Det går bra nu, Nintendo! Metroid Dread tycks vara seriens bästsäljare

Robot
Det går bra nu, Nintendo! Metroid Dread tycks vara seriens bästsäljare

Även om statistiken haltar något.

#metroid-dread


Medlem

Kul för Metroidfans då detta antagligen innebär att det kommer fler spel, det lär ju landa på nån miljon el två till över detta då det bara hade sålt drygt 2 månader när dessa siffror räknades. Kul med bra siffror men jäklar vad det bleknar när man jämför med andra spel på Nintendos lista av spel. Tror inte det är med på topp 20. Splatoon 2 är inte med på topp 10 och har sålt runt 13 milj., likaså Luigis Mansion 3.

Medlem

Metroid förtjänar mer kärlek, både från konsumenter och Nintendo.

Har själv inte lirat Dread men älskade att lira Fusion på mitt GBA och Prime trilogin är några av mina favoritspel någonsin, garanterat de bästa spel Nintendo släppt enligt mig.

Prime trilogins collectors edition som de släppte till Wii var den huvudsakliga anledningen till att jag ville ha ett Wii back in the day.

Första gången jag lira Prime 3, det är fan inte ofta spel ger den glädjen och känslan nu för tiden som jag fick då.

Fragtjuv

Jag tycker att det är lite förvånande att den serien inte är större faktiskt. Undrar just vad det beror på?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot
Skrivet av joelthor100:

Jag tycker att det är lite förvånande att den serien inte är större faktiskt. Undrar just vad det beror på?

Det man har läst är att serien faktiskt är mer populär i väst än i Japan. Det påverkar nog en hel del.

Avstängd

Stör mig lite på den här meningen: "Kanske är det inte epilogen serien förtjänar men i alla andra avseenden är Dread en vinnare."

Såvitt jag vet har Nintendo inte någonstans sagt att detta är sista delen i Metroid serien, var har ni fått detta ifrån?


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

1
Skriv svar