Next gen-uppdateringen till Cyberpunk 2077 är här. Spela demo. Se gameplay

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det verkligen lämpligt att marknadsföra andras spel?!

Märklig kommentar.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Vad fan…

PS4-skiva i…check
Ingen PS5 version varken i bibliotek eller i butik mer än den som kostar.
Testar Data-Disc….samma

Tänkte att jag lägger versionen som finns för 264kr i kundvagnen….nope.

Och nu kan jag inte tömma kundvagnen….
….suck.

Är det någon som lyckats dra ner PS5 versionen när du har skiva?

Same-same, not even different. Jag testade att byta PS Store storefront till UK och där fanns i alla fall option för gratis uppdatering. Men den gick inte att ladda ner för jag hade valt fel land. Tillbaka till svensk storefront så kan jag bara lägga till betalversionen i korgen. Spännande bugg...

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Gillade storyn. Kanske bara inte var för dig?

Jag tyckte den kändes förkortad och stressigt berättad. Så mycket mer som kunde ha utforskats bland de olika grupperna och karaktärerna. Det kändes väldigt ofärdigt för mig, speciellt med tanke på hur bra CDPR hanterade berättandet i Witcher 3.

Medlem

Inte läst nyheter så tänkte först wow en uppdatering till cyberpunk så såg jag storleken ok måste vara xbox sx versionen som släppts.

Kanske blir o spela klart spelet kommit halvägs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Same-same, not even different. Jag testade att byta PS Store storefront till UK och där fanns i alla fall option för gratis uppdatering. Men den gick inte att ladda ner för jag hade valt fel land. Tillbaka till svensk storefront så kan jag bara lägga till betalversionen i korgen. Spännande bugg...

Märkte samma med en annan store front.

Har kollat runt lite, verkar som att servrarna som har hand om Skandinavien och Benelux laggar efter. Tror felet ligger hos Sony den här gången.

Medlem

Verkar som att jag lyckats börja ladda ner PS5-versionen genom att starta testperioden via PS-appen och sedan startade jag PS5an och drog ner spelet via "Your Collection"-tabben i biblioteket


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En bra del är en bra deal

Ja, det är ju svårt att komma från ja =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ni som har problem med uppdateringen; vilken språkkod har ni på spelomslaget? Står längst ner på ryggen på fodralet. Jag har CUSA16579.
Står lite om det på cdp-reds hemsida: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/playstation/sp-...

Medlem

Gött, ska spela igenom för en tredje gång när jag har tid!

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Ni som har problem med uppdateringen; vilken språkkod har ni på spelomslaget? Står längst ner på ryggen på fodralet. Jag har CUSA16579.
Står lite om det på cdr-reds hemsida: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/playstation/sp-...

Samma som dig

Edit: Använder svenska PS-store och koden du nämner är ju till synes för Sverige bl.a.

Medlem
Skrivet av myskah:

Verkar som att jag lyckats börja ladda ner PS5-versionen genom att starta testperioden via PS-appen och sedan startade jag PS5an och drog ner spelet via "Your Collection"-tabben i biblioteket

Hur verkar det fungera?

Medlem

Om man limmar ihop en Vas som gått i golvet, så kommer sprickorna alltid att synas..

Medlem

Vill gärna se Digital foundry sätta tänderna i denna uppdatering, skulle vilja se den sida vid sida av lastgen versionen

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Om man limmar ihop en Vas som gått i golvet, så kommer sprickorna alltid att synas..

Det handlar om kod. Sprickor kan alltid elimineras. Din metafor tillför ingenting i det här fallet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En bra del är en bra deal

Skäggmannen har rätt


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Va snabbt många verka förlåta nu när dom släppt next-gen-versionen. Dom ska ju faktiskt fortfarande bevisa att spelet fungerar och är helt, inte bara att det funkar på nya konsolerna.

Nåt jag reagerade på, vid 24:46, när dom på ett disco. När ska vi får se många npc:er tillsammans som skapar ett realistiskt dansgolv eller liv i allmänhet? Det där discoteket hade man ju inte gått in på frivilligt, vad är det, 20 pers? En bartender som står vid en bar utan några glas osv.

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Hur verkar det fungera?

Har inte fått ner det än, men ska se om jag hinner mig ett test ikväll!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Håkan:

Va snabbt många verka förlåta nu när dom släppt next-gen-versionen. Dom ska ju faktiskt fortfarande bevisa att spelet fungerar och är helt, inte bara att det funkar på nya konsolerna.

