Nästa vecka får vi veta vad som "väntar härnäst" för Cyberpunk 2077

Robot
Nästa vecka får vi veta vad som "väntar härnäst" för Cyberpunk 2077

Luktar det expansion?


Tor
Medlem

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Medlem

"We're proud to announce Cyberpunk 2077: Enhanced Edition! For just 49.99 euro you can upgrade to this superior edition!"


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

"We're proud to announce Cyberpunk 2077: Enhanced Edition! For just 49.99 euro you can upgrade to this superior edition!"

De kommer att visa upp den första Expansionen till spelet. Länk till test versionen av expansionen på Steamdb, tillagd för 8 dagar sedan


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av marsson90:

"We're proud to announce Cyberpunk 2077: Enhanced Edition! For just 49.99 euro you can upgrade to this superior edition!"

De kommer släppa en expansion för 20-25€


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Jag spelade Cyberpunk för första gången denna sommar (på PS5). Jag tyckte det var riktigt bra. Engagerande story, stor värld och absolut snyggt.
Jag tillhör en av dom som inte hört alla löften före spelet, tyckte mest det såg ut som en blandning av Ghost in the shell och Akira och gav det ett försök.
I dagsläget, på PS5, får det en solklar 8/10.

Medlem

Hade varit trevligt om de kunde börja med att leverera allt som de lovade från första början.

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Det har fortfarande lite buggar men inte alls som det var vid släppet. Gillar det verkligen!
Kan tillägga att jag körde PS5 versionen senast.

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Det allra största problemet med cyberpunk 2077 är att du antingen behöver en "current-gen" konsol eller mest optimalt typ ett rtx 3060 för 1080p, 3070 för 1440p och 3090 för 4k, sen en processor med minst 12 threads för 60fps och 16 threads för 100fps.

Spelet är inte dåligt optimerat idag eller vid lansering, det är bara extremt krävande pga det visuella som UE 5. Jag 100% spelet på 2 veckor under vinterlovet 2020 med ett rtx 3070 och 5600x, riktigt bra spel.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Har just startat på ps5, är riktigt imponerad, var en av dem som blev sjukt besviken på release-klanteriet. Men nu märker jag ingenting av den kritik som kom då. Bilfysiken kunde väl varit bättre imo, men utöver, so far, riktigt bra!

CTI
Medlem

Är 100h in på min första genomspelning och är grymt nöjd med CP 2077.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Testade den 5 timmar långa trialversionen till PS5an och det jag körde var inte dumt alls. När jag väl skaffar hela kommer det säkerligen vara värt väntan. Kör nog utan raytracing dock 😅

Medlem

Jag ser så fram emot mer. Spelade ut cyberpunk nyligen och lägger det faktiskt bland mina favorit spel. Aldrig spelat så många sidequest tidigare. Så mycket känsla, atmosfär, bra karaktärer, trots buggar!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag ser så fram emot mer. Spelade ut cyberpunk nyligen och lägger det faktiskt bland mina favorit spel. Så mycket känsla, atmosfär, bra karaktärer, trots buggar!

Hur buggigt är det om du jämför med Bethesdas spel?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur buggigt är det om du jämför med Bethesdas spel?

Just nu är det smått janky animationer ibland och möjligen nån bil som svävar, inte mer än så. Har aldrig haft nån krasch eller game breaking bugg.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det allra största problemet med cyberpunk 2077 är att du antingen behöver en "current-gen" konsol eller mest optimalt typ ett rtx 3060 för 1080p, 3070 för 1440p och 3090 för 4k, sen en processor med minst 12 threads för 60fps och 16 threads för 100fps.

Spelet är inte dåligt optimerat idag eller vid lansering, det är bara extremt krävande pga det visuella som UE 5. Jag 100% spelet på 2 veckor under vinterlovet 2020 med ett rtx 3070 och 5600x, riktigt bra spel.

CP2077 är utvecklat i CD Projekt Reds egna REDengine 4, inte UE 5.
Det nya Witcher kommer däremot använda UE 5

Medlem

Önskar att det var optimerat som Witcher 3. Men nu är det snart två år gammalt och fortfarande rörigt att spela.

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Körde igenom det under julen året det släpptes på PC. Var riktigt trevligt. Har kört igång det igen nu på min nya dator mest för att testa nya datorn och prova ut olika krävande spel, men har fastnat igen. Inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Just nu är det smått janky animationer ibland och möjligen nån bil som svävar, inte mer än så. Har aldrig haft nån krasch eller game breaking bugg.

Animationer och så som glitchar ur kan jag förlåta. Även de bästa spelen är inte helt fria från sånt (plus att det alltid är kul att fånga på videoinspelning, har spelat in en del skojigheter från bl.a. RDR2, Dragon Age: Inquisition och Bloodborne 😄). Så länge det inte är något gamebreaking.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det allra största problemet med cyberpunk 2077 är att du antingen behöver en "current-gen" konsol eller mest optimalt typ ett rtx 3060 för 1080p, 3070 för 1440p och 3090 för 4k, sen en processor med minst 12 threads för 60fps och 16 threads för 100fps.

Spelet är inte dåligt optimerat idag eller vid lansering, det är bara extremt krävande pga det visuella som UE 5. Jag 100% spelet på 2 veckor under vinterlovet 2020 med ett rtx 3070 och 5600x, riktigt bra spel.

Om vi snackar om att maxa spelet ja, jag hade inga problem att hålla mig över 60fps i 1440p med medium/high inställningar med ett 1080ti och det var ändå vid release.

Gillade också spelet i allt utom upplägget för historien kontra sido uppdrag och hur man gjorde slutet.. gav mig lite flr mycket ME3 vibbar över det hela och kändes inte heller helt tillfredsställande.

Medlem
Skrivet av Tor:

Hur är cyberpunk nu? Värt att spela? Jag blev sjukt otaggad med konstanta förseningar och rörig release men funderar ändå på att köpa i höst

Det var ett bra spel på release, bättre nu.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

ZF
Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag tillhör en av dom som inte hört alla löften före spelet, tyckte mest det såg ut som en blandning av Ghost in the shell och Akira och gav det ett försök.
I dagsläget, på PS5, får det en solklar 8/10.

Jag förväntade mig också mer cyber och lite mindre punk. Spelets värld är ju helt klart närmare Akira än GITS, även om hela Keanu-grejen är väldigt GITS i sig så känns det märkligt frikopplat från allt annat trots att det ironiskt nog är centralt. Mycket märklig upplevelse faktiskt..

Bra spel ändå. Men det vore ju kul om den skrotade väggspringningen kunde fixas. Med tanke på hur stel kontrollen är håller jag inte andan för det dock.

En lowtech "Tachikoma" kunde de åtminstone patcha in som ett mellanting med klumpig kontroll.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det allra största problemet med cyberpunk 2077 är att du antingen behöver en "current-gen" konsol eller mest optimalt typ ett rtx 3060 för 1080p, 3070 för 1440p och 3090 för 4k, sen en processor med minst 12 threads för 60fps och 16 threads för 100fps.

Spelet är inte dåligt optimerat idag eller vid lansering, det är bara extremt krävande pga det visuella som UE 5. Jag 100% spelet på 2 veckor under vinterlovet 2020 med ett rtx 3070 och 5600x, riktigt bra spel.

En CPU med 16 trådar ger inte högre prestanda än en med 12.

Finns nästan inga spel som nyttjar fler än ens 8 trådar och Cyberpunk är definitivt inte ett av dem som gör det.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Jag spelade på release (PC) och hade endast 2 game breaking bugs och kanske ett tiotal non breaking bugs och det var snart två år sedan. Jag undvek nästan allt material innan release så förväntade inga speciella features och var väldigt nöjd med min genomspelning, helt klart 5/5 för mig men förstår samtidigt i efterhand att många som körde trailers på repeat var besvikna att mycket utlovat saknades så med de förväntningarna kan betyget lätt dras ner. Förväntningar är modern av besvikelse, så är det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag spelade på release (PC) och hade endast 2 game breaking bugs och kanske ett tiotal non breaking bugs och det var snart två år sedan. Jag undvek nästan allt material innan release så förväntade inga speciella features och var väldigt nöjd med min genomspelning, helt klart 5/5 för mig men förstår samtidigt i efterhand att många som körde trailers på repeat var besvikna att mycket utlovat saknades så med de förväntningarna kan betyget lätt dras ner. Förväntningar är modern av besvikelse, så är det.

Jag hade liknande upplevelse som du. Lite krångel med att hitta rätt drivrutiner för mitt 1080ti som funkade och någon småbugg här och där. Hade heller inga förväntningar och kände i slutändan att det var en av de bästa upplevelserna jag haft med ett single-playerspel på väldigt länge.

Medlem

fortfarande 10 gånger bättre än bf2042

Inaktiv
Skrivet av Conanbar:

Jag hade liknande upplevelse som du. Lite krångel med att hitta rätt drivrutiner för mitt 1080ti som funkade och någon småbugg här och där. Hade heller inga förväntningar och kände i slutändan att det var en av de bästa upplevelserna jag haft med ett single-playerspel på väldigt länge.

Håller med fullständigt att det även var ett av mina bästa spelupplevelser på länge. Mitt tips till alla är helt ärligt att undvika trailers och olika marknadsföringsmaterial så gott det bara går om man "vet" att det är ett "säkert köp". Sen ska man inte köpa grisen i säcken heller utan checka av recensioner så det inte är ett fullständigt haveri som spelet faktiskt var på Xbox One och Playstation 4 men undvika trailers så får man upptäcka story och spelmekaniker själv vilket för mig har blivit väldigt viktigt på senare år iom att det blir svårare och svårare att bli imponerad av spel.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det allra största problemet med cyberpunk 2077 är att du antingen behöver en "current-gen" konsol eller mest optimalt typ ett rtx 3060 för 1080p, 3070 för 1440p och 3090 för 4k, sen en processor med minst 12 threads för 60fps och 16 threads för 100fps.

Spelet är inte dåligt optimerat idag eller vid lansering, det är bara extremt krävande pga det visuella som UE 5. Jag 100% spelet på 2 veckor under vinterlovet 2020 med ett rtx 3070 och 5600x, riktigt bra spel.

Eller så streamar du det på stadia och får en hyfsad buggfri och snygg upplevelse. Spelade igenom det första dagarna vid släpp och tycker fortfarande det är ett av de bästa spelen på senare tid.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Det var ett bra spel på release, bättre nu.

Det var ett så fruktansvärt dåligt spel på release.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det var ett så fruktansvärt dåligt spel på release.

På tio år gamla konsoler*

12
Skriv svar