Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari 2022 - Part 1

Ny månad och gott nytt Game Pass-år! Årets första laddning spel som läggs till i Xbox Game Pass är avtäckt och det är en habil samling spel i januaris första omgång, det kommer ju alltid mer i mitten av månaden. Eller vad sägs om Mass Effect Legendary Edition via EA Play (som ingår i Xbox Game Pass Ultimate och PC), The Anacrusis som kommer direkt på release via Game Preview, The Pedestrian och Spelunky 2 som släpps till Xbox eller kanske återkomsten av Outer Wilds till Game Pass?

Vill man kolla in vad som lades till i december så hittas de trådarna här:
XGP - December 2021 - Part 1
XGP - December 2021 - Part 2

Nya titlar:

Gorogoa (ute nu, konsol+PC+cloud)

Olija (ute nu, konsol+PC+cloud)

The Pedestrian (ute nu, konsol+PC+cloud)

Embr (6 jan, konsol+PC+cloud)

Mass Effect Legendary Edition (6 jan, konsol+PC)

Outer Wilds (6 jan, konsol+PC+cloud)

Spelunky 2 (13 jan, konsol+PC)

The Anacrusis (13 jan, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 jan: Desperados III, Ghost of a Tale, Kingdom Hearts 3, Mount & Blade: Warband, Pandemic, Yiik.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

ME: Legendary Edition, köpte det i somras och spelade det under hösten, otroligt vilka bra spel det där var. Hade aldrig kört det innan. Ska försöka klämma in en till genomspelning under 2022


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

ME: Legendary Edition, köpte det i somras och spelade det under hösten, otroligt vilka bra spel det där var. Hade aldrig kört det innan. Ska försöka klämma in en till genomspelning under 2022

Mhm, man kan också vara som jag som köpte det på julrean men inte spelat det än!

Jag har ju spelat spelen innan dock, men det är ju trevligt med lite upphottad grafik och system.


signatur

Jump in.

Medlem

Trevligt, slipper jag tänka mer på att köpa Mass Effect Legendary Edition. Hinner jag spela innan mina tre månader är slut i februari.

Medlem

Tur man inte köpte mass-effect där, var så nära på det...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om man börjar spela ett spel på gamepass, det försvinner från tjänsten.
Spelet finns ju kvar på hårddisken osv, kan man föra över saven om man köper spelet på en annan store, eller är man tvungen att forstätta med ms store/xbox app ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man börjar spela ett spel på gamepass, det försvinner från tjänsten.
Spelet finns ju kvar på hårddisken osv, kan man föra över saven om man köper spelet på en annan store, eller är man tvungen att forstätta med ms store/xbox app ?

ja

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Tur man inte köpte mass-effect där, var så nära på det...

Hehe, man borde ju ha lärt sig vid det här laget men men...


signatur

Jump in.

Medlem

Gorogoa är ett underbart spel. Rekommenderas varmt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Henkeror:

Gorogoa är ett underbart spel. Rekommenderas varmt.

Ser väldigt mysigt ut, så det åker upp på att-spela-listan.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zero303:

Svar ja på båda frågorna ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man börjar spela ett spel på gamepass, det försvinner från tjänsten.
Spelet finns ju kvar på hårddisken osv, kan man föra över saven om man köper spelet på en annan store, eller är man tvungen att forstätta med ms store/xbox app ?

Du kan inte föra över den till annan plattform/ekosystem, du måste fortsätta spela via MS Store/Xbox app, om det så är via konsol eller PC.

Medlem

Jag som köpte Mass Effect på steam nu när det var rea. Men nåja, alltid bättre att "äga" än att hyra iallafall.

Lite förvånad över att ME kommer till EA Play före Biomutant med tanke på att ME släpptes senare och känns även rätt mycket hetare.