Nåt jag reagerade på, vid 24:46, när dom på ett disco. När ska vi får se många npc:er tillsammans som skapar ett realistiskt dansgolv eller liv i allmänhet? Det där discoteket hade man ju inte gått in på frivilligt, vad är det, 20 pers? En bartender som står vid en bar utan några glas osv.

Covid-19 restriktioner

Medlem
Skrivet av Håkan:

Va snabbt många verka förlåta nu när dom släppt next-gen-versionen. Dom ska ju faktiskt fortfarande bevisa att spelet fungerar och är helt, inte bara att det funkar på nya konsolerna.

Nåt jag reagerade på, vid 24:46, när dom på ett disco. När ska vi får se många npc:er tillsammans som skapar ett realistiskt dansgolv eller liv i allmänhet? Det där discoteket hade man ju inte gått in på frivilligt, vad är det, 20 pers? En bartender som står vid en bar utan några glas osv.

Jag köpte spelet från media markt pga 199kr och hoppades på den nya current-gen. Jag hoppas att jag inte gjort fel. Jag kanske har gjort ett felaktigt val.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det verkligen lämpligt att marknadsföra andras spel?!

Snarare olämpligt att inte tipsa om en så bra deal. Är det så lämpligt att vara en vandrande SVT pelare?

Medlem

Skönt att dom äntligen börjar göra förändringar i spelen som t.ex. förbättrad AI men när man läser buggfixar som det här:

-Fixed an issue when summoned vehicles could spawn within each other, resulting in either shattering to pieces or being launched in the air.

-Fixed an issue where hijacking a car with a hostile NPC inside caused them to clip through the roof and remain inside the vehicle.

Märker jag att dom har en lång väg att gå fortfarande, det där är buggar som fanns med redan dag 1 och dom fixas nu.

Medlem

Nu kan jag ladda ner ps5 versionen om jag går in på telefonen (ps app) och trycker på cyberpunk i senast spelade > ladda ner ps5 version

Medlem

Spelat några timmar nu med 1.5.
Spelet känns överlag bättre. Det hör bör ha varit den build vi fick vid release.
För de som inte spelat ännu så ser jag ingen anledning till att inte göra det nu.

Däremot är det inte tillräckligt för att spela om spelet. Det är inte så mycket nytt direkt. Men allt som finns är helt klart mer polerat.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Nu kan jag ladda ner ps5 versionen om jag går in på telefonen (ps app) och trycker på cyberpunk i senast spelade > ladda ner ps5 version

Gjorde samma, men det är demot som laddas ner för mig

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Ni som har problem med uppdateringen; vilken språkkod har ni på spelomslaget? Står längst ner på ryggen på fodralet. Jag har CUSA16579.
Står lite om det på cdp-reds hemsida: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/playstation/sp-...

Har samma språkkod och får inte heller fram uppgraderingen. Kan köpa spelet igen för 250 spänn men det är jag inte så sugen på.
Vilken sagolik röra detta spelet är…

Medlem

Språken de har på versionen på PS Store stämmer med CUSA18278.

Medlem
Skrivet av neocon:

Om du kunde flytta runt atomerna i vasen som du kan flytta runt ettor och nollor i mjukvara så hade sprickorna kunnat försvinna helt. Programmerarna har mer än lim som tur är.

Inte när spelet redan är släppt. Det är mycket svårare att fixa då


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kommer det en fysisk utgåva till PS5/Xbox Series X?

Medlem

Kul att det tog dom över ett år att lägga till något så enkelt som en walk-toggle på PC. Och nu kan bilar faktiskt köra iväg när man skjuter på dom? Wow, snacka om next gen.

Jag kommer iallafall installera spelet igen och ta en titt på nyheterna. Kanske dags att köra klart storyn också.

Medlem

För alla med PS4-disc som vägrar uppgradera till PS5 så verkar det gälla följande länder...

"These countries may carry different disc versions with different languages, check with your vendor which disc version they have in stock
Includes: Belgium, Cyprus, Denmark, Finland, Greece, Iceland, Ireland, Malta, Norway, Portugal, Sweden, The Netherlands"

Det beror på att dessa länders marknader fått blandupplagor. De flesta med problem på Reddit verkar också uppge att de kommer från just dessa länder. Det lär lösas men ytterligare en tabbe som CDPR inte behövde.

Skriv svar