GTA-trilogin till nya generationens konsoler!

Medlem
GTA-trilogin till nya generationens konsoler!

För att fira 20-års-jubileumet av GTA III kommer Rockstar Games lansera GTA: The Trilogy - The Definitive Edition till nuvarande generationens konsoler. Det ska släppas "snart". Hur glada är vi att få återvända till Vice City? (Bästa spelet enligt mig men kom med egna minnen, erfarenheter och förhoppningar inför denna samling)

Utannonsering på Instagram

Vidare information på Rockstar Newswire

Skribent

GTA 3 spelade jag aldrig så det kanske man ska ta och plocka upp nu.
Vice City var riktigt jävla bra och det bästa GTA jag spelat
San Andreas spelade jag ett tag, men tröttnade. Bl.a. för att det var för stort, för långa avstånd o.s.v.

Medlem

Ska tydligen ta bort nuvarande versioner av de tre spelen från alla digitala butiker redan nästa vecka, när det gäller pc. Känns sådär.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ska bli intressant att se hur mycket de har fixat till spelen. Om det bara är lite fulputs som bloom och skit så känner jag att jag inte orkar bry mig.

Medlem

Hoppas dom fixat så det ser mer "okej" ut till dagens kvalitet. Köper direkt om så är fallet.

Skribent

Ser nog mest fram emot Vice City. Men jag tror det behövs mer än bara lite högupplösta texturer för att jag ska orka lira igenom något av dem igen.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ska bli intressant att se hur mycket de har fixat till spelen. Om det bara är lite fulputs som bloom och skit så känner jag att jag inte orkar bry mig.

Jag vet inte vad det innebär men spelen ska vara gjorda i Unreal engine.
Om det är samma gamla grafikmotor "konverterad" till UE med lite effekter eller om man gör om allt kan ju vara nått som påverkar slutprodukten tänker jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Såg att Nintendo hade lagt upp att den kommer senare i år till Switch men inget datum.

Medlem

Stod det något om priset?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Stod det något om priset?

Nej. Vet inte ens när det kommer, förutom senare iår.

Inaktiv

Läste på NintendoLife:

The Trilogy will include GTA 3, GTA: Vice City, and GTA: San Andreas, and will feature improved graphics and modern gameplay enhancements while keeping the "classic look and feel" of the original games.

Modernt gameplay måste alltså betyda att man exempelvis gasar och bromsar med axelknapparna istället precis som på nyare spel.

Sen läste jag även:

This is all to celebrate the 20th anniversary of GTA 3, and other events will also be happening as part of the party: GTA Online will have special clothing, liveries, and surprises to discover, as well as "unusual activity" in San Andreas.

Unusual activity in San Andreas?
Hm? Undrar vad det menas?

Medlem

Fan, dessa vill jag spela, grymma spel. VC finns det dessutom inte en "uppföljare" på, så som GTA3->GTA4, SA->GTA5, alltså, där man är i samma område, fast ett nyare spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Läste på NintendoLife:

The Trilogy will include GTA 3, GTA: Vice City, and GTA: San Andreas, and will feature improved graphics and modern gameplay enhancements while keeping the "classic look and feel" of the original games.

Classic look and feel tror jag betyder samma delar av grafiken fast eftersom det är i Unreal typ sjukt mycket posteffekter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

* In honor of the upcoming anniversary, today we are excited to announce that all three games will be coming to current generation platforms later this year in Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition for PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, and the Rockstar Games Launcher on PC

* To prepare for launch, we will begin removing existing versions of the classic titles from digital retailers next week

* In addition, Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will be coming to iOS and Android in the first half of 2022

* Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will feature across-the-board upgrades including graphical improvements and modern gameplay enhancements for all three titles, while still maintaining the classic look and feel of the originals

* We’re extremely excited to share more about these groundbreaking titles in the coming weeks — stay tuned!

Information saxad från Rockstar Newswire - länk finns nu i huvudinlägget som är uppdaterat!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fan, dessa vill jag spela, grymma spel. VC finns det dessutom inte en "uppföljare" på, så som GTA3->GTA4, SA->GTA5, alltså, där man är i samma område, fast ett nyare spel.

Om vi ska vara petiga så kom det faktiskt ett Vice City stories

Edit och GTAV är ju bara en av städerna i San Andreas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

San Andreas, jag spelade aldrig detta spelet i min uppväxt därav att jag svarade det. Annars är det ju soklart, Vice City. De vinner ju 8/10 poäng bara på den magiska soundtracken.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om det är något åt det här hållet blir jag väldigt glad:

(fan-made)

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

San Andreas, jag spelade aldrig detta spelet i min uppväxt därav att jag svarade det. Annars är det ju soklart, Vice City. De vinner ju 8/10 poäng bara på den magiska soundtracken.

San Andreas är bäst.
Riktigt magiskt är soundtracket på

landsbygden, när det regnar eller är dimma, och man hör diverse countrylåtar på radion

Edit: Nu när jag tänker på det... jag gillar Vice City lika mycket

1
Skriv svar