Varför är så många bittra över Elden Rings positiva mottagande?

Medlem
Varför är så många bittra över Elden Rings positiva mottagande?

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Medlem

Det är väl ett lite "älska eller hata" spel. Spelet passar nog inte alla helt enkelt men de som gillar genren, älskar den verkligen.

Jag har full förståelse för de som tycker spelet är för svårt och kanske därav är besvikna på att de lagt pengar på något de inte tycker är kul. Souls spel måste spelas på ett speciellt sätt och även elden ring. Om man inte snappar upp hur spelet fungerar (viket inte är helt enkelt om man aldig spelat souls spel) så är det nog lätt hänt att det är ett spel som skapar frustration istället för nöje.

Detta kan ju även leda till att man inte förstår charmen i spelet och dess positiva mottagande.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Att man inte kan få en konstant 60 fps i 1080p med rtx 3080 och r7 5800x är mer än ett prestandaproblem "facepalm".

Utvecklarna har tagit sitt pick och pack och skitit i allt vad pre-shader compilation är i ett directx12 spel....


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Finns en Elden Ring-tråd med över 400 svar, två Elden Ring-recensioner, en Elden Ring-tråd om hur det är det bästa spelet som någonsin släppts och nu en tråd som undrar varför inte alla älskar Elden Ring. Tänkt på det här med att endast Elden Ring (och alla identiska From-spel innan dess) har folk som måste uppmärksamma och ifrågasätta "Hur kommer det sig att inte alla tycker som jag, varför älskar inte alla det här spelet"?

Gamereactor publicerade en 10/10-recension följt av en paragraf "Andra åsikt" där en annan recensent gav spelet 7/10, var From-kulten nöjda med tian eller hoppade de på med att "Git gud"-håna den avvikande åsikten? Givetvis det sistnämnda. Kombinera en spelstudio som hyllas för att släppa samma spel om och om igen utan att någonsin försöka laga problemen från de tidigare delarna med en Soulslike-community mer radioaktiv än Tjernobyl så hittar du nog svaret såväl på varför vissa a) inte gillar spelet och b) syns mer än kritiker av andra spel. Ganska löjlig situation när minsta kritik av en titel ska bli en enorm diskussion.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns en Elden Ring-tråd med över 400 svar, två Elden Ring-recensioner, en Elden Ring-tråd om hur det är det bästa spelet som någonsin släppts och nu en tråd som undrar varför inte alla älskar Elden Ring. Tänkt på det här med att endast Elden Ring (och alla identiska From-spel innan dess) har folk som måste uppmärksamma och ifrågasätta "Hur kommer det sig att inte alla tycker som jag, varför älskar inte alla det här spelet"?

Gamereactor publicerade en 10/10-recension följt av en paragraf "Andra åsikt" där en annan recensent gav spelet 7/10, var From-kulten nöjda med tian eller hoppade de på med att "Git gud"-håna den avvikande åsikten? Givetvis det sistnämnda. Kombinera en spelstudio som hyllas för att släppa samma spel om och om igen utan att någonsin försöka laga problemen från de tidigare delarna med en Soulslike-community mer radioaktiv än Tjernobyl så hittar du nog svaret såväl på varför vissa a) inte gillar spelet och b) syns mer än kritiker av andra spel. Ganska löjlig situation när minsta kritik av en titel ska bli en enorm diskussion.

Herre jösses jag undra bara varför folk var så bittra över ett jävla spel, skrev ingenstans att alla behöver älska det men ok? Du verkar ju minst lika pissig som de personer du pratar om. Snacka om dåligt temprament när man blir lack över mycket snack om ett sönderhypat spel på ett spelforum.

Medlem

Man kan ju även fråga sig varför folk i det närmaste ska bli korsfästa om man inte sällar sig till From-fanatikerna? Säger man något negativt om deras spel så får man 40 svar om att man är dum i huvudet och inte har förstått storheten...

Medlem

Enorma prestandaproblem på PC och vissa på PS5 och last-gen-konsoler kan säkerligen få spelare på de plattformarna att surna till.

Nybörjare till soulsbornegenren kan säkerligen bli besvikna på att ha lagt pengar till på någonting som uttalat är mer inriktat till nybörjare än någonting tidigare utvecklat av FromSoft men som uppenbart är fortsatt utmanande och krävande.

Jag själv, och flera jag har pratat med, är besvikna på spelet rent generellt även om jag absolut inte avskyr eller är bitter över det. Det handlar lite om förväntningar och hype, inte helt olikt CyberPunk 2077. Har personligen kul med spelet även om jag nog skulle ge det mer 7-7.5/10 än att utnämna det till ett nästintill perfekt verk. Min primära kritik är allt open world-fluff som plockande av blommor och svampar och grejer, de många ej tillfredsställande bossarna samt att det mest känns som ett Dark Souls 3 med vissa förbättringar och en öppnare värld. Att de återanvänt vapen, fiender och animationer från ett sex år gammalt spel är i mitt tycke väldigt tråkigt.

Flera av mina bekanta är väldigt casual spelare och kör två eller tre spel per år. Några av dem har hört talas om detta och att det benämnts som ett av de bästa spelen någonsin och tillika ett fantasy-RPG. De införskaffade det och väntade sig någonting som Dragon Age, The Witcher 3, Ocarina of Time eller liknande men kommer knappt ut från tutorialområdet.

Så, enligt min erfarenhet är det hype/förväntningar och prestanda som är spelets största problem när det kommer till folk som kritiserar det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Man kan ju även fråga sig varför folk i det närmaste ska bli korsfästa om man inte sällar sig till From-fanatikerna? Säger man något negativt om deras spel så får man 40 svar om att man är dum i huvudet och inte har förstått storheten...

Jag tycker alla har rätt att kritisera spel men det känns som att folk hunnit bli arga innan någon ens provocerat dem i många fall. Det är bara att kolla hur Kebbe uttryckte sig. Många är väldigt snabba på att kasta in en i en extrem grupp med människor utan att man ens gjort något fel? Jag vet hur toxic Souls-fansen kan vara men jag själv är inte sån? Älskar spelen men försöker alltid vara hjälpsam och länka guider och sånt till nya i spelare.

Jag förstår bara inte varför alla ska vara så hostile. Folk klagar på att Souls-communityn är toxic när de själva är lika toxic?

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Enorma prestandaproblem på PC och vissa på PS5 och last-gen-konsoler kan säkerligen få spelare på de plattformarna att surna till.

Nybörjare till soulsbornegenren kan säkerligen bli besvikna på att ha lagt pengar till på någonting som uttalat är mer inriktat till nybörjare än någonting tidigare utvecklat av FromSoft men som uppenbart är fortsatt utmanande och krävande.

Jag själv, och flera jag har pratat med, är besvikna på spelet rent generellt även om jag absolut inte avskyr eller är bitter över det. Det handlar lite om förväntningar och hype, inte helt olikt CyberPunk 2077. Har personligen kul med spelet även om jag nog skulle ge det mer 7-7.5/10 än att utnämna det till ett nästintill perfekt verk. Min primära kritik är allt open world-fluff som plockande av blommor och svampar och grejer, de många ej tillfredsställande bossarna samt att det mest känns som ett Dark Souls 3 med vissa förbättringar och en öppnare värld. Att de återanvänt vapen, fiender och animationer från ett sex år gammalt spel är i mitt tycke väldigt tråkigt.

Flera av mina bekanta är väldigt casual spelare och kör två eller tre spel per år. Några av dem har hört talas om detta och att det benämnts som ett av de bästa spelen någonsin och tillika ett fantasy-RPG. De införskaffade det och väntade sig någonting som Dragon Age, The Witcher 3, Ocarina of Time eller liknande men kommer knappt ut från tutorialområdet.

Så, enligt min erfarenhet är det hype/förväntningar och prestanda som är spelets största problem.

Jag förstår, det du säger låter väldigt logiskt. Jag är än så länge nöjd med spelet men har aldrig haft någon mäktig maskin att spela på så tror min standard är mycket lägre än för många andra. Min post var mer riktad mot folk som Kebbe om du läser hans kommentar. Som bara blir provocerad av att se namnet Elden Ring i sin feed och börjar ranta.

Det är väldigt, väldigt mycket ilska redan i denna tråd och då skrev jag absolut ingenting provocerande. Jag frågade bara varför och på direkten fick folk ett ställe att skita ur sin frustation. Jag tycker bara det är ett märkligt fenomen.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Herre jösses jag undra bara varför folk var så bittra över ett jävla spel, skrev ingenstans att alla behöver älska det men ok? Du verkar ju minst lika pissig som de personer du pratar ner på. Snacka om dåligt temprament när man blir lack över mycket snack om ett sönderhypat spel på ett spelforum.

