Räkna med högre priser över lag för DLC till Paradox spel i framtiden

Robot
Räkna med högre priser över lag för DLC till Paradox spel i framtiden

"Vi kommer att fortsätta vara flexibla i vår prissättning.

#Crusader-kings-3, #Paradox-interactive


Medlem

Hmm, priset på deras DLCn är ofta det som håller mig ifrån att köpa de.

Medlem

Med tanke på hur rent av .. dåliga de 2 sista DLC till Europa Universalis 4 har varit så bådar det ju inte gott..

Men man kan ju välja att inte köpa dem, spelen är ju fullt spelbara utan dessa DLC som kostar mer än 50% av själva spelet..

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Hmm, priset på deras DLCn är ofta det som håller mig ifrån att köpa de.

Samma här.

Skrivet av Kerrai:

Med tanke på hur rent av .. dåliga de 2 sista DLC till Europa Universalis 4 har varit så bådar det ju inte gott..

Men man kan ju välja att inte köpa dem, spelen är ju fullt spelbara utan dessa DLC som kostar mer än 50% av själva spelet..

Älskar spelen de utvecklar själva. Men kan inte säga att jag är en stor supporter av Business armen av Paradox. Verkar vara en skara som begår de värsta av spelbranschens synder vad gäller att mjölka sönder sina trogna kunder och sliskiga företagspraxiser.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Berör mig inte det minsta, köper aldrig DLC annat än om man räknar expansioner till MMOs typ World of warcraft.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på hur rent av .. dåliga de 2 sista DLC till Europa Universalis 4 har varit så bådar det ju inte gott..

Men man kan ju välja att inte köpa dem, spelen är ju fullt spelbara utan dessa DLC som kostar mer än 50% av själva spelet..

Personligen tycker jag att Paradox spel känns oftast väldigt barebone när de släpps. Och blir enbart riktigt bra när de fått fyllas ut med små dlcs, som man tycker borde ingå i huvudspelet.
Flesta av deras DLC får dåliga betyg på t.ex steam, vilket förvånar mig inte. Små och dyra tillägg. De tillägg som får bra betyg är oftast dom som ändrar någon spelmekanik som varit "lacking" länge i huvudspelet.

Är själv som inte köper deras dlc vid normalt pris, utan väntar till en riktigt bra rea innan jag slår till.

Medlem

Har egentligen bara lagt ordentligt med tid och pengar på Stellaris, och där tycker jag inte DLC'n har varit för dyra. Man har fått god valuta för pengarna där, tycker jag.


signatur

I drank what?

Medlem

Royal Court: Det enda som faktiskt är nytt är court-systemet. Den andra delen, kultur, är ett omgjort existerande system med några nya mekaniker. Ändå anser de att det är värt 30€ (60% av basspelet!).. Jämför detta med prissättningen av uppkommande expansionen till Factorio. Det kommer kosta lika mycket, alltså 30€, och ska ha lika mycket innehåll som basspelet.

Medlem

Deras DLC's är ju helt klart billigare än The Sims 4's expansioner,,, men jag skulle nog hellre se att de håller sig på en "normal nivå" och i klass med Total War expansionerna.

Medlem

https://store.steampowered.com/bundle/2202/Cities_Skylines_Co...

Tex, Cities: Skylines - Natural Disasters kostar fortfarande 150 kronor 6 år efter release. För NATURAL DISASTERS. Deras priser är absurda sen länge.

1
Skriv svar