Vinn biobiljetter till Sonic the Hedgehog 2!

Robot
Vinn biobiljetter till Sonic the Hedgehog 2!

Uppdatering: Vinnarna är dragna.

#sonic


Medlem

1993, första sommaren med Sega Mega Drive och Sonic, absolut ett av det starkaste barnaminne.

Medlem

Roligt med tävling! Eller... April april...?

Medlem

Mina barn skulle tycka om att få se den på bio. Vi såg Sonic 1 och dem tyckte om den. Så vinner jag så, hipp hipp hurra. Kommer ihåg Sonic Adventure på Dreamcast (Sega) och det var super bra och super kul.

Medlem

jag har intresse av att vinna i kommentarerna till den artikel.

Redaktör
Skrivet av zZLOLZz:

Roligt med tävling! Eller... April april...?

Nä. Ska man aprilskämta får man göra det med rätt grejer, det här är inte en sån.


signatur
Medlem

Barndomsminnen med Sonic är att det var något man fick avnjuta hemma hos enstaka kompisar som inte hade Nintendo.
Jag fick aldrig äran att äga ett Sega.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

"ett Sonicminne"
Sådärja, då va de klart dåva!

Medlem
Skrivet av zZLOLZz:

Roligt med tävling! Eller... April april...?

Bamseclockers


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Vinner gärna


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Detta hade varit roligt att vinna för sonens skull som upptäckt Sonic. Extra kul när man själv spenderade många timmar med Sonic som barn hemma hos en kompis som hade Sega mega drive. Vissa saker går adrig ur tiden och nya generationer återupptäcker det

Medlem

Sega, kampen mellan Nintendo och Sega på (för mig) sent 80-tal

Medlem

Första filmen var väldigt bra, särskilt att Jim Carrey var med. Skulle gärna vilja se den andra filmen.

Medlem

Klart man vill vinna!

Min kära mor introducerade mig för Sonic, tack!

Nu i efterhand har det kommit fram att hon gjorde det inte för att vara snäll utan bara för att få mig ur vägen….tydligen var jag ett ganska störigt barn 😂

Men handen på hjärtat…har väl själv satt på AstroBot åt femåringen när man är tvungen att jobba lite hemma…

Medlem

Jag vill vinna! Inte så mycket för min egen skull, även om jag växte upp med Mega Drive i hemmet, och Sonic 1 & 2 flitigt spelandes, men för att jag har en grabb hemma som är skogstokig i Sonic och som pratat om nya Sonic-filmen sen han såg den första.

Så mina bästa Sonicminnen är kort och gott dom jag skapar och kommer skapa med honom!

Medlem

När första Sonic anlände tillsammans med Segas Mega Drive så blev jag imponerad och överväldigad som jag aldrig blivit sedan dess!

Från början hade inte mina föräldrar råd med en mega Drive så jag fick "nöja" mig med Master System versionen och spela Mega Drive versionen när jag besökte min syster. När man väl fick sin egen Mega Drive med Sonic så levde man Sonic i dagar i sträck.

Grafiken! Den rullande bakgrunden i Green Hill Zone. Dom animerade blommorna som rörde sig upp och ned. Dom små djuren som hoppade eller flög fria när man besegrade en robot!

Åhh Minnen.

Edit: För att förtydliga, jag vill INTE vinna något, det lämnar vi åt nästa generation Sonicfans. Ville bara dela lite Sonicminnen då det får mig på gott humör.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett av mina tidigaste och starkaste Sonic minnen var nog Sonic the Hedgehog 2 på Game Gear. Det var det enda spelet jag hade på min nya Game Gear som sjuåring och jag var förtjust av det; till en början. Tre nivåer in så kommer första bossen och jag kunde bara inte lyckas klara mig undan de där jädra studsande bollarna. Så många försök, inga segrar. Frustrationen var enorm. Tårarna började sakta smyga sig fram efter dagar av försök.

Som tur var hade föräldrarna sympati för sitt smått förkrossade barn och köpte Sonic Chaos så att jag hade något annat att spela. Det visade sig vara ett bra val då det spelet var lättare för unga mig, utöver att också ha en bunt intressanta världar och möjligheten att spela som Tails (som är klart lättare att spela med än Sonic). Jag har kört igenom det spelet många gånger med mycket glädje, det är till skillnad från Sonic the Hedgehog 2 ett starkt och positivt minne.

Jag hittade min Game Gear för några år sedan och lyckades köra igång Sonic the Hedgehog 2 igen. För att se om det gick lättare nu när man var lite äldre.

Nope. Fick fortfarande stryk av första bossen.
Så precis som när jag var sju så bytte jag ut den kassetten mot Sonic Chaos och hade återigen riktigt kul, med ett spel som jag faktiskt kunde klara av.

Medlem

Bland mina första spel var Sonic på SEGA Genesis när jag var runt 3-4 år gammal 1992-93, minns det av någon anledning som igår när jag satt där på golvet framför världens minsta tv hos vad jag tror var min gudmor. Jag minns inte mycket från min barndom, speciellt inte från när jag var så pass liten, men jag minns att jag spelade Sonic på SEGA, av någon anledning haha.

Man säger inte heller nej till gratis Så klart man vill ha chansen till biljetter, den första Sonic-filmen var förövrigt faktiskt ganska bra!

Medlem

När jag startade min Sega Megadrive och satte igång Sonic och den där handkontrollen togs upp och man hörde musiken i huvudmenyn och visste att det var loops och ringar väntades.

Medlem

Vinner gärna. Hade varit ett kul biobesök för mig och dottern på 11 (som äntligen börjat intressera sig för spel).
Sonic för mig är likadelar barndomsminnen som frustration över att jag i vuxen ålder inte längre hänger med när jag försöker mig på att spela igen

I need to win at least one time in my life

Så rebelliskt superfast blå igelkott få man juh söka efter 😀

Min 11 årige son säger att nu är det vår tur att vinna 👍


signatur

"In To The Void "

Medlem

Härmed anmäler undertecknad sitt intresse av att vinna!
/Leon_ - som blev sjukt sugen på jordnötsringar nu...

Medlem

Åhå! Första filmen var ju charmig och denna ska ju vara ännu bättre!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Sonic 1 var det första spelet jag köpte till Mega drive. Kändes väldigt nyskapande för sin tid med väldigt imponerande grafik. Finns att jag köpte Sonic 2 i smyg på release dagen då min föräldrar tyckte att jag la ner för mycket pengar på dataspel men det var det värt . Sonic 3 köpte jag i en butik i centrala Sthlm för att märka på hemvägen att kartongen saknade kassett så det vara bara att ta tunnelbanan tillbaka igen. Bäst spelminnen har jag dock av Sonic 3 and Knuckles. Nyskapande att man kunde sätta ihop två kassetter till spel och vilket spel sen med tre spelbara karaktärer och väldigt många fler och roligare banor än tidigare spel. Tycker än idag att det är ett av dom allra bästa Sonic-spelen. Vinner gärna i utlottningen

Medlem

Tackar. Min son fyller år den 6e april så det vore trevligt att vinna en biljett. Vi såg 1a filmen hemma på DVD på vår gamla tjock TV.

Medlem

Har många goda minnen från sonic på min Game Gear, jag undrar varför den konsollen inte vart mer populär den var underbar. Jag skulle gärna vilja se uppföljar filmen på bio.

Medlem

Vinner gärna, både för min och sonens skull. Han för nyfunnet intresse och jag för nostalgiska minnen sedan mega drive-tiden.

Medlem

Helt klart intresserad av att delta i detta då första filmen var toppen ☺️
Kommer alltid att minnas tiden med min första konsol (Mega drive) och Sonic 2 som jag fick med till det. Hade många roliga timmar tillsammans med vänner och framförallt min yngre bror (självklart gestaltad av Tales). Det var fan bättre förr ändå 🥰

Medlem

Uppåt, nedåt, vänster, höger, A + Start

Voilà!

Då kunde man spela bara sina favoritbanor, det var tider det.

#sonicminne


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har en 8-årig son som fullständigt älskar Sonic och har längtat efter filmen. Så biljetter till den hade varit trevligt.

Själv kom jag för första gången i kontakt med Sonic på Sega Megadrive i början av 1990-talet. Tiden går fort. 🙂

Skriv svar