Gothic-remaken ser betydligt bättre ut än demon i nya trailern

Robot
Gothic-remaken ser betydligt bättre ut än demon i nya trailern
Medlem

Jag är taggad. Gothic kom långt innan jag började spela RPG/Singleplayerspel, tidigt 2000-tal var det MMOs och CS som gällde, testade Gothic för något år sedan men det var lite för out dated. Så det ska bli kul att uppleva Gothic remaken. Jag cravear ett nytt RPG just nu, finns för få som håller måttet!

Medlem

Spelade aldrig Gothic, men däremot Gothic 2 och 3

Medlem

Visste inte att det skulle komma en remake innan förra veckan men nu ser jag fram den då det var det försa euro jank spelt jag lirade och sedan dess har jag gillat Piranha Bytes/Spiders stil av 6/10 rollspel dem når aldrig ända fram men har alltid saker som gör att man vill stanna och utforska mer i världen.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Spelade aldrig Gothic, men däremot Gothic 2 och 3

Gothic II är för mig det bästa dem släppt och Risen serien som kom sen fastande jag inte för på samma sätt.

Medlem

Jag köpte alla de gamla spelen för nått år sen eftersom folk talade så gott om dem men fick ge upp efter en kvart, värsta kontrollen jag varit med om.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Tycker det ser bra ut!

Medlem
Skrivet av Maguz:

Jag köpte alla de gamla spelen för nått år sen eftersom folk talade så gott om dem men fick ge upp efter en kvart, värsta kontrollen jag varit med om.

Det märks att spelen har 20år på nacken och kontrollen var sådär redan då.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Gothic II är för mig det bästa dem släppt och Risen som kom sen serien fastande jag inte för på samma sätt.

Risen var väl ok, Risen 2/3 däremot var bara jobbiga. Sen ska vi inte tala om Arcania..

Medlem

Gothic imponerade stort på mig, speciellt AIn som kändes ljusår framför Morrowind där NPCs i stort sett bara stod still 24/7. Spelade igenom det flera gånger, men nu så har det väl gått 15+ år sen senast. Är dock inte speciellt taggad för att spela en nyversion, känns som om jag lika gärna kan spela originalet om jag vill besöka spelet igen.

Medlem

Det bästa med första spelet var att man fick välja vilken fraktion man skulle gå med i. Inget speciellt med det förutom att en av grupperna bestod av knarkare som satt hela dagarna i ett träsk och rökte på. Är nog det enda RPG jag spelat där det fanns med som en egen klass.

1
Skriv svar