Panasonic JZ980E – välsvarvad OLED-TV för gaming

Robot
Panasonic JZ980E – välsvarvad OLED-TV för gaming

Testpiloten "NuZ" utvärderar Panasonic JZ980E. Konsolspelande utan en bra TV är som kärlek utan kyssar.

#panasonic


NuZ
Testpilot

Bara att fråga på om ni har några frågor Ska försöka svara så fort jag kan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Fragtjuv

Det var ett intressant test att läsa. Bra jobbat.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

16000 för en 48 tum var i det saftigaste laget kan jag tycka.

Medlem

16k för på en sketen 48" snacka om överpris. Lägg till sitta och spela konsol 3 m ifrån gör det än mer menlöst.

NuZ
Testpilot
Skrivet av joelthor100:

Det var ett intressant test att läsa. Bra jobbat.

Tack så mycket! Betyder mycket

Skrivet av John7612:

16000 för en 48 tum var i det saftigaste laget kan jag tycka.

Skrivet av Zerox_no1:

16k för på en sketen 48" snacka om överpris. Lägg till sitta och spela konsol 3 m ifrån gör det än mer menlöst.

Ja precis och jag tog upp det i recensionen också att det är i det saftigaste laget. Men man får också en toppen TV för priset. Men håller helt med om priset för en 48”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

En bra TV eller skärm är oerhört viktigt när man spelar. Jag ser gärna såna tester på FZ.

Citat:

JA! Konsol ska spelas på OLED, försök inte säga motsatsen.

Men enligt din signatur spelar du på en Samsung Q90. Lever inte som du lär, eller?

Citat:

Efter ungefär två timmars fruktlösa försök att ta bilder på skillnaden mellan de olika HDR-funktionerna, gav jag tyvärr upp. Bilder gör inte upplevelsen rättvisa...

Ett av de stora problemen med TV-recensioner. "Kolla vad bra bilden är!" Ja, men nu filmar ju du TVn med en kamera och sen ser jag videon genom min egen TV.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

En bra TV eller skärm är oerhört viktigt när man spelar. Jag ser gärna såna tester på FZ.

Men enligt din signatur spelar du på en Samsung Q90. Lever inte som du lär, eller?

Ett av de stora problemen med TV-recensioner. "Kolla vad bra bilden är!" Ja, men nu filmar ju du TVn med en kamera och sen ser jag videon genom min egen TV.

Haha nej jag gör ju inte det (jobbar statligt med sjukt dålig lön) men är grymt sugen på att byta nu. Tyvärr är oled i 65” o uppåt rätt dyra. Lär dock aldrig köpa något annat än OLED.
Haha ja det är ju det. Tack och det kommer mer i framtiden!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Stilfull design?
Inte baksidan i alla fall.

Sen har ju andra andra tillverkare som LG har ju ”vågat” plocka bort loggan på framsidan. Vet inte om jag tycker de ”styltiga” benen var särskilt snygga heller. Men allt detta är så klart i betraktarens öga.

NuZ
Testpilot
Skrivet av star-affinity:

Stilfull design?
Inte baksidan i alla fall.

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1433044?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Sen har ju andra andra tillverkare som LG har ju ”vågat” plocka bort loggan på framsidan. Vet inte om jag tycker de ”styltiga” benen var särskilt snygga heller. Men allt detta är så klart i betraktarens öga.

Haha ja sådant är ju högst personligt. Jag gillar släta och enkla designer och 980 är precis det. Den var riktigt snygg


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

Bara att fråga på om ni har några frågor Ska försöka svara så fort jag kan

Bra recension! Inbränningar är ju egentligen det enda man oroar sig för gällande OLED (gäller alla märken).

Skrivet av NuZ:

Haha nej jag gör ju inte det (jobbar statligt med sjukt dålig lön) men är grymt sugen på att byta nu. Tyvärr är oled i 65” o uppåt rätt dyra. Lär dock aldrig köpa något annat än OLED.
Haha ja det är ju det. Tack och det kommer mer i framtiden!

Har du 17 lax liggandes i en låda rekommenderar jag LG G1 65" som ofta är på rea för just den slanten.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Bra recension! Inbränningar är ju egentligen det enda man oroar sig för gällande OLED (gäller alla märken).

Har du 17 lax liggandes i en låda rekommenderar jag LG G1 65" som ofta är på rea för just den slanten.

Tack så mycket! Ja men de flesta moderna har ju dimfunktion och även xlådan t.ex dimmar ju ner när man inte rört något på några minuter så tror det är ett icke problem. Vet dock att LG kör något program för att ta bort ev mindre inbränningar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja sådant är ju högst personligt. Jag gillar släta och enkla designer och 980 är precis det. Den var riktigt snygg

Baksidan ser inte ut att ha fått mycket kärlek gällande design alls tycker jag. Ser rätt billigt ut med massa ”lådor” och de där runda svarta plastplupparna där också. Men det är ju också en baksida – inte så viktigt.

Hursomhelst, här säger de ”Input lag could be better”:

http://roxygaming.com/2021/09/14/panasonic-jz980-oled-tx-48jz...

Inget du känner igen?
14,6 millisekunders fördröjning som du nämner i artikelns låter ju dock inte dåligt.

Medlem

Sjukt sugen på en LG C1 som jag såg på Elgiganten. Topp betyg på nätet. Hur står denna sig med LG TVn ?

NuZ
Testpilot
Skrivet av star-affinity:

Baksidan ser inte ut att ha fått mycket kärlek gällande design alls tycker jag. Ser rätt billigt ut med massa ”lådor” och de där runda svarta plastplupparna där också. Men det är ju också en baksida – inte så viktigt.

Hursomhelst, här säger de ”Input lag could be better”:

http://roxygaming.com/2021/09/14/panasonic-jz980-oled-tx-48jz...

Inget du känner igen?
14,6 millisekunders fördröjning som du nämner i artikelns låter ju dock inte dåligt.

Känner inte igen det faktiskt. I ”Game mode” är det 14,6ms och den bästa TV ”JAG” vet och hört talas om på den fronten är ju LG C1 med 11 någonting. Ytterst liten marginal som inte en normal skulle märka av med konsolspel. Min Q90 jag har privat är på 14 någonting också och det är inte en dålig TV även om den inte är OLED.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av JonnyBravo:

Sjukt sugen på en LG C1 som jag såg på Elgiganten. Topp betyg på nätet. Hur står denna sig med LG TVn ?

Inte provat C1 själv men helt upp till vad din magkänsla säger En bekant har en C1 och han är nöjd precis som jag var sjukt imponerad av Panasonics modell


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kommer mycket bra nu. Det är dock alltid priset som avgör för mig. Sitter redan på en 49 tums 4K, men det är LCD. Ska jag någon vart så är det ju minst 65 tums OLED, men ska kännas värt det också. Jag väntar nog ett tag till. Men bra att Panasonic bjuder på konkurrens i gamer-segmentet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Wilfer88:

Kommer mycket bra nu. Det är dock alltid priset som avgör för mig. Sitter redan på en 49 tums 4K, men det är LCD. Ska jag någon vart så är det ju minst 65 tums OLED, men ska kännas värt det också. Jag väntar nog ett tag till. Men bra att Panasonic bjuder på konkurrens i gamer-segmentet.

Ja det är ju bra Tack som läste


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar