Ska spelandet förgyllas av tilltugg vid sidan av?

Medlem
Ska spelandet förgyllas av tilltugg vid sidan av?

Vid Netflix etc är det ju lätt att smaska i sig godsaker samtidigt då man har båda händerna fria men hur gör ni vid spelande?
Är det en ps5 kontroll som ligger gul insmord med ostbågskladd som vittnar om en spelkväll dagen innan eller är det gottis förbud vid spelande?
Rengör ni någonsin handkontroller?

Själv äts det ingenting när jag spelar, tål inte kladdiga kontroller/TB/möss. Skulle vara en påse Alhgrens Bilar i värsta fall.

Skribent

Ostkrokar kan ätas med gaffel eller ätpinnar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Godis funkar väl (ej choklad) men chips och ostbågar är helt bannlysta. Överlag har jag sällan något tilltugg då jag är koncentrerad och glömmer bort att äta. Dessutom måste man ju pausa vilket inte känns värt besväret. Är det ett multiplayer med naturliga pauser mellan matcher fungerar det bättre.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ostkrokar kan ätas med gaffel eller ätpinnar

Eller så häller man det i en stor skål och sen bara ner med huvet i skålen och bara tugga på, inget smet på händerna då heller


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Vid Knalles sessioner finns det ingen skam i kroppen utan det krängs allt möjligt - kakor, choklad, chips, ostbågar m.m.

Medlem

Räknas förvisso inte som konfektyr men blir en del yoghurt och kvarg istället för godis oftast. Annars något wienerbröd där jag kör papper runt bara, smular som 17 annars

För story-tunga spel kan det nog slinka ner en och annan choklad under konversationerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Brukar mixa cola och ostbågar och dricka med sugrör, funkar förvånansvärt bra.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ostkrokar kan ätas med gaffel eller ätpinnar

Fungerar någorlunda bra med en potatissticka också! Men det kan bli farligt under stressiga situationer.

Medlem

Kan hända att jag dricker läsk ibland, varför vet jag inte för det dricker jag aldrig annars. Kanske något som har hängt med sedan barndomen

Medlem

Beror lite på vad jag spelar, men om det är något som inte är särskilt intensivt och som tillåter mig att pausa lite emellanåt blir det chips. Mer specifikt Hot Sweet Chili:

Och då äts dessa med pinnar vilket förklarar varför jag vill helst spela något mer pausvänligt.

Om det är mer intensivt spelande, typ något multiplayer-spel blir det oftast läsk av något slag. Just nu är jag helt såld på Nocco Ramonade. Annars blir det Coca Cola (Eller om jag känner mig vågad, 50% Coca Cola 50% Fanta. Smakar ungefär som sista slatten i botten av en Calippo-glass)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Knalle:

Vid Knalles sessioner finns det ingen skam i kroppen utan det krängs allt möjligt - kakor, choklad, chips, ostbågar m.m.

Oj, bryr du dig om att rengöra efter?

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Fungerar någorlunda bra med en potatissticka också! Men det kan bli farligt under stressiga situationer.

Skulle sluta som pinhead...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Smågodis!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj, bryr du dig om att rengöra efter?

Behövs inte, äter med ätpinnar och allehanda bestick

Chefredaktör

Detta är ett problem jag kan relatera till!
Hade helst ätit ostkrokar (Ja, det heter så!) men det blir alldels för kladdigt. Har inte tålamodet att äta med pinnar eller liknande.
Landar oftast i smågodis, gärna saltlakrits. Inte alltför färsk, äldre godis blir torrare och kladdar därmed inte.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag äter nog aldrig när jag spelar. Är för upptagen med att spela... Dricka läsk eller öl går an, men snacksen sparar jag till film/tv.

Medlem

Dricker förbannat mycket pepsi max samt en och annan nocco med jämna mellanrum. M&Ms är ett återkommande tilltugg.

Medlem

Äts nästan aldrig vid spelande. Dricker helst något och sedan nöjer jag mig med snus.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vingummin, gröna kulor, nobless eller lakrits är ju givet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kör själv en bra beprövad lösning på tilltugg. Salta Grodor, goda, inget kladd och håller länge. Funkar både i motviktstrucken på jobbet som i tv-spelssoffan hemma.

Medlem

Under de fina wow-dagarna så var det ju mer regel än undantag att i stort sett allt intogs vid datorn. Numera så äter jag aldrig något när jag spelar, det räcker utmärkt med typ en Nocco och snus. Framförallt kladdet får det att krypa i hela min kropp och bara tanken på att ta i en handkontroll med fett på fingrarna får det att krypa i mig, usch!

Medlem

Jag äter sällan något men dricker gärna Pepsi Max ur burk. Tycker faktiskt att det förhöjer spelupplevelsen mycket. Det blir dubbel njutning!

Medlem

Jag käkar ostBÅGAR, chips, choklad, pizza och allt möjligt annat när jag spelar. Om det inte är mp för då har jag inte tid med sånt.
Och smulorna borstar jag av på byxorna innan jag tar i handkontrollen igen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kaffe, te och alltid en vattenflaska. Ibland blir det godis eller chips men det är alltid träligt att göra rent allt efteråt om man kör med mus och tangentbord spelar jag med dosa bryr jag mig inte lika mycket då dem är lättare att göra rent.

Använder mig av rengöring trasor/dukar sådana som redan har medel på sig tänk våtservetter.

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Fungerar någorlunda bra med en potatissticka också! Men det kan bli farligt under stressiga situationer.

Man kan ju hälla upp i ett glas också och bara hälla in i käften. Jag aldrig provat men inser nu att det måste vara bästa sättet?

Medlem

När man sett hur folk har det vid sina arbetsplatser och kontor så verkar det som att många inte har något som helst problem med att smälla i sig smält choklad, chilinötter och ostbågar (korrekta namnet) utan att tvätta händerna eller tänka på hur grisigt allt blir.

Ser själv ingen poäng med att konstant fylla på med kalorier, salt och socker när man sitter och latar sig framför något spel, framförallt inte när man måste lista ut något bökigt system där man kan äta utan att grisa ned allting eller konstant måste pausa för att man bara måste ha ytterligare en chokladbit.

Moderator | Testpilot

Innan Februari det här året åt jag inte bara något som chips och godis när jag spelade, utan jämt och ständigt. Nu är det inget alls, och det känns skönt! Bara någon Zero-produkt knappt en gång i veckan.

Det enda tilltugg jag har är frukt och att jag dricker vatten numera. Kändes konstigt i början, men ack så bra det blivit!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte bra att äta vid datorn, kan bli svårt att kontrollera hur mycket man trycker i sig och vikten går upp. Har något glas cola zero och någon matbit där max, förut hade jag en bytta med några påsar lösgodis i och chipspåsar. Försöker undvika att falla tillbaka i de vanorna.

Medlem

Javisst! Vattenflaskan står alltid nära till hands, men det är inga problem att äta nåt smått medan jag spelar heller. Ostbågar är på tok för omständiga, OLWs Cheez Cruncherz undantaget. Vanliga, salta chips eller knäckebröd med ost och Kalles är perfekt. Man tar ju i chipsen mellan tumme och pekfinger för att minimera kontaktytan mellan händer och mat, det blir inte grisigt så länge man inte gräver med hela handen som en annan grobian.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

06:30 en lördag är dagens första kaffe till gejmandet bland det bästa jag vet, allt står still, sambon sover, katten päser vid sidan och jag har några timmar gejm framför mig. Kanske att jag unnar mig en ruta choklad som lyckats bli över från fredagens hetsande och det allt som vanliga illamåendet slår in.

Annars är det lösgodis som gäller till gejmandet, men som många andra skrivit blir det vanligtvis bara någon typ av dryck, gärna en virre.

Skriv svar