Snabbkollen - Vilken plattform spelar du mest på?

Robot
Snabbkollen - Vilken plattform spelar du mest på?
Inaktiv

Enbart på PS5 (och PS3). Har lagt PC-spelandet helt på hyllan. Att sitta i en bekväm soffa med stor tv är (för mig) en överlägsen spelupplevelse.

It's not a lake, it's an ocean

Oj, vilken PC-dominans här. Jag tillhör uppenbarligen en försvinnande liten minoritet som spelar primärt på min Xbox Series X. Mycket tack vare Game Pass och att jag har min gamerscore där.

Min PS5 har jag inte spelat så mycket på sedan jag köpte den i slutet av 2021, och Switch åker bara fram då och då. Men det är befriande att ha alla tillgängliga, och jag vet att jag kommer ha många fina timmar framför mig med exklusiva PS5-spel vad det lider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har hela min ungdom varit ''pc master race hurrdurr''
Men som tidigare nämnde, har börjat uppskatta mer att sitta bekvämt framför en tv med handkontroll än stelt framför datorn. Så ps5an kommer få ta alla stora AAA-rpgspel framöver.

PC är dock fortfarande dominant, släpps ju aldrig nå nya stora rpgspel |:


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Knappast otippat resultat?! 😁

Medlem

Reser mycket med jobbet, då spelar jag alltid på min PsVita på kvällarna!

Perfekt när man knappt hinner med att spela hemma med alla åtaganden och ja.. livet

Medlem

Spelar mest på Xbox, men spelar också ibland på PlayStation, Nintendo, PC eller Android. PC nog minst då jag sitter vid en dator hela jobbdagarna så har aldrig lust att sitta där även efter. Då lockar soffan mer.

Medlem

Egentligen är det märkligt att Playstation är så populärt.. jo jag förstå, Ps 1 var bra.. men det var hundra år sen, sedan dess har ju Xbox levererat bättre varje gen.
Men känns som Playstation och FIFA, det är en kombination som krossar allt. Jag har i princip aldrig hört nån som spelar Xbox och FIFA. Playstation har nån sorts cool vibe, klart man spelar Playstation och FIFA!

Troligtvis för att Playstation sponsrar Champions League o mycket inom fotboll.

Medlem

Konsolspelandet har mer eller mindre helt tagit över hos mig. Jag sitter redan större delen av dagen vid en dator så att kunna slänga sig i soffan framför en stor TV och verkligen kunna sträcka ut sig är överlägset idag. La min röst på Xbox, men det där skiljer sig rätt rejält månad till månad, har börjat uppskatta Switchen en del faktiskt. Som JRPG-maskin och lite mindre indietitlar tycker jag att den funkar väldigt bra...Detta trots att jag mer eller mindre avskytt allt med Nintendo sedan typ N64.

Medlem

Amiga 500 såklart

Medlem

Alltid spelat mest Playstation men denna generation är det Xbox all the way 🤘🔥

Medlem

PC MASTER RACE!!

Medlem

Annan. Så fort jag fick min steam deck tog den över helt

Medlem

Blir mest Series S nu för jag har skänkt bort mitt PS4, men blir väl att skaffa PS5 så småningom och det kanske förändras då. Händer att jag spelar på PC, men den börjar bli till åren så jag undviker gärna det.

Medlem

Xbox SX används flitigt sen dec 2020, sitter även på en PS5 sen tidigt 2021 som får agera dvd-spelare så den får lite kärlek ibland nu förtiden.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Enbart på PS5 (och PS3). Har lagt PC-spelandet helt på hyllan. Att sitta i en bekväm soffa med stor tv är (för mig) en överlägsen spelupplevelse.

Samma här. Har tyvärr tappat lite intresset att bygga min egen PC också, samt att det är så jäkla dyrt numera. PS5 i soffan är grymt skönt och väldigt prisvärt (jämfört med PC).

Medlem
Skrivet av Håkan:

Egentligen är det märkligt att Playstation är så populärt.. jo jag förstå, Ps 1 var bra.. men det var hundra år sen, sedan dess har ju Xbox levererat bättre varje gen.
Men känns som Playstation och FIFA, det är en kombination som krossar allt. Jag har i princip aldrig hört nån som spelar Xbox och FIFA. Playstation har nån sorts cool vibe, klart man spelar Playstation och FIFA!

Troligtvis för att Playstation sponsrar Champions League o mycket inom fotboll.

Xbox, bättre varje gen? Då måste du ha sovit under en sten.

