420 olika "bilmodeller" i Gran Turismo 7

Medlem
Skrivet av rosski:

Då räknades dock samma bil och årsmodell fast för med olika teamfärger som olika, tror någon cheva impala fanns i över 10 versioner. Honda S2000 år 2001 fanns i tre versioner osv. Och många bilar hade bara en svart cock pit.

Så 1197 var en duktigt uppblåst siffra. Så ser hellre 420 bilar man lagt ner lite mer tid på. Hoppas dock på lite 80 och 90 talsbilar som man kan bygga som "track day bilar"

Absolut. Undra om det finns någon som har testat samtliga. Det där är ju själva definitionen av utfyllnad.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Alltså, mer eller mindre (men visst, det extrema exemplet du nämner med de allra första bilarna blir väl kanske inte jätteintressant, precis som vi kan gå åt det andra hållet också - ThrustSSC hade kanske inte varit en särskilt kul bil att inkludera, går hur jävla fort som helst men i praktiken bara rakt fram).
Men kika på Goodwood Festival of Speed, och i synnerhet Goodwood Revival-delen som IRL-exempel, det finns ett ganska stort intresse att köra, och se på, lite racing med äldre/klassiska bilar som inte är lika brutala som moderna superbilar också.

Ett lopp i klassiska VW-bubblor tycker jag är exempelvis är kul, även om topphastigheten är söder om 150km/h. Loppen får ju givetvis anpassas därefter, att köra lika många varv på samma bana som ex. ett F1-lopp skulle gå av stapeln på skulle sannolikt bli jäkla drygt.

I något av spelen, det kan ha varit femman, så fanns ett race med bara VW bussar. Man var verkligen livrädd för att röra bromsen, eftersom det tog en evighet att få upp farten igen. Men kul som fan var det.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar