pojkar lirar mycket CS:GO.
De är alla födda kring 97-99.
Så 20-25 år?

Ero
Medlem
Skrivet av danskung:

För att vara helt ärligt har jag samma inställning till ryssar som yngre svenskar. Själv är jag 19 år och kommer ihåg hur svenska ungdomar oftast var mer jobbiga än ryssar i de övre rankerna. Det ända jobbiga med ryssarna var väl kommunikationsbariären när man var le eller uppåt. Det bästa var väl att hamna med någon som var 23år eller äldre som var från EU.

Du missade guldåldern med CS1.6 och bra communities. På den tiden folk blev bannad om dom inte höll god ton och betedde sig trevligt. Det var bättre förr. Mycket bättre


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Ojoj, sjukt mycket cash...vem kunde ana det när Steam lanserades och alla skulle bojkotta CS o allt annat som hade med Steam att göra

CS har levt kvar

Medlem
Skrivet av Ero:

Du missade guldåldern med CS1.6 och bra communities. På den tiden folk blev bannad om dom inte höll god ton och betedde sig trevligt. Det var bättre förr. Mycket bättre

Det finns fortfarande en väldigt bra community, men som med de flesta vet gör de andra mer ljud av sig.

Ifall man är bra på spelet är det lätt att hitta andra sköna människor att spela med. Solo q däremot, en helt annan 5a.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Är 34 år och spelade 1.6 på LAN i mina yngre dagar. Har på nytt börjat följa (och spela) CS:GO sen 3år tillbaks och tycker absolut att det fortfarande är kul och kunskapsnivån i spelet är helt galet idag.

Om jag får möjlighet så skall jag åka till Major

Medlem

Spelade som många andra cs förr.
Slutade dock innan 1.6 för det var så mycket fuskare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar