AFK-missbrukare i New World ska upptäckas och straffas

Robot
AFK-missbrukare i New World ska upptäckas och straffas

Amazon tar i med hårdhandskarna mot de som tar plats på servrarna utan att spela.

#Amazon-game-studio, #New-world


Medlem

Också ett sätt att undvika fixa serverissues

Inaktiv
Skrivet av caracarn:

Också ett sätt att undvika fixa serverissues

Va?

Medlem
Skrivet av caracarn:

Också ett sätt att undvika fixa serverissues

Det är väl inte mer än rätt att om du inte spelar och folk står i kö...så ska väl de få sin chans att lira?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av caracarn:

Också ett sätt att undvika fixa serverissues

Hur tänkte herrn här?!?

Eller tycker du det är rätt att folk ska kringgå afk-systemet för att slippa stå i kö på nytt när de vart afk en längre period?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Helt rätt. Spelar man inte så ska man inte ta plats när flera tusen är i kö.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Dömer inte direkt folk som undviker att bli kickade, spelar man på en större server ha kötiderna varit sinnessjukt långa, alltså 8h+.
Sen är det inte de 500 pers eller vad det nu kan vara som undviker AFK som bygger en kö på 5k+.

Ska bli intressant att se ifall de hittar någon vettig lösning, att öka server cap är ju en grej, men även om det är ett MMO har det ju inte riktigt designats med enorma servrar i tanke.

Kikar man bara på vad endgame pvp (War) och endgame PvE (Infestations?).
I krig kan 100 pers delta per krig, 50 från vardera faction som är med i kriget.

Sen kan ju ett company äga flera städer osv, så det blir samma folk i olika krig som startas, så det blir en liten del av folket på servern som faktiskt får delta i endgame grejerna som det är nu, och om man ökar antalet spelare på servern, så kommer den delen bli ännu mindre.

Spelar själv på en stor server som konstant är full, och man får ju mer ofta än inte slåss om mobs och resources, så ökas cap på servern lär ju det ändå bli ännu värre.

Gnällkuk

Låter helt sjukt, lös problemet med att servrarna inte har kapacitet istället. Det är ju ett problem de själva skapat, att användare hittar på något för att kringgå det för att slippa köa i fem timmar innan de kan spela har jag faktiskt full förståelse för.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lite kul att världens största leverantör av skalbar molninfrastruktur har serverproblem! Det är ju EXAKT det här som deras egna lösningar ska undvika


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Att hitta olika vägar för att inte bli utloggad pga långa köer/väntetider gör ju bara att man själv bidrar till att skapa de långa köerna....

Medlem

Nej, amazons problem borde inte läggas på spelarna.

Medlem

Är väl inte konstigt att sparka ut dom som inte spelar och tar bara onödig plats på servern.
Bara egoistiskt att undvika afk utloggning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MMO-problem från 2004 kommer tillbaka på AWS superskalbara molnservrar 2021. Kommer ihåg i WOW alla man sprang förbi som stod och sprang mot en vägg för att undvika AFK-utloggning.

Inaktiv

Jag är genuint nyfiken ni som skriver att det är för jäkligt att de inte lägger tid på att fixa sina servrar.

Tror ni verkligen att alla som arbetar på ett företag bara kan arbeta med en och samma uppgift samtidigt?

Medlem

Det finns väl inget serverproblem att fixa? Det var kanske lite instabilt första dagen men sedan dess är det bara kö. Kö är inte serverproblem.
De har satt en låg population cap av en anledning.

Medlem

Lär ju erkänna att jag utnyttjat detta under helgen. Och inte mår jag dåligt över det. Kanske några som hade svårt att komma in gjorde det. Men jag har stått mer i kö än spelat än så länge så. Sen har det inte varit under längre stunder. Men dom får öka CAP och fixa servrarna först o främst. Sen kan dom ta hand om afk:are. Nu slipper man oftast server connection issues som var i torsdag o fredags. Sen har jag och frugan delat på att hålla varandras inloggningar vid liv.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det finns väl inget serverproblem att fixa? Det var kanske lite instabilt första dagen men sedan dess är det bara kö. Kö är inte serverproblem.
De har satt en låg population cap av en anledning.

Helt rätt. Servrarn har fungerat sjukt bra. Det enda problemet är att de hade för få servrar vid release men det har de fixat med att lägga upp massa mer. Nu finns det servrar som inte har köer och de ska erbjuda gratis transfer snart.

De kan inte utöka kapaciteten hur mycket de vill för speldesignen är inte skapat för mycket mer folk på en server. 250-500 till per server går nog bra och de håller på att testa det

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det finns väl inget serverproblem att fixa? Det var kanske lite instabilt första dagen men sedan dess är det bara kö. Kö är inte serverproblem.
De har satt en låg population cap av en anledning.

Sant, har lyckligtvis varit inloggad största delen av tiden och inte haft några problem med servrarna i sig.
Var ledig på launch och körde hela dagen, jag och några polare som körde då med fungerade det felfritt för, vi lyckades komma in precis vid release och körde på hela dagen utan problem (utöver att det var två omstarter, men kom in direkt efter dem med).
Så hur servrarna fungerar när man väl är inloggad är förvånansvärt bra, nog bästa launchen jag varit med om, utan lagg och allt annat bös man annars märker utöver köer.

Medlem

Hehehe, kommer ihåg när WoD släpptes och köerna var helt sjuka även där... fixade så att min X360-kontroller agerade WASD och satte en hårsnodd runt analogspaken så att min karaktär sprang runt i cirklar för att undvika AFK-disconnects medan jag var i skolan. Klandrar inte folk för att de gör liknande saker i New World!

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Hehehe, kommer ihåg när WoD släpptes och köerna var helt sjuka även där... fixade så att min X360-kontroller agerade WASD och satte en hårsnodd runt analogspaken så att min karaktär sprang runt i cirklar för att undvika AFK-disconnects medan jag var i skolan. Klandrar inte folk för att de gör liknande saker i New World!

Perfekt aktivitet i sin garrison 🤣

Medlem

Den stora banhammaren verkar aktiv i New World nu.

Själv åkte jag på en 48 timmars ban, för att jag skrev "jävla idiot, skaffa dina egna kills och skinna dem istället för att sno andras"

Så fick man tydligen inte skriva, 48 timmars ban för abusive behavior. Märkligt, har sagt betydligt grövre saker i andra mmorpg utan att något hänt.
Dessutom det första jag yttrat i text i new world. Haha.


signatur

Skitfiske

Inaktiv
Skrivet av Leverantören:

Den stora banhammaren verkar aktiv i New World nu.

Själv åkte jag på en 48 timmars ban, för att jag skrev "jävla idiot, skaffa dina egna kills och skinna dem istället för att sno andras"

Så fick man tydligen inte skriva, 48 timmars ban för abusive behavior. Märkligt, har sagt betydligt grövre saker i andra mmorpg utan att något hänt.
Dessutom det första jag yttrat i text i new world. Haha.

Visst kanske kan tyckas "löjligt" men samtidigt varför kalla någon man inte känner för "jävla idiot"?

Medlem

Det här är helt sjukt. Fixa serverproblemen istället för att straffa spelare som vill undvika problemen!

Tänk att ha köat i sju timmar, äntligen komma in och så måste man göra ett ärende som tar en halvtimme. Vem skulle då välja att bli utloggad och stå i kö i ytterligare sju timmar?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Visst kanske kan tyckas "löjligt" men samtidigt varför kalla någon man inte känner för "jävla idiot"?

Är det ett normalt beteende anser du att springa fram och sno någons skinning ?


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Är det ett normalt beteende anser du att springa fram och sno någons skinning ?

I ett MMO spel som utgår ifrån PvP så skulle jag kalla det normalt.
Trevligt? Absolut inte, men det kommer hända tyvärr.

Sen håller jag nog med om 48h för det är lite grovt för att kalla någon idiot, det bör inte ge någon ban.
AGS säger ju ständigt att varje ban är manuell, så skulle tro mer på att något annat ord sagts först och främst.

Medlem

Trist, då får man skippa att äta, duscha och stretcha för att spela om man inte vill sitta i kö 2h varje gång man ska göra något annat en snabbis. Nu kanske kötiden har blivit lite lägre om de utökat kapaciteteten per server.

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Den stora banhammaren verkar aktiv i New World nu.

Själv åkte jag på en 48 timmars ban, för att jag skrev "jävla idiot, skaffa dina egna kills och skinna dem istället för att sno andras"

Så fick man tydligen inte skriva, 48 timmars ban för abusive behavior. Märkligt, har sagt betydligt grövre saker i andra mmorpg utan att något hänt.
Dessutom det första jag yttrat i text i new world. Haha.

Det där var rätt frustrerande när jag jagade älg/buffel...man hann inte fram innan någon annan redan börjat skinna dom...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem

Har inte spelet själv, men har full förståelse för de som anti auto utloggnings bottar... Man skulle ju inte direkt vilja sitta i kö när man ska spela. Blir ju ett jobb att bara pricka rätt när det gäller kötider. Starta spelet i god tid för att sedan bli utloggad för att man missar att man kommit in eller få sitta i kö i en timme eller längre.

Det hände mig i något spel som det var lite kö i. Kom tillbaka och så var jag utloggad pga afk. Lagom snällt när man har stått i kö...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

I ett MMO spel som utgår ifrån PvP så skulle jag kalla det normalt.
Trevligt? Absolut inte, men det kommer hända tyvärr.

Sen håller jag nog med om 48h för det är lite grovt för att kalla någon idiot, det bör inte ge någon ban.
AGS säger ju ständigt att varje ban är manuell, så skulle tro mer på att något annat ord sagts först och främst.

Läste att det slängs bans till höger och vänster för väldigt små saker. Någon skrev att prata engelska eller inte alls i chatten, någon hade i voice chat sagt det vulgära orden för manligt kön när den dog, inte riktat mot någon alls. 48-72 h ban.

Någon streamer hade skrivit ass och tryckt enter,för att sedan skriva "associate" och något mer, 2 minuter senare, 24h ban. Detta skall tydligen finnas på film men har inte sett det personligen än.

Väldigt frustrerande hursom, men personligen är jag inte bitter på något sätt. Däremot slår dem sakta in spikar i sin egna kista på det sättet.


signatur

Skitfiske

Medlem

Får jag ett guld för varje spelare jag rapporterar som står AFK eller har ett macro igång så tar jag på mig rollen som snitch.
(Jag kommer vara miljoner till kvällen)

12
Skriv svar