Medlem

ny Arch enemy singel

officiell musikvideo kommer kl 18.00 ikväll.
EDIT: Bytte till den riktiga videon
gillar den inte lika mycket som de andra från kommande albumet, men det blir nog bra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Native American Black Metal någon? Insert Percy Tårar-referens here... otrrrroligt på!

Blackbraid - Barefoot Ghost Dance on Blood Soaked Soil - Black Metal, US

Mycket bra grejer, längtar efter skivsläpp.

Medlem
Skrivet av Stinto:

Native American Black Metal någon? Insert Percy Tårar-referens here... otrrrroligt på!

Blackbraid - Barefoot Ghost Dance on Blood Soaked Soil - Black Metal, US

https://youtu.be/rJ1LVpAMeHQ

Mycket bra grejer, längtar efter skivsläpp.

Håller med!
Längtar som tusan till vinylen!

Ruggigt bra.

Medlem

Albumet "Modern Primitive" släpptes nyligen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det här är nog den bästa Edguy-låten som Sammet har skrivit för Avantasia!
Hans röst verkar vara tillbaka i "Mysteriakvalitet" och Scheepers låter som den Halfordkopia han alltid har försökt att låta som

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

phi
Medlem
Medlem

Kul tråd!

Lyssnar mycket på all sorts metal av och till.

Dagens tips får bli KYPCK, fantastiskt bra doom metal.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Tre riktigt bra album om man går igång på folkmetal \o/
(Den sista länken är en playlist med alla låtar.)


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Hoppas på lite mer cleans i tråden, så slänger in ett bidrag hyfsat okänd amerikansk power metal i tråden:


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

🤘

Medlem

Den här är ju himla trevlig, vettja


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Kärlek!

avslutar med lite fina trummor med Anthony Barone


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Har postat ett par Opeth-covers på forumet tidigare, och nu är det dags igen. Vår cover på Coil/Heir Apparent har premiär på fredag 20:00. Har hört att ni gillar metal!


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Dags för mig att göra ett nytt inlägg med lite tips här

Spectral Wound, ett fantastiskt band från Kanada som håller de gamla traditionerna vid liv med den äran Hittills har det blivit två fullängdare - Infernal Decadence och A Diabolic Thirst. Estetiken påminner mig mycket om gamla Darkthrone

Paysage D'Hiver, trevligt black metal-band från Schweiz som inkorporerar mycket ambient i sin musik. Enmansprojekt. Mycket demos har det blivit genom åren men även två fullängdare. Plattan nedan är 2(!) timmar lång.

Kzohh, ett helt sanslöst band som experimenterar mycket med synthar, sampling och annat som en del av musiken. Från Ukraina, som tillsammans med Polen är det land som sedan några år tillbaka blivit två guldgruvor inom genren och där mycket innovativt kommer från Även plattan Rye. Fleas. Chrismon är bra och finns på Spotify.

Nu blir det svenskt! Ni har väl hört talas om Armagedda? Ett härligt okristligt band som 2004 släppte en förbannat bra skiva - Ond Spiritism - med helt underbar stämning och texter. Jag tycker sångaren sticker ut då han har en oerhört rå röst men sjunger på ett sätt som gör att man tydligt hör texterna. Detta är bra!

Gaerea är ett band som levererar tung, progressiv black metal och det är inga konstigheter från dessa portugiser, som dessutom är djävulskt bra musiker. De är enligt mig mer lättlyssnade än övriga band jag rekommenderat i mina inlägg här då det är mer raka rör, lätt att digga med i och inte så obskyrt.

Den senaste tiden har jag snöat in på black metal från USA, efter att idiotiskt nog ha varit fördomsfull och tveksam till band därifrån. Falls of Rauros är ett riktigt bra band från Portland, Oregon och som jag fastnat för. För drygt 10 år sedan släppte de en platta med det inte helt hopplösa namnet The Light That Dwells in Rotten Wood

Till sist vill jag nämna Wolves in the Throne Room, ett annat band från USA som kläckt ur sig ett antal riktigt episka skivor. Liksom Falls of Rauros härstammar de från de nordvästra delarna av USA (Olympia, Washington), som verkar vara ett riktigt getingbo för den här typen av musik. Celestial Lineage är en jävligt bra platta som kom ut 2017.

Trevlig helg!

Medlem

Man kan inte påstå att det finns ett överflöd av Jazz Fusion med Black Metal.

Medlem

Ny låt från Sveriges garanterat mest gnagande grindband - BELARUS BEAVER. Råkar även vara mitt band.

Denna gången handlar det om att lämna sitt värdelösa mänskliga liv bakom sig och helt enkelt bli bäver. Håll till godo.

Medlem
Medlem

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

RIP Trevor, så jävla sorgligt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Scar Symmetry är en av de mest underskattade/bortglömda banden inom svensk metal tycker jag, helt otroliga musiker som gör riktigt schyssta tunga melodeath-riff, imponerande proggiga delar men även otroligt catchy refränger, vilket inte är en lätt kombination att lyckas med. Deras platta Pitch Black Progress från 2006 imponerar otroligt fortfarande, kommer aldrig bli trött på den skivan.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

SOD gör en cover på sig själv: "Speak Spanish or die" 😄

Medlem
Skrivet av Force:

Scar Symmetry är en av de mest underskattade/bortglömda banden inom svensk metal tycker jag, helt otroliga musiker som gör riktigt schyssta tunga melodeath-riff, imponerande proggiga delar men även otroligt catchy refränger, vilket inte är en lätt kombination att lyckas med. Deras platta Pitch Black Progress från 2006 imponerar otroligt fortfarande, kommer aldrig bli trött på den skivan.

Per Nilsson är utan tvekan en av världens bästa gitarrister, men Scar Symmetry funkar bara inte för mig, det är lite trist faktiskt >_<

Medlem
Gefle Metal Festival - biljett skänkes

Kopierar mitt inlägg från SweClockers metaltråd eftersom jag inte har fått något svar där hittills.

Jag skulle ha gått på Gefle Metal Festival nu i helgen, med start idag. Tyvärr har jag blivit sjuk och kan inte delta. Därför skänker jag bort mitt festivalpass om det är någon här som är intresserad (PM:a!). Biljetten ska inte vara personlig även om mitt namn står på den (https://support.tickster.com/hc/sv/articles/360009929459-Biljetten-%C3%A4r-inte-personlig). Jag skulle uppskatta om mottagaren skänker pengar till hjälp till Ukraina.

Medlem

ett glas rött och arga pojkar, det gör mig glad en lördagskväll


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

För den som till äventyrs har missat det, men SVT kommer visa en dokumentärserie i 4 delar om "historien om storsäljare, stilbildare, entusiaster, kultband och ikoner inom den hårda rocken som satt Sverige på världskartan."

Premiär 31 juli kl. 02.00

https://www.svtplay.se/hard-rock-pa-export-1


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Visserligen ganska ”mainstream” metal jämfört med mycket annat här i tråden men Megadeth släppte nyligen chapter 2 från sitt kommande album och jag gillar ta mig tusan båda två - tillhör det bästa de gjort de senaste 15 åren i mitt tycke:

Chapter 1

Chapter 2

Medlem

Banger

Skriv svar