Inlägget från @kebbe var kritiskt till spelet och communityn, men det var ju knappast några tecken på att han tappade fattningen... Ser ju snarare ut som det var du som överreagerade med ditt svar till honom.

Håller själv på att installera spelet just nu medan jag skriver detta för jag är nyfiken på vad allt väsen handlar om, för jag får själv intrycket av att det är mycket "spin" från passionerade fans av From Software.

Medlem

Att Soulsborne var ett så laddat ämne visste jag inte!

Dex
Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag visste att många människor, speciellt de som inte är fan av serien skulle snubbla på hypen.

Har suttit och läst lite här på sidan och väldigt många kommer med såna extrema påståenden och jämförelser.

Vet att spelet haft prestanda problem på PC så jag förstår frustrationen där men det är mer än bara det.

Är jag knäpp? Varför är det så många här som verkar legit bittra och förbannade på detta spel? Sällan man ser så mycket sånt här på FZ.

Vad är grejen?

Detta är knappast något som är unikt för Elden Ring. Det är bara att gå in och kolla på valfri "megatråd" eller liknande.

Gå in och kolla t.ex. Horizon: Forbidden West eller Halo: Infinite trådar så ser du precis samma sak där att folk går in och klagar över spelen.

Är precis likadant över alla internet forum och inte bara för spel. Ju större något är, desto mer verkar folk ha ett behov av att gå in och förklara hur dåligt det är.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Inlägget från @kebbe var kritiskt till spelet och communityn, men det var ju knappast några tecken på att han tappade fattningen... Ser ju snarare ut som det var du som överreagerade med ditt svar till honom.

Håller själv på att installera spelet just nu medan jag skriver detta för jag är nyfiken på vad allt väsen handlar om, för jag får själv intrycket av att det är mycket "spin" från passionerade fans av From Software.

Hela min poäng är bara att folk verkar så jävla arga. Jag tycker det är konstigt. Det kanske är jag som är knäpp som inte kan fatta att folk bryr sig så mycket om något som skapar sån frustration, speciellt ett spel, som man inte ens gillar? jag vet att folk är passionerade online men att detta är ett så laddat ämne för många är det som jag tycker är skumt?

Blir något populärt blir folk arga, jag tycker det är ett märkligt fenomen.

Medlem
Skrivet av Dex:

Detta är knappast något som är unikt för Elden Ring. Det är bara att gå in och kolla på valfri "megatråd" eller liknande.

Gå in och kolla t.ex. Horizon: Forbidden West eller Halo: Infinite trådar så ser du precis samma sak där att folk går in och klagar över spelen.

Är precis likadant över alla internet forum och inte bara för spel. Ju större något är, desto mer verkar folk ha ett behov av att gå in och förklara hur dåligt det är.

Det är lite där ursprunget av min fundering kommer ifrån. Hata på populära saker för att de är populära. Fuck Elden Ring, fuck Taylor Swift, fuck Marvel.

Jag förstår bara inte HATET och det är väl kanske jag som är efter här. Min största frustration är att folk är så arga hela tiden i dagens värld. Tycker bara det är så jävla trist och omotiverande. Och det är liksom oundvikligt att se det om man inte vill bli en jäkla eremit.

Jag står inte bakom Souls-communityns toxic beteende ändå har jag tappat räkningen hur många gånger folk försökt kasta in mig där även fast jag har nada med det att göra. Hycklerin är underbar.

Medlem

Vet inte vad du fått att folk är "arga" ifrån.

Jag har sett att PC spelare har kritiserat FromSoft för att de utvecklar fram ett spel som inte känns 2022 helt enkelt.
PC-porten är kantad av alla möjliga fel och brister och jag kan själv instämma i den kören, att det känns förlegat och otroligt opolerat (både grafiskt och tekniskt).

Konsolspelare däremot, har jag bara sett folk som käbblar över vilken version av spelet som är bäst (fanboy-style).

Jag kan bara tala för mig själv. Men jag såg kritiken komma ifrån miiiiiiiiiiiils avstånd.
Japanska utvecklare har en egenhet att släppa de mest halv-ärslade versioner av spel på PC och Elden Ring är inget undantag.
Så därav är jag besviken trots att jag inte ens gillar den här typen av spel. Tycker det bara är så slappt att de inte hänger med i utvecklingen, utan stannar i sin lilla "2009-bubbla" med alla dåtidens standarder.

Medlem
Skrivet av Razken:

Vet inte vad du fått att folk är "arga" ifrån.

Jag har sett att PC spelare har kritiserat FromSoft för att de utvecklar fram ett spel som inte känns 2022 helt enkelt.
PC-porten är kantad av alla möjliga fel och brister och jag kan själv instämma i den kören, att det känns förlegat och otroligt opolerat (både grafiskt och tekniskt).

Konsolspelare däremot, har jag bara sett folk som käbblar över vilken version av spelet som är bäst (fanboy-style).

Jag kan bara tala för mig själv. Men jag såg kritiken komma ifrån miiiiiiiiiiiils avstånd.
Japanska utvecklare har en egenhet att släppa de mest halv-ärslade versioner av spel på PC och Elden Ring är inget undantag.
Så därav är jag besviken trots att jag inte ens gillar den här typen av spel. Tycker det bara är så slappt att de inte hänger med i utvecklingen, utan stannar i sin lilla "2009-bubbla" med alla dåtidens standarder.

Jag håller med vad du säger och Fromsoft är kända för att släppa dåliga portar till PC. Dark Souls 1 var extremt opolerat tom på konsoler när det släpptes. Jag spelar det på ett PS4, har ingen bra dator så kan inte ge någon riktig input där för min standard är låg när det kommer till grafik. För mig är det liksom "Damn det här spelet ser och kör mycket bättre än vad jag trodde" för min plan var från början att fixa det till PS5. Jag lirar mest japanska spel och det blir ju på konsol, jag gillar absolut bra grafik och önskar jag hade en bra dator eller PS5 men det är inget som jag direkt bryr mig så mycket om. Gillar fortfarande grafiken i Dark Souls 1 eller tex Mass Effect spelen.

Och jag erkänner mig själv som en fanboy för jag älskar spelen, jag har riktigt kul. Det är ju inte konstigt tycker jag, att bli fundersam varför något man själv älskar så mycket får så mycket hat. Jag vet att min åsikt om spelet är biased och är inte så blåst att jag förväntar mig att alla ska tycka lika.

MEN jag ser mig inte som en del av hela den här toxic kulturen som finns inom Souls fanbasen men folk har försökt slänga in my där helt oprovocerat. Jag tycker generellt att det är drygt, jag gillar när det uppenbarligen är på skoj och memes men har defintivt sett och själv blivit utsatt för idioter i communityn. jag försöker alltid hjälpa nya spelare för jag tycker det är kul.

Jag själv är väldigt kritiskt till många spel, speciellt tex Pokémon. Det är mer hur folk uttrycker sig, det känns som ju äldre man blir destå lackare är folk?

Medlem

Folk vill väl vara lite edgy på internet.

Det kan jag också vara: RDR2 är inte värt sitt höga betyg.

Elden Ring däremot är mitt främsta favoritspel någonsin. From äger!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Folk vill väl vara lite edgy på internet.

Det kan jag också vara: RDR2 är inte värt sitt höga betyg.

Elden Ring däremot är mitt främsta favoritspel någonsin. From äger!

Älskar Arthur, han är en av mina favorit spelkaraktärer. Musiken i RDR2 är också grym men tyckte aldrig själva gameplayen var något speciellt

Var kul att spela dominos på tågstationen haha

Medlem

Älskar spelet. Det enda som egentligen stör mig är prestandan på ps5.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Älskar spelet. Det enda som egentligen stör mig är prestandan på ps5.

Jo jag har läst att vill man ha den bästa prestandan på PS5an ska man lira PS4 versionen? Med tanke på hur grymt Demon's Souls remaken blev kan man tycka att Elden Ring ska flyta på som smör på PS5an. SÅ där håller jag verkligen med om att det är skumt som fan.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jo jag har läst att vill man ha den bästa prestandan på PS5an ska man lira PS4 versionen? Med tanke på hur grymt Demon's Souls remaken blev kan man tycka att Elden Ring ska flyta på som smör på PS5an. SÅ där håller jag verkligen med om att det är skumt som fan.