Medlem

Köpte Outer Wilds i förra veckan och satt i förrgår och velade på om jag skulle köpa ME: Legendary på rean eller inte, turligt nog avstod jag då priset ändå var ganska högt för spel jag redan nött igenom mer än en handfull gånger var. Blir till att införskaffa och köra igen för nostalgins skull, kul detta

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Lite förvånad över att ME kommer till EA Play före Biomutant med tanke på att ME släpptes senare och känns även rätt mycket hetare.

Biomutant har väl inget med EA att göra? Eller har jag missat något?


signatur

Jump in.

Medlem

Härligt! Har väntat på att Mass Effect ska komma till Game Pass.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Biomutant har väl inget med EA att göra? Eller har jag missat något?

Det finns på EA Play Pro så tänkte att EA var utgivare men så var ju inte fallet. Kan förklara saken.

Medlem

Mass Effect Legendary är ett jag hoppats på. Noice!


signatur

1338 - One Step Above

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Det finns på EA Play Pro så tänkte att EA var utgivare men så var ju inte fallet. Kan förklara saken.

Ah ok, ja det hade man ju kunnat tänka sig då förstås. Är väl en god kandidat till att dyka upp på Game Pass ändå förr eller senare misstänker jag


signatur

Jump in.

Medlem

Men visst är det så att EA play bara ger 10 timmar speltid sen måste man köpa spelet eller har jag missförstått??

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Men visst är det så att EA play bara ger 10 timmar speltid sen måste man köpa spelet eller har jag missförstått??

På nya spel så får man 10 timmar speltid, men när ett spel nått en viss ålder så brukar de lägga till spelet i den billigare varianten (ej Pro) och då är det hela spelet.
Så i detta fall så är det hela Mass Effect: Legendary Edition med obegränsad speltid som gäller


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ajdå, dags att klara resten av Desperados 3 i rask takt då.

Så bra, då spelar jag det när det dyker upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag var såååå nära att köpa både ME Legendary Edition och Outer Wilds på black Friday/mellandagsrea.

Ska bli riktigt kul att testa!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Jag var såååå nära att köpa både ME Legendary Edition och Outer Wilds på black Friday/mellandagsrea.

Ska bli riktigt kul att testa!

Samma sak här. Köpte fyra andra spel under rean som jag hoppas inte letar sig till Game Pass på en gång. Men känslan är att åtminstone hälften gör det. Blir väl skoj testa ME igen, men jag vet inte om jag kommer att orka spela igenom alla igen.

Medlem

Nice nice. Tänkte köpa mass effect men har lagt det på is. Nu bär det av.

Medlem
Skrivet av Issue:

På nya spel så får man 10 timmar speltid, men när ett spel nått en viss ålder så brukar de lägga till spelet i den billigare varianten (ej Pro) och då är det hela spelet.
Så i detta fall så är det hela Mass Effect: Legendary Edition med obegränsad speltid som gäller

Oh tusan tack för infon!

Medlem

Näe, vad ser jag? ME Legendary Edition?
Vilken lyx!

Sånt får inte vi på PS.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

D har såklart även lagts till på EA Play där

Fast på xbox så ingår ea play basic i gamepass så där behöver man inte betala extra för bas versionen av ea play.

Vilket du måste på ps5

Kan iaf inte hitta massa effect legendary utan kostnad när jag kollar i storen eftersom jag inte betalar för ea play.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Fast på xbox så ingår ea play basic i gamepass så där behöver man inte betala extra för bas versionen av ea play.

Vilket du måste på ps5

Kan iaf inte hitta massa effect legendary utan kostnad när jag kollar i storen eftersom jag inte betalar för ea play.

Ea Play basic ingår i Gamepass ultimate, vilket du betalar extra för jämfört med bas versionen av gamepass (varför man skulle ha den är ju en annan fråga )

Bara som information så får du Playsation Plus, Ea Play samt Playstation Now (års prenumerationer) till något billigare pris än Gamepass Ultimate. Alttså motsvarande tjänster utan att betala mer än GPU


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

123
Skriv svar