Capcom har lagt upp en mystisk nedräkning

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Capcom blir uppköpta av Sony!

*LOL*

Hade nog varit bättre fynd för Sony än Bungie isf!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ganska lik. Inte riktigt lika tät men tack!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt att höra.
Själv så har jag haft riktigt kul med många av dessa varumärken och ser fram emot vad släpps framöver. Jag tror helt enkelt att det går att göra mycket med dessa IPn.

Högt på listan ligger ju Okami, Monster hunter, Mega Man, Dead rising och Breath of fire.
Det finns dock väldigt många andra som också är intressant och som jag gärna skulle se nytolkningar av.

Dead rising skulle också vara väldigt intressant som exklusivt för de nya konsolerna, de pallar ju med zombier och miljöer som är mycket mer avancerade och skulle kunna pusha hårdvaran riktigt hårt. Bland annat stark processor och mycket RAM sitter som handen i handsken för ett sådant spel.

Varför skulle exklusivitet göra det mer intressant? Motsatsen snarare.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför skulle exklusivitet göra det mer intressant? Motsatsen snarare.

För just det jag nämnde, speciellt i den typen av spel som jag nämnde.
Kunna optimera ett spel av den typen till 8kärnor eller 16 trådar och 12-16GB VRAM skulle kunna påverka gameplay väldigt mycket, ska man nerfa för att laptops och PS4:or ska palla med så blir det inte samma spel.
Att Direct storage inte finns tillgängligt än för PC är också en stor svaghet.

Men allt av det här vet du redan, så jag vet inte varför du vill att jag upprepar det...

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

För just det jag nämnde, speciellt i den typen av spel som jag nämnde.
Kunna optimera ett spel av den typen till 8kärnor eller 16 trådar och 12-16GB VRAM skulle kunna påverka gameplay väldigt mycket, ska man nerfa för att laptops och PS4:or ska palla med så blir det inte samma spel.
Att Direct storage inte finns tillgängligt än för PC är också en stor svaghet.

Men allt av det här vet du redan, så jag vet inte varför du vill att jag upprepar det...

Varför skulle PC exkluderas, som är överlägsen PS4,5 och alla andra konsoler? Ologiskt.

Medlem
Skrivet av General White:

Varför skulle PC exkluderas, som är överlägsen PS4,5 och alla andra konsoler? Ologiskt.

Läste du ens vad jag skrev?
Ser ingen logik i det du skriver i relation till det du citerar.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Läste du ens vad jag skrev?
Ser ingen logik i det du skriver i relation till det du citerar.

Jag: Ointressanta IPn
Du: Gör man dem konsolexklusiva blir det mer intressant
Jag: Varför?
Du: PS4 har bättre specs!

🤡🤡 10/10 🤡🤡

Medlem
Skrivet av General White:

Jag: Ointressanta IPn
Du: Gör man dem konsolexklusiva blir det mer intressant
Jag: Varför?
Du: PS4 har bättre specs!

🤡🤡 10/10 🤡🤡

Nej, i kommentaren du citerade så förklarar jag att PS4:or(och Xbox one, men det var ju underförstått) och sämre PC tvingar ner grundkraven för spelen.
Men du tror kanske att alla PC spelare sitter på high-end?

Det skulle självklart sälja fruktansvärt dåligt ifall spelen krävde Direct storage, processorer med 16 trådar och 16GB VRAM.
Spelet som jag refererade till skulle kunna dra stor nytta av just detta.
Många Zombies leder ju till många processer som ska hållas igång samtidigt, vilket lämpar sig bra till många trådar och mycket VRAM.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men du tror kanske att alla PC spelare sitter på high-end?

Inte alla, men jag skulle betta så skulle jag tippa på att de flesta i snitt sitter på bättre gamingriggar än konsolerna.

Sedan så kan vettiga motorer skala upp och ner.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Inte alla, men jag skulle betta så skulle jag tippa på att de flesta i snitt sitter på bättre gamingriggar än konsolerna.

Sedan så kan vettiga motorer skala upp och ner.

Då har du tyvärr objektivt fel, finns inte en chans att snittet skulle ha bättre prestanda än PS5 och Series X.
Snittet räcker inte heller ifall man vill sälja i tillräckligt stora volymer.

Det jag beskriver går inte att skala, det blir helt andra spel då.
Ganska svårt att skala när hårdvaran pallar 60 zombies i ena fallet och 10 i andra fallet, det fungerar helt enkelt inte så.
Sen som jag skrev tidigare så har PC spelare bara typ 10% av prestandan när det kommer till lagringshastighet vilket är en stor begränsning(utan direct storage så kan inte plattformen utnyttja prestanda högre än S-ATA diskar klarar typ).

Anledningen till att PC spel är uppbyggda för att skala är ju för att det ska bli en stor spelarbas.
Problemet när man bygger spel på det sättet är att det är i stort sätt bara ögongodis som tillförs beroende på prestanda, eftersom att det är relativt lätt att skala.
Saker som påverkar gameplay går alltså inte att skala, eftersom att det både kräver mycket arbete för att få det att fungera samtidigt som spelare med svagare hårdvara lär få en betydligt sämre upplevelse i så fall, vilket påverkar försäljningen.

Edit* Nyhet från idag där CD Project Red beskriver den här typen av problem: IGN Artikel

"Speaking to IGN, CD Projekt Red global PR director Radek Grabowski explained that decision, effectively saying that the update to AI was too demanding for the older hardware:

"I can say that with the changes and additions being made via updates to Cyberpunk 2077’s core, the game, which was already technically complex, is becoming more and more so. This growing complexity requires more resources — such as faster internal storage, or more memory of which there is typically a finite amount on consoles. With this in mind, we’ve made the decision to introduce some features only in the next-gen versions when it comes to consoles, in order to keep targeting the delivery of the most optimal and stable gameplay experience on base PlayStation 4 and Xbox One hardware."

Before the release of new-gen consoles, we heard many developers discuss how increased power wouldn't just assist with better visuals or loading times, but more complex AI interactions. However, with many games still being released as cross-generation titles, we've so far not seen the full effect of that.

There are some examples aside from Cyberpunk: NBA 2K21 touted its next-gen only AI, and the developers of Avatar: Frontiers of Pandora previously told us that it could not have come to last-gen, in part because of enemy and creature AI."

12
Skriv svar