Värt att notera att Demon Souls remaken inte är gjort av From Software, utan Bluepoint Games, som är amerikanskt baserad.
De har ett väldigt gott rykte kring sig och har i princip bara gjort enastående portningar och nu Demon Souls som vart väldigt uppskattat eftersom det var välgjort på alla punkter.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns en Elden Ring-tråd med över 400 svar, två Elden Ring-recensioner, en Elden Ring-tråd om hur det är det bästa spelet som någonsin släppts och nu en tråd som undrar varför inte alla älskar Elden Ring. Tänkt på det här med att endast Elden Ring (och alla identiska From-spel innan dess) har folk som måste uppmärksamma och ifrågasätta "Hur kommer det sig att inte alla tycker som jag, varför älskar inte alla det här spelet"?

Gamereactor publicerade en 10/10-recension följt av en paragraf "Andra åsikt" där en annan recensent gav spelet 7/10, var From-kulten nöjda med tian eller hoppade de på med att "Git gud"-håna den avvikande åsikten? Givetvis det sistnämnda. Kombinera en spelstudio som hyllas för att släppa samma spel om och om igen utan att någonsin försöka laga problemen från de tidigare delarna med en Soulslike-community mer radioaktiv än Tjernobyl så hittar du nog svaret såväl på varför vissa a) inte gillar spelet och b) syns mer än kritiker av andra spel. Ganska löjlig situation när minsta kritik av en titel ska bli en enorm diskussion.

Du som alltid är så "glad" och "positiv" i alla dina inlägg oavsett ämne. Har du ens läst igenom andra åsikten ordentligt och varför folk reagerade på texten, och inte betyget. Här är själva texten:

Onni Ratala, GR FI

"Litterär fantasy har en märklig ovana att upprepade gånger berätta historier om att imperier har en inneboende tendens till krig och att det bästa botemedlet är att slå ihjäl alla. Sedan kan världens nationer förenas under en rättvis härskare. Efter att skräckfyllt ha följt situationen i Ukraina känns Elden Ring med sina krigsteman, tröttsamt ensidig. När ska fantasy-fantasin utnyttjas som en kraft för kritik mot krig? Utvecklarna tar ganska lång tid på sig innan de ifrågasätter det absurda i den ursprungliga situationen och rösterna som uppmuntrar till filosofisk reflektion är mycket tystare än i FromSoftwares tidigare verk. Spelmässigt är det samma formel överallt: hitta hävstången som låser upp bosstriden och slåss sedan för att få ditt pris. Jag tappar intresset mot slutet av diverse dungeons, när samma stenvakt som jag redan har besegrat fem gånger på nytt väntar på mig som en "episk" bossfight. Elden Ring är i bästa stunder ett engagerande collage av välgjorda och Souls-liknande strider med mycket vacker design, men i sin själ är det något mycket mindre. Det är ett epos som speglar konventionella fantasyhistorier och som visar att utvecklarna inte lärt sig något av andra sandlådespel med öppen värld, där de även hoppat på trötta koncept som att få dig att samla blommor, bär och stenar. 7/10"

Det folk reagerade på i hans text var att han blandade in Ukraina och kriget i en recension. Har för mig att t.o.m GR Petter tyckte det var märkligt. Vafan har kriget med spelet att göra?!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Du som alltid är så "glad" och "positiv" i alla dina inlägg oavsett ämne. Har du ens läst igenom andra åsikten ordentligt och varför folk reagerade på texten, och inte betyget. Här är själva texten:

Onni Ratala, GR FI

"Litterär fantasy har en märklig ovana att upprepade gånger berätta historier om att imperier har en inneboende tendens till krig och att det bästa botemedlet är att slå ihjäl alla. Sedan kan världens nationer förenas under en rättvis härskare. Efter att skräckfyllt ha följt situationen i Ukraina känns Elden Ring med sina krigsteman, tröttsamt ensidig. När ska fantasy-fantasin utnyttjas som en kraft för kritik mot krig? Utvecklarna tar ganska lång tid på sig innan de ifrågasätter det absurda i den ursprungliga situationen och rösterna som uppmuntrar till filosofisk reflektion är mycket tystare än i FromSoftwares tidigare verk. Spelmässigt är det samma formel överallt: hitta hävstången som låser upp bosstriden och slåss sedan för att få ditt pris. Jag tappar intresset mot slutet av diverse dungeons, när samma stenvakt som jag redan har besegrat fem gånger på nytt väntar på mig som en "episk" bossfight. Elden Ring är i bästa stunder ett engagerande collage av välgjorda och Souls-liknande strider med mycket vacker design, men i sin själ är det något mycket mindre. Det är ett epos som speglar konventionella fantasyhistorier och som visar att utvecklarna inte lärt sig något av andra sandlådespel med öppen värld, där de även hoppat på trötta koncept som att få dig att samla blommor, bär och stenar. 7/10"

Det folk reagerade på i hans text var att han blandade in Ukraina och kriget i en recension. Har för mig att t.o.m GR Petter tyckte det var märkligt. Vafan har kriget med spelet att göra?!

Haha, vilken löjlig/märklig text, minst sagt, jisses.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jo jag har läst att vill man ha den bästa prestandan på PS5an ska man lira PS4 versionen?

Tydligen så är det den versionen man bör sikta sig in på, tråkigt nog så får man inte tillgång till just den versionen om man köpte det på skiva till PS5. I efterhand kan man tycka att man borde ha läst recensioner m.m. innan man rev av plasten men gjort är gjort, inget att hänga läpp över

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Tydligen så är det den versionen man bör sikta sig in på, tråkigt nog så får man inte tillgång till just den versionen om man köpte det på skiva till PS5. I efterhand kan man tycka att man borde ha läst recensioner m.m. innan man rev av plasten men gjort är gjort, inget att hänga läpp över

Aha fan vad surt, det är lite dåligt tycker jag. Jag köpte det digitalt och blev väldigt glad över att jag fick med PS5 versionen. Är osäker på om jag ens hade köpt det om det inte varit så, för var så tveksam på att PS4 skulle flyta på så bra som den gör.

Det kör nästan bättre än Bloodborne tycker jag vilket jag absolut inte trodde det skulle göra.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Man kan ju även fråga sig varför folk i det närmaste ska bli korsfästa om man inte sällar sig till From-fanatikerna? Säger man något negativt om deras spel så får man 40 svar om att man är dum i huvudet och inte har förstått storheten...

Verkligen inte! Kan inte ställa mig bakom ALLA "From-fanatikerna". Men de här spelen tilltalar rätt många människor. Man är definitivt inte dum i huvudet om man inte gillar att ha en svår tröskel i spel. 90% av spelen som finns är tillgängliga och passar folk som inte vill få en yxa i huvudet efter 5 sekunder efter man öppnat en dörr. Elden Ring är ett underbart spel, den skivan kommer antagligen sitta kvar många månader framöver...

Avstängd

Folk gillar inte när spel de av någon anledning själva inte spelar blir tokhyllade.

Är samma sak med serier eller filmer som blir tokhyllade, folk som inte har sett dem hittar på en massa anledningar till varför de suger.

NuZ
Testpilot

Git Gud! Bara smutslortar som inte gillar soulsborne spel!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag tycker det är en intressant fråga - som också går att vända på, varför känner många behov av att försvara spelet gentemot de som kritiserar det? Borde inte betygen (som ofta används som referens av de som gillar det, i det här fallet - det omvända om vi skulle prata om mer negativ kritik mot ett sågat spel) tala för sig själva?

Personligen skulle jag säga att smaken är som baken till syvende och sist, och att det kanske blir ett bekräftelsebehov om man känner att man tillhör en minoritet (så som på flera andra sätt rent antropologiskt) - att man mer desperat söker efter likasinnade för att inte känna sig lika ensam/utanför.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mina 2 ören.

Möjligtvis blir det en sorts kognitiv dissonans då kritikerkåren hyllar det unisont med , 5/5, 10:or, 100:a poäng, A++ etc etc, när personen själv möjligtvis har sett både prestandaproblem och upplever att det är en remake av ett redan bedrövligt koncept. Det är ju alltid populärt att trasha det senaste Call of Duty för att de spottas ut på löpande band utan att någon säger säger något..? Därav tror jag många väljer att vädra sina åsikter och faktiskt blir upprörda när de upplever att resterande del av spelarna är "blinda" för alla problem som finns i spelet.

Jag utgår fortfarande från att varje person på internet tror att de vet bäst själv och därför vill upplysa andra om att "det minsann ligger till såhär..." så att andra inte blir lurade. Det är mänskligt helt enkelt.

Själv blev jag inspirerad av släppet och har införskaffat DS 1-3 boxen och ska plåga mig igenom denna innan jag får köpa ER.


signatur

Submission is for the weak

123
Skriv svar