Playstation ber anställda att inte prata om aborträtt

Medlem
Playstation ber anställda att inte prata om aborträtt

https://www.msn.com/sv-se/noje/nyheter/playstation-ber-anst%C...

Playstation-chefen Jim Ryan har mött kraftig kritik, både internt och externt, efter att han i ett mejl vädjat till anställda att ”respektera olika ståndpunkter i abortfrågan”.

Verkar vara svårt ämne det där med abort.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

https://www.msn.com/sv-se/noje/nyheter/playstation-ber-anst%C...

Playstation-chefen Jim Ryan har mött kraftig kritik, både internt och externt, efter att han i ett mejl vädjat till anställda att ”respektera olika ståndpunkter i abortfrågan”.

Verkar vara svårt ämne det där med abort.

Känns som världen går bakåt på en hel del områden.
Men det är USA. En hel del folk är förblindade av religion.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så jävla skevt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

"Vi är medvetna om att era rättigheter tas ifrån er av en högsta domstol med kraftig slagsida åt höger, och ni har kollegor som hejar på. Men snälla, diskutera det inte på arbetstid. Det påverkar er produktivitet och då blir aktieägarna ledsna."


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"“We owe it to each other and to PlayStation’s millions of users to respect differences of opinion among everyone in our internal and external communities,”

Ryan added in the email. “Respect does not equal agreement. But it is fundamental to who we are as a company and as a valued global brand.”"

Låter detta verkligen så hemskt?

Enligt mig, nej.

https://www.nme.com/en_au/news/gaming-news/playstation-boss-j...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"“We owe it to each other and to PlayStation’s millions of users to respect differences of opinion among everyone in our internal and external communities,”

Ryan added in the email. “Respect does not equal agreement. But it is fundamental to who we are as a company and as a valued global brand.”"

Låter detta verkligen så hemskt?

Enligt mig, nej.

https://www.nme.com/en_au/news/gaming-news/playstation-boss-j...

Jag håller med dig till fullo.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"“We owe it to each other and to PlayStation’s millions of users to respect differences of opinion among everyone in our internal and external communities,”

Ryan added in the email. “Respect does not equal agreement. But it is fundamental to who we are as a company and as a valued global brand.”"

Låter detta verkligen så hemskt?

Enligt mig, nej.

https://www.nme.com/en_au/news/gaming-news/playstation-boss-j...

Ryckt ur sammanhanget låter det vettigt men mailet kom strax efter att Bungie, som är på gång att köpas upp av Sony, gick ut och tog ställning i frågan.

Sen är det ju humor att han i samma mail drar massa anekdoter om sina husdjur.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som världen går bakåt på en hel del områden.
Men det är USA. En hel del folk är förblindade av religion.

Ja grannlandet Polen verkar ju också gå bakåt nu.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

"“We owe it to each other and to PlayStation’s millions of users to respect differences of opinion among everyone in our internal and external communities,”

Ryan added in the email. “Respect does not equal agreement. But it is fundamental to who we are as a company and as a valued global brand.”"

Låter detta verkligen så hemskt?

Enligt mig, nej.

https://www.nme.com/en_au/news/gaming-news/playstation-boss-j...

Taget sådär direkt sådär, nej.

Gällande abort generellt: För egen del känns det så uppenbart att kvinnor givetvis ska få bestämma över sina egna kroppar. Att dömma bort abort och kvinnors frihet i detta sammanhang är aningen skevt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Taget sådär direkt sådär, nej.

Gällande kontexten: För egen del känns det så uppenbart att kvinnor givetvis ska få bestämma över sina egna kroppar. Att dömma bort abort och kvinnors frihet i detta sammanhang är aningen skevt.

Vart har Jim Ryan gjort det nånstans?
Han uppmanar till att respektera folk åsikter.
Att media förstorar att man ska respektera andra till något helt annat är bara fel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Neverwild:

Vart har Jim Ryan gjort det nånstans?
Han uppmanar till att respektera folk åsikter.
Att media förstorar att man ska respektera andra till något helt annat är bara fel.

Snackade generellt. Ber om ursäkt att jag var otydlig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

"“We owe it to each other and to PlayStation’s millions of users to respect differences of opinion among everyone in our internal and external communities,”

Ryan added in the email. “Respect does not equal agreement. But it is fundamental to who we are as a company and as a valued global brand.”"

Låter detta verkligen så hemskt?

Enligt mig, nej.

https://www.nme.com/en_au/news/gaming-news/playstation-boss-j...

Nej och ja. När det kommer till en sådan fundamental rättighet som abort så tycker jag inte man ska respektera de som kämpar mot det. Respekt till alla företag som tagit ställning för det t ex Microsoft. Sony borde också göra det.

För mig är det lika självklart att inte respektera det, som det är att inte respektera rasism eller homofobi på min arbetsplats. Vissa frågor kan man givetvis respektera olika åsikter i. Sen finns det vissa grundläggande rättigheter där man inte bör göra det.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Nej och ja. När det kommer till en sådan fundamental rättighet som abort så tycker jag inte man ska respektera de som kämpar mot det. Respekt till alla företag som tagit ställning för det t ex Microsoft. Sony borde också göra det.

För mig är det lika självklart att inte respektera det, som det är att inte respektera rasism eller homofobi på min arbetsplats. Vissa frågor kan man givetvis respektera olika åsikter i. Sen finns det vissa grundläggande rättigheter där man inte bör göra det.

^ Detta

Man behöver absolut inte respektera någons åsikt om den åsikten handlar om att ta bort någonting som bör vara en mänsklig rättighet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det enda han säger är att man skall respektera varandras åsikter i en komplex fråga (sekulära Sveriges åsikt är inte allsmäktig och automatiskt den enda rätta) och jag tycker att mailet som vanligt förstoras upp och vinklas till elaka Sonys nackdel.

Medlem

Fattar inte att de flesta här kan vara okej med abort upp till t.o.m. 9de månaden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte att de flesta här kan vara okej med abort upp till t.o.m. 9de månaden

Uppriktigt sagt - du har inte en aning om var "de flesta här" står i abortfrågan, så påstå inte det är du snäll.


signatur
Inaktiv
Skrivet av lars_kongo:

Det enda han säger är att man skall respektera varandras åsikter i en komplex fråga (sekulära Sveriges åsikt är inte allsmäktig och automatiskt den enda rätta) och jag tycker att mailet som vanligt förstoras upp och vinklas till elaka Sonys nackdel.

Sveriges åsikt angående detta är allsmäktig och automatiskt den rätta. En av de saker vi genuint är bra på är just den rättigheten och hur den är utformad.

Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte att de flesta här kan vara okej med abort upp till t.o.m. 9de månaden

Inte en jäkel har uttryckt det. Extremt få tycker det också. Om ens någon.

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte att de flesta här kan vara okej med abort upp till t.o.m. 9de månaden

Snyggt trollningsförsök 🤦‍♂️

Medlem

Religion förgiftar allt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Kommer i största grad inte bli någon mer vettig konversation utav detta. Det som har blivit sagt har blivit sagt så låser tråden i förebyggande syfte


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar