Josef Fares delar ut en rejäl känga till NFT:er i spel

KoP
Medlem
Skrivet av eld:

Har absolut gjorts helatiden, men det märks mer nuförtiden, plus att dåtidens remasters ofta var renodlade portar och inget mer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_remakes_and_remastered_ports

Njo.. fast när man kollar på den där listan så har ju nästan 99% utav alla remakes/remasters dykt upp på 2000-talet. Man hittar ju inga spel som släpptes 1985 som fått en remake t.ex 5 år senare, medans det idag sker mera frekvent.

T.ex om ett spel släppts nära inpå slutet av en konsols generstionscykel, då kan man nästa sätta sina pengar på att det dyker upp en remaster till next gen. :'D

Medlem

Vad har ni för syn på detta?

År 2017-2018: Indieutvecklare går på bidrag, gör sin hobby 8 timmar per dag.

År 2019: Deklarerar 500k i inkomst och tar ut lön och påbörjar nästa projekt.

År 2020: Åter på bidrag och fortsätter utöva sin hobby för att om möjligt tjäna 0 eller 15 miljoner vid okänt tillfälle i framtiden.

Älskar man att betala för detta faktiskt olagliga konstnärliga beteendet eller hatar man det? Jag kan inte bestämma mig.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Jag amputerar hellre ballen.

Det är ett riktigt pyramidspel den där skiten nfts...

Ett spel ska vara ett spel, inga micro transaktioner, inget dlc, inget normal/premium edition, inga freemium varianter med köp i spel, inget reklam sen så får du spela lite, pay to win... Vad hände, hur blev vi så lurade?

eld
Medlem
Skrivet av sCaz:

Vad har ni för syn på detta?

År 2017-2018: Indieutvecklare går på bidrag, gör sin hobby 8 timmar per dag.

År 2019: Deklarerar 500k i inkomst och tar ut lön och påbörjar nästa projekt.

År 2020: Åter på bidrag och fortsätter utöva sin hobby för att om möjligt tjäna 0 eller 15 miljoner vid okänt tillfälle i framtiden.

Älskar man att betala för detta faktiskt olagliga konstnärliga beteendet eller hatar man det? Jag kan inte bestämma mig.

Att du verkar ha hittat på en hel del.

Medlem

Jättebra att Fares säger ifrån. Tyvärr är det ju synd att yuppiesarna äger de stora bolagen. De är ju enbart ute efter att exploatera spelindustrin för att göra kortsiktiga vinster till varje pris. Sedan World of Warcraft slog igenom har ju yuppiesar, finanshajar, ekonomjävlar köpt in sig i spelindustrin. Innan dess var det ju primärt spelutvecklare som styrde industrin. Företag som EA och Activision var ju ursprungligen grundade av spelutvecklare, för spelutvecklare, för att lättare kunna publisha och distribuera spel, inte minst från indie-scenen under 80-talet, på t.ex. C64 och Amiga inte minst. Numera idag är det ju inga spelutvecklare som styr dessa större företag och de kommer ju försöka monetisera allt för maximal vinst. Josef Fares sätter ju en tydlig gräns på vad spelutvecklare tolererar och ju fler som säger ifrån desto bättre. Man får ju inte glömma att det är spelutvecklare som gjort dessa jävla yuppiesar och ekonomjävlar rika.

12
Skriv svar