The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom släpps i maj 2023

Robot
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom släpps i maj 2023

Breath of the Wild-uppföljaren har äntligen datum – och titel!

#zelda-tears-of-the-kingdom


Medlem

Kommer Nintendos nya konsol i maj nästa år och blir dubbelsläpp denna gång också.

Medlem

Har det att göra med Tears of Light kanske?
https://zelda.fandom.com/wiki/Tear_of_Light

Medlem
Medlem

Kort trailer, men det ser onekligen ut att kunna bli årtusendets spel. Det enda nya spel jag behöver 2023.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Kommer Nintendos nya konsol i maj nästa år och blir dubbelsläpp denna gång också.

Verkar inte så troligt de har en ny konsol redo för släpp, de pratade ju "nyss" om att de fortfarande hade svårt att ens på konceptstadiet veta hur de skulle följa upp Switch. Dock ligger det väl visst hopp i en samtida släpp av en Switch Pro så de behöver bara sköta ett släpp som fungerar på båda.

Skrivet av waeress:

Har det att göra med Tears of Light kanske?
https://zelda.fandom.com/wiki/Tear_of_Light

Ja, de sa ju att de inte ville avslöja titeln tidigare för att undvika spoilers men jag undrar vad detta säger egentligen? Det lär grävas i detta kommande tiden antar jag. Får hålla mig undan Twitter och Youtube antar jag.

Skribent

En Switch Pro på det och det blir att plocka ut lite semester i maj!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

2009 ringde och vill har tillbaka sin grafik....

Medlem

Hade kunnat heta "bajs of bajs" och jag hade köpt det. vet dock inte varför ett japanskt spelföretag skulle använda det svenska ordet "bajs"... Men men jag köper

Medlem
Skrivet av MassEffect:

2009 ringde och vill har tillbaka sin grafik....

Flyter Tears of the Kingdom på i 60 fps så är det ett av världens (om inte världens) snyggaste spel, så jag håller verkligen inte med dig. Tyvärr kommer det nog inte göra det, men fördelen med en estetiskt vacker grafik kontra en "realistisk" är ju att den inte åldras.

Medlem

Detta blir bra det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Inte för att vara ett motsträvigt rövhål, men jag hooooppas på ett mer klassiskt Zelda, med stora tempel och vapen som inte går sönder efter 5 slag. Jag ville verkligen gilla Breath Of The Wild, men det ville sig inte. Jag stängde av för alltid efter drygt 10 timmar. Gillade den öppna världen och så, men det jag gillar mest med Zelda fanns inte, och det nya tilltalade mig inte.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Inte för att vara ett motsträvigt rövhål, men jag hooooppas på ett mer klassiskt Zelda, med stora tempel och vapen som inte går sönder efter 5 slag. Jag ville verkligen gilla Breath Of The Wild, men det ville sig inte. Jag stängde av för alltid efter drygt 10 timmar. Gillade den öppna världen och så, men det jag gillar mest med Zelda fanns inte, och det nya tilltalade mig inte.

^
Detta.


signatur

Jätteintressant information.

Inaktiv
Skrivet av MassEffect:

2009 ringde och vill har tillbaka sin grafik....

Gå och lägg dig

Medlem
Skrivet av MassEffect:

2009 ringde och vill har tillbaka sin grafik....

Skrivet av anon_119148:

Gå och lägg dig

Iallafall 2017, ser ju exakt ut som BotW. Nintendo är nog dem ända som kommer undan med att inte uppdatera grafik på 6 år...

Medlem

Har alltid gillat att Zelda byter lite grafiskstil (till viss del beroende på ny konsol etc) mellan varje spel, det här känns bara meh. Jag var trött på botw i slutet och det lilla vi såg här kändes mer som bara en fortsättning. Hoppas själv på att de återgår till mer klassiska dungeons, de var otroligt enformiga och intetsägande i botw.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vamp:

Flyter Tears of the Kingdom på i 60 fps så är det ett av världens (om inte världens) snyggaste spel, så jag håller verkligen inte med dig. Tyvärr kommer det nog inte göra det, men fördelen med en estetiskt vacker grafik kontra en "realistisk" är ju att den inte åldras.

Kan inte Botw köras i konstant 30 kommer inte nya vara i 60.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av Deekar:

Iallafall 2017, ser ju exakt ut som BotW. Nintendo är nog dem ända som kommer undan med att inte uppdatera grafik på 6 år...

Det är ju svårt att toppa något mästerligt rent grafiskt, så förstår att BOTW2 ser lika bra ut!

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ju svårt att toppa något mästerligt rent grafiskt, så förstår att BOTW2 ser lika bra ut!

Nintendo fandism i höjden, klart det kan alltid se bättre ut.

eld
Medlem
Skrivet av Keima:

Nintendo fandism i höjden, klart det kan alltid se bättre ut.

Breath of the wild är det enda nintendospel bland de få spel jag äger på switchen, men det är ju för att det absolut är ett av de snyggaste spelen som gjorts!

Är ju dock positivt att de klämmer in mer tech i uppföljaren, vi får se vad digital foundry säger om saken.

Medlem
Skrivet av vamp:

fördelen med en estetiskt vacker grafik kontra en "realistisk" är ju att den inte åldras.

Jag har inte spelat Zelda sen Ocarina of time och det var inget för mig när det begav sig men Botw ser ju fantastiskt ut. Jag tar ju en härlig "orealistisk" grafikstil framför en realistisk alla dagar i veckan. Realism i spel är ju allt för ofta tyvärr ett annat ord för stelt, statiskt och utan känsla.

Medlem

Hoppas det släpps tillsammans med en ny konsol som klarar av att driva det i högre upplösning och 60 FPS.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Inte för att vara ett motsträvigt rövhål, men jag hooooppas på ett mer klassiskt Zelda, med stora tempel och vapen som inte går sönder efter 5 slag. Jag ville verkligen gilla Breath Of The Wild, men det ville sig inte. Jag stängde av för alltid efter drygt 10 timmar. Gillade den öppna världen och så, men det jag gillar mest med Zelda fanns inte, och det nya tilltalade mig inte.

Tvärtom för min del, vill inte tillbaka till gamla formulan. Å andra sidan så har jag egentligen inte riktigt gillat något "klassiskt" Zelda-spel sedan SNES Alttp...

Botw däremot klickade verkligen för mig. Det hade sina svagheter det med, så hoppas Nintendo fixar det nu till uppföljaren...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan inte Botw köras i konstant 30 kommer inte nya vara i 60.

Man vet aldrig.
Är ganska vanligt att utvecklare lär sig att optimera till hårdvaran. Tidiga spel brukar va fulare än senare spel när man tänker på konsolgenerationerna. Sen vet jag inte hur mycket att det i grunden var tänkt för Wii u sänkte prestandan jämfört med om det från dag ett var tänkt till switch, kanske inget alls?
Cod 3 var 30 fps på ps3 men cod spelen efter det kördes i 60 (försökte att göra det i alla fall)

Men jag är också tveksam till att de lyckas få spelet att flyta med 60fps.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lilagröt:

Man vet aldrig.
Är ganska vanligt att utvecklare lär sig att optimera till hårdvaran. Tidiga spel brukar va fulare än senare spel när man tänker på konsolgenerationerna. Sen vet jag inte hur mycket att det i grunden var tänkt för Wii u sänkte prestandan jämfört med om det från dag ett var tänkt till switch, kanske inget alls?
Cod 3 var 30 fps på ps3 men cod spelen efter det kördes i 60 (försökte att göra det i alla fall)

Men jag är också tveksam till att de lyckas få spelet att flyta med 60fps.

Jo, nu för tiden vet vi det. COD 3 kom också till fler äldre (och svagare) konsoler som PS2, Xbox och Wii.

Breath of the Wild är i stort vad vi kan förvänta oss av en Switch när det kommer till en stor öppen värld. Jag kan tänka mig att det kanske kommer vara en konsant 30 fps denna gång då de blivit duktigare på att optimera det, men inte mer än så för ett sådant stort spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas att det lite mera klassiska zelda formulan kommer tillbaks och att vapen mekaniken inte är kvar den störde mig så mycket och något som störde mig ännu mer är fienden som kunde typ ha ihjäl en på några slag att ha en massa strategier för att slå ihjäl en jäkla ödla nej det var en sak som störde spelandet tyckte jag

Medlem

Gillade Breath of the Wild mycket men vill se att de lägger till dungeons och gärna har lite mer story denna gång. Även variation på fiender!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Kul att äntligen få ett officiellt namn! Hoppas dom fyller den tomheten man upplevde emellanåt i BOTW med klassiska Zelda innehåll som Dungeons, mini-games, byar, side quests osv.

Kommer bli en bra spelvår!

Medlem

Fattar inte att folk är förvånad över grafiken i detta spel. Det har ju kallats "Breath of the wild 2" länge nu, så att grafiken är densamma är ju självklart enligt mig och jag har inte förväntat mig något annat.

Jag har mer hype inför Pikmin 4 som kommer nästa år, men jag antar att jag får nöja mig med Zelda Tears of the Kingdom till att börja med. Jag är nästan klar med all DLC kontent från Breath of the wild, känner mig en aning less på det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

123
Skriv svar