Rykte: Sly Cooper- och Infamous-spel är under utveckling

Robot
Rykte: Sly Cooper- och Infamous-spel är under utveckling

Men är det i så fall Sucker Punch som står bakom dem?

#Infamous, #Sly-cooper


Medlem

Jag hade inte tackat nej till ett nytt Sly Cooper!

Medlem

Sly infamous


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Spelade infamous när det kom till ps+ för inte jättelänge sedan. Konstigt spel, rätt trist men sen blev det rätt coolt...och tog slut.

Vilket kort spel det var, hehe kommer ihåg att jag satt shockad o besviken.

Är del 2 bra?

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Sly infamous

Den ultimata cross-overn.

Medlem

Inte min kopp te. Behövs verkligen ett spel med en ”påhittad” superhjälte också?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inte min kopp te. Behövs verkligen ett spel med en ”påhittad” superhjälte också?

Till skillnad från alla riktiga superhjältar tänker du?

Ett nytt Infamous med lite mer djup i sig hade absolut varit uppskattat. Det sista var coolt men kändes mer som ett techdemo än ett bra utvecklat koncept.

Medlem
Skrivet av Deli:

Till skillnad från alla riktiga superhjältar tänker du?

Ett nytt Infamous med lite mer djup i sig hade absolut varit uppskattat. Det sista var coolt men kändes mer som ett techdemo än ett bra utvecklat koncept.

Nej eftersom jag skrev "påhittad" inom citat-tecken så menar jag såklart en som inte tillhör de klassiska marvel/dc hjältarna. Du kan vara lugn, jag tror inte på Hulken.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Spelade infamous när det kom till ps+ för inte jättelänge sedan. Konstigt spel, rätt trist men sen blev det rätt coolt...och tog slut.

Vilket kort spel det var, hehe kommer ihåg att jag satt shockad o besviken.

Är del 2 bra?

Spelet är ju från annan tid. Det var stor brist på bra superhjälte spel då och konceptet saknade kvalité och hade inte slagit igenom på samma sätt som idag. Man var ju bara rätt glad över att få spela ett ganska välfungerande spel med temat, även om det fanns stort potential för förbättringar.

Själv så tröttnade jag redan i början på del 2 och har inte spelat expansionen(fristående?).
Jag tyckte dock att second son och dess fristående expansion var ok, ifall man gillar den typen av spel.
7 av 10 spel typ, men hade kunnat bli mycket bättre med högre budget och mer polerad story.
Tyvärr så marknadsfördes spelen som att man skulle kunna påverka handlingen och få spela som ond eller god, men i slutändan så hade ens val väldigt liten påverkan på detta.

En sak som jag gillade väldigt mycket var vissa av superkrafterna och att med tiden få känna sig riktigt mäktig.
I början av spelet så är det dock lite irriterande eftersom att man är så väldigt osmidig och svag.

Men jag ser nog fram emot en uppföljare, med rätt budget och modern spelutveckling så kan nog detta bli riktigt bra faktiskt.
Reboot eller liknande behövs nog dock, eller typ remake fast med väldigt bearbetad story på 1:an kan ju fungera typ.

Medlem
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Nej eftersom jag skrev "påhittad" inom citat-tecken så menar jag såklart en som inte tillhör de klassiska marvel/dc hjältarna. Du kan vara lugn, jag tror inte på Hulken.

No shit?
Men varför ska det inte få hittas på karaktärer utöver dom redan etablerade? det är väl ändå jävla fantastiskt att slippa sondmatas 24/7 av marvel/dc.
Kanske få se nånting nytt och spännande med lite mer djup än superhjälte #341 från marvel som kan snurra tallrikar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Inte min kopp te. Behövs verkligen ett spel med en ”påhittad” superhjälte också?

Tar hellre en ny påhittad superhjälte än de gamla vanliga som redan synts och spelats med i tusen år. Jag själv börjar bli riktigt less på att se ansiktena på Batman, Superman, alla ondingar som man sett tusen gånger, Marvel och skit.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tar hellre en ny påhittad superhjälte än de gamla vanliga som redan synts och spelats med i tusen år. Jag själv börjar bli riktigt less på att se ansiktena på Batman, Superman, alla ondingar som man sett tusen gånger, Marvel och skit.

Jo precis, men Marvel är ju väldigt utvecklat och utbrett.
Det finns ju nästan oändligt många versioner av samma hjälte och när det kommer någon ny hjälte i någon annan serie så är de snarlika någon Marvel/DC hjälte väldigt ofta.

Men jag gillar båda och nya versioner av olika superhjältar är ju kul att se.
Brightburn, The Boys, Invincible och är ju fantastiska tillexempel.
Hoppas att de kan lyckas bättre med Infamous, men kvalitén skulle dock behöva förbättras ganska markant.

Lite tråkigt också med serien Heroes, det började så bra, men spårade ganska snabbt ur efter första eller andra säsongen.
De hade nog ingen långsiktig tanke från början, vilket gjorde så att de var tvungen att nerfa massor av superkrafterna senare i serien :/

Medlem

Sly Cooper vore guld att få. outsourcat till Sanzaru Games med det senaste spelet (Thieves in Time) år 2013 var riktigt lyckat.

Studion köptes dock av FaceBook 2020 så lär inte bli de som gör Sly Cooper.

"On 25 February 2020, the company was acquired by Facebook as part of its Oculus Studios."


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar