Google försäkrar oss om att Stadia inte kommer stängas ned

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Stadia är väldigt skönt...
Så länge du har tillgång till Chrome eller nya Edge , även en iPad fungerar bra, så kan man spela vart som helst där det finns ett okej bredband.
Så för mig med barn som tar över alla skärmar och byter skärm så fort batterierna dör så är det skönt att kunna hoppa mellan tv, dator och ipads för att få spela något.

Och det har blivit en hel del spelande via Stadia som är dödförklarats av många som inte använder det.
Min profil.

Även barnen har spelat en hel del också, och de bryr sig inte om ett spel streamas eller inte. Jag är bara glad att de håller i en handkontroll.

Bra poänger! Mitt anförande om stadias meningslöshet ovan byggde på antagandet hen hade tillgång till en tv när hen kände för det. Det bärbara hittar jag inget motargument till. Finns säkert en marknad för denna streaming. Återstår bara att se om det är Google, Microsoft eller någon annan som går segrande ur striden.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Låter riktigt najs! Brukade samla på filmer också men slutade för något år sedan i samband med att Disney+ kom in på marknaden. Nu upplever jag att de flesta streamingtjänster kör okomprimerat Atmos ljud via apparna i AppleTVn. I vart fall gör Disney+ och Netflix detta. Men det är klart - det är långt ifrån alla filmer som är tillgängliga i detta formatet.

Nope, även om din receiver/soundbar visar Dolby Atmos så är det forfarande DD+ dvs max bitrate på 1.5 Mbit/s.

Mig veterligen finns det ingen streamingtjänst som kör med Dolby TrueHD där bitraten kan gå upp till 7-8 Mbit/s. Men som sagt, 99% could't care less så det är en icke fråga. 🙂

Medlem
Skrivet av Freddan:

Har testat hos en kompis och på sätt och vis är man imponerad av hur bra streamingen fungerar.
Men trots detta förstår jag fortfarande inte riktigt poängen. Varför inte bara köra Xbox Series X och betala för gamepass. Om man vill kan man ju köpa spel billigt på rea emellanåt också. De flesta har råd om man prioriterar spel som nöje tänker jag. Upplever det som billigare att spela än att göra annat - om man inte bokstavligt talat stirrar in i en vägg hela dagarna förstås.

Skillnaden är väl att Xbox series x kostar ett antal tusenlappar och sen ligga och betala för gamepass på det. Stadia behöver man ju inte betala för.
Antingen ser man det som en gratis konsol i målnet man bara köper spel till
Eller så prenumererar man på pro för 99 spänn och får några gratis spel i månaden.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Min anledning till att inte använda stadia är att det helt plötsligt kan försvinna och spelen man köpt dit blir ospelbara. En konsol kan man ju fortsätta nyttja och spela på långt efter att den är nerlagd. Och även om de lägger ner online butiken så kan man spela spelen bara man laddat ner dom.
Men att spela på stadia när jag testade det gjorde mig imponerad. Kommer Microsoft upp till den nivån med Xcloud blir jag väldigt nöjd (en bra bit kvar än så länge)

Så är det, jag har dock kört mycket gratisspel och köpt på rea. Sen använt Uplay + eller vad det heter, så på så vis tycker jag det de är värt.

Ja, där har du rätt dom har en bra bit kvar. Men den är sjukt smidig och ta med sig till sommarstugan/hotell osv. Vilket ger lite plus för min del då jag reser mycket. 😊

Medlem

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Ambassadör
Xbox

I dagens avsnitt av Aged like Milk får vi följa...


signatur

Jump in.

12
Skriv svar