Platinum-vd om fallet för Babylon's Fall: "Beklagar djupt"

Robot
Platinum-vd om fallet för Babylon's Fall: "Beklagar djupt"

Har dock inte många spelare att ursäkta sig för.

#babylons-fall


Medlem

Jahopp


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Inte ens hört talas om spelet, vet inte vad det är för något, om det är bra eller dåligt. Vi drunknar ju i spel,filmer, serier finns liksom inte tid och ork för att hinna med allt. Är nog svårt att "sticka ut" från mängden och lyckas med ett spel kan jag tänka mig.

Medlem

Kan ni inte skriva om alla andra spel som bara spelas av kompisar till utvecklarna?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Platinum skulle ha frågat Cliffy B om vilka plattformar man skulle ha släppt på. Vilken som har, nu, 30+ miljoner användare.

ELF
Medlem

Inget spel för mig, men kan inte vara kul för utvecklarna att se sitt spel falla så tidigt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Tycker nästan synd om dem lol
Kan inte vara lätt för självkänslan när man misslyckats så hårt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Platinum skulle ha frågat Cliffy B om vilka plattformar man skulle ha släppt på. Vilken som har, nu, 30+ miljoner användare.

Hur tänker du då?

Om man släppt på fler format hade man bara förlorat ännu mer pengar.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur tänker du då?

Om man släppt på fler format hade man bara förlorat ännu mer pengar.

Störe grupp spelare på 2+ format än 1.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Störe grupp spelare på 2+ format än 1.

Ja, men även om detta spel på något magiskt sätt fördubblat antalet spelare så hade det fortfarande varit en dunderflopp.

Kostnaden att göra och släppa en version till hade varit större än intäkterna det genererat.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja, men även om detta spel på något magiskt sätt fördubblat antalet spelare så hade det fortfarande varit en dunderflopp.

Kostnaden att göra och släppa en version till hade varit större än intäkterna det genererat.

Det tror jag absolut inte. Om det hade kommit direkt in i Game Pass hade Boss Key Production fått pengar direkt. Sedan hade dem också först kunnat släppa på Xbox och sedan 6+ månader senare lagt det i Game Pass. Det hade räddat studion. Många spel har räddats av just Game Pass.

Avstängd

Aldrig hört talas om spelet (vad jag vet)

1
Skriv svar