Nu är det klart: Final Fantasy VII Remake kommer till PC

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Du läste tydligen inte artikeln. Det är just det kompletta spelet som Släpptes till PS5 som kommer till PC. Inte PS4 versionen.

Själv skulle jag kunnat köpa det för att spela DLCt

Han skämta om att det här är remake part 1 och långt från hela spelet från orginalet.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Han skämta om att det här är remake part 1 och långt från hela spelet från orginalet.

Hahahaha bra skämt garvar ihjäl!!

Medlem

Helt seriöst vänta med alla delarna ni som spelar på pc. Eftersom varje del kommer att komma med otrolig tid i mellan varje del. Så kommer alla att få spela om delarna flera gånger om man köper dom där dom kommer. Jag lovar glöm det här spelet nu och köp alla 3 delarna tillsammans så får ni en mycket bättre upplevelse och mycket mer tid till annat...

Medlem

850kr? Jag vill spela men jag kan gott vänta tills det kommer på rea...

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Var hittar ni priset? På Epic står det bara "Coming Soon", och andra sidor nämner det inte heller.

Samma här, tror inte på det höga priset.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Samma här, tror inte på det höga priset.

$70 är priset på EGS tydligen. lär väl vara lite högre här i sverige.
Trodde de skulle hjälpa industrin att sätta lägre priser, inte hjälpa dem att få större marginal på höjda priser.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Samma här, tror inte på det höga priset.

Tydligen har dom tagit bort priset, så det bådar ju inte gott :/

Nåja, reor är väl oundvikligt. Även om Squenix är spelvärldens Apple, tillsammans med Nintendo.

Skribent
Skrivet av Kexchexx:

Du läste tydligen inte artikeln. Det är just det kompletta spelet som Släpptes till PS5 som kommer till PC. Inte PS4 versionen.

Själv skulle jag kunnat köpa det för att spela DLCt

Jag tror...kan missta mig, men att han menar att det inte är hela Final Fantasy 7 utan att de delade upp spelet i episoder...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror...kan missta mig, men att han menar att det inte är hela Final Fantasy 7 utan att de delade upp spelet i episoder...

Okej om vi ska ha med petitesser att göra så är spelet ett komplett spel och har aldrig varit i early access. Däremot är det inte hela storyn från originalet det baseras på absolut.

Skribent
Skrivet av Kexchexx:

Okej om vi ska ha med petitesser att göra så är spelet ett komplett spel och har aldrig varit i early access. Däremot är det inte hela storyn från originalet det baseras på absolut.

Ja, hen får svara på det själv, men det är väl lite vad folk använder som kritik, dvs att i inte fått hela spelet. Men personligen håller med dig i sak, delen som släppts är ju solid rent spelmässigt. Sen att det inte är hela FF7 och att vi ännu inte fått något nytt om episod 2 känns sämre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Final fantasy 7 kommer aldrig kunna släppas i remake i detta format som liknar originalet.
Det säger sig självt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Personligen kunde jag inte vara lyckligare att spelet är uppdelat i episoder. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Molotov:

Final fantasy 7 kommer aldrig kunna släppas i remake i detta format som liknar originalet.
Det säger sig självt

Jodå, när alla delar är ute och moddar fått 20 år att arbeta på det kommer de säker kunna återskapa något väldigt likt originalet. xD

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Du läste tydligen inte artikeln. Det är just det kompletta spelet som Släpptes till PS5 som kommer till PC. Inte PS4 versionen.

Själv skulle jag kunnat köpa det för att spela DLCt

Du känner tydligen inte till spelet.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Du känner tydligen inte till spelet.

Nej upplys mig gärna vad jag missar?

Medlem

Hur blev $70 = €80? Kan vänta flera år till om det behövs tills de släppt alla delar och förmodligen buntar ihop dem till någon "Grand Collection" för max 600 spänn. 850 spänn kommer jag aldrig betala för ett jrpg eller spel från squeenix.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Mods du kan rekommendera?
Tänker köra om det (Inte kört det fråns original releasen) då Echo-S mod är färdigt.

Hej det finns ett antal bra mods som fungerar perfect med FF7 steam edition googla 7thHeaven det är en mod hanterare som fungerar perfect och kan hjälpa dig att hitta modar.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Nej upplys mig gärna vad jag missar?

Final Fantasy VII är ett spel från 1997:
https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_VII

Final Fantasy VII Remake är än så länge bara en del av det spelet.
Eventuellt blir det tre delar med diverse DLC.

Dvs remaken är långt ifrån färdigt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar