Ledtråd kanske pekar mot att Age of Empires 4 kanske testas på Xbox

Robot
Ledtråd kanske pekar mot att Age of Empires 4 kanske testas på Xbox
Medlem

Vore fan riktigt gött. Jag som sitter och glor på en dator för jobbet tar gärna en paus från kontorsstolen som gått varm hemma i två år nu..sista man tänker på är att sätta sig där igen och spela

Medlem

Hade hoppats på detta redan vid release, hoppas verkligen att det kommer med stöd för tangentbord och mus i så fall.
Det passar ju också extra bra med konsolernas 1440P stöd, schysst om dem lyckas göra dem till PC alternativ för spelande, 3000Kr för en spelmaskin till LAN skulle ju vara väldigt trevligt.

Para ihop det med gamepass också så har man massor av spel att spela tillsammans och som alla har tillgång till.

Medlem

Skojjigt men hur lirar man AoE på konsol? Låter inte så optimalt...

Medlem

Handkontroll funkar hur bra som helst i Halo Wars 1 och 2. Inga problem med att få till det. Inte testat Gears Tactics med handkontroll. Tror att det är samma sak.

Medlem

Jorå. Det går. Jag är gsnska snabb själv. Med markören och xbox handkontroll. Som jsg sa förut innan det släpptes. Då sa jag att detta spel ryktas om att komma på xbox då det ryktas om ett tangentbord och mus kan komma att tilverkas för det här spelet för konsolspelare.

Medlem

Hade ju varit snuttigt!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Skojjigt men hur lirar man AoE på konsol? Låter inte så optimalt...

Går nog anpassa så att det blir helt okej.
Har spelat en del RTS på konsol. Ex red alert, Halo war, aoe 2 och sim city. Och de fungerar bra men jag föredrar mus och tangentbord. Samma sak gäller ju FPS spel de fungerar handkontroll men jag föredrar mus och tangentbord i de flesta.

Medlem

Man kan inte skapa ett ryckte och skriva "Now available" då ska det ju finnas där och är därmed inget rykte.

1
Skriv svar