Förra generationen var en flopp när det kom till första part spel. Xbox och speciellt Xbox 360, hade bra spel vad jag kan minnas. X/S började dåligt, men avslutade bra efter första året 2021, för att sedan ha en extrem speltorka under detta år, där deras första exklusiva kom efter sju månader, och nu senast Scorn, som kanske är tidsexklusivt? Nästa år ser väldigt intressant och fullpackat, pga alla förseningar, gäller även för Playstation.

Sedan förstår jag inte varför du tycker det är "märkligt" att Playstation är större och ett mer omtyckt märke i världen? För det har ingenting med FIFA att göra, då du kan spela samma spel på Xbox. Det är de kvalitiva exklusiva spelen under generationer som har gjort dem så starka och stora, samtidigt som dem uteblev hos den största konkurrenten förra generationen.

För mig låter det mer som om du har ett personligt agg mot Playstation, då du verkar störa dig på det.

Medlem

PS5 ganska uteslutande, just nu månadens spel SuperHot, där man pangar röda gubbar i slowmo. Skulle bara testa, va uppe halva natten! *gäsp*

Slutade uppgradera PC:n runt slutet av PS3, då Sony gjorde allt rätt med PS4, sen har det bara fortsatt. Med PSVR2 på ingång känns det som jag klarar mig till PS6 utan problem.

Medlem

För mig är det PC och Switch just nu.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det är väldigt spelberoende för mig. Men skulle säga ungefär 50/50 mellan PC och Xbox Series X.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Sålde min PC för flera år sedan då jag började uppskatta att spela i vardagsrummet medan tjejen är närheten och gör det hon tycker om. Känns mer socialt. Uteslutet Xbox just nu.

Medlem

Fram tills i år var det i princip 95% PC. Nu har jag gått över till XSX, då jag känner mig mer casual idag. Har inte tid eller lust att bli bra på competetive-spel igen, så då passar det utmärkt. När det sedan kostade mindre än vad ett grafikkort gjorde, så var det ett enkelt val.

Medlem

PC, enda konsolen jag ägt senaste 20 åren är PS4 och det var för jag verkligen ville köra RDR2, så köpte det när det kom ut.

Spelade mycket på konsol när jag var barn, men runt 1999 så upptäckte jag PC och har inte kollat tillbaka, även om jag även spelade mycket Playstation 1 & 2 såklart fram till kanske 2003-2004, men sen dess exklusivt PC i stort sett.

Medlem

PC, för där kan du spela det 29 år gamla doom. Så långt bak i tiden på samma plattform har inte konsoler.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

På sistone har det blivit mycket Xbox Series X p.g.a. backlog (så min röst hamnade där) men annars så varierar jag mellan PS5 och Xbox Series X. Fick dock hem Steam Deck igår kväll så den ska också få komma till användning den också framöver. Även om jag har en helt okej PC så slappar jag hellre vid soffan än vid skrivbordet efter jobbet.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Egentligen är det märkligt att Playstation är så populärt.. jo jag förstå, Ps 1 var bra.. men det var hundra år sen, sedan dess har ju Xbox levererat bättre varje gen.

Nu är det ju extremt individuellt men att Xbox skulle ha levererat bättre varje gen är ju bara inte sant. Speciellt om vi tittar på förra generationen men Playstation har ju sålt bättre varje generation så att dom är populära borde inte komma som någon överraskning.
Xbox har en jävligt bra grej på gång med Gamepass men dom lider fortfarande hårt av brist på bra exklusiva spel och det är där det avgörs. 2023 kan bli ett väldigt bra Xbox år och då kommer nog klyftan minska lite.

Medlem

Klickade VR men mest är det ju VR på PC med Oculus Meta Quest 2

Sen spelas det på
PC desktop
Steam Deck
Nintendo Switch
Playstation 5.
Ser som en ovan nämnde fram emot PSVR2, då lär det bli än mer PS5 spelande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte helt oväntat med PC dominans här på FZ Men glad ändå o se att Playstation är en god tvåa. Det trodde jag faktiskt inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot

Xbox främst men även en hel del på PS5.

Ja hiskeligt med sådanadär konstiga PC spelare här på FZ


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av Lindhenberg:

PS5 ganska uteslutande, just nu månadens spel SuperHot, där man pangar röda gubbar i slowmo. Skulle bara testa, va uppe halva natten! *gäsp*

Ruskigt bra spel!

Skrivet av Molotov:

Klickade VR men mest är det ju VR på PC med Oculus Meta Quest 2

Sen spelas det på
PC desktop
Steam Deck
Nintendo Switch
Playstation 5.
Ser som en ovan nämnde fram emot PSVR2, då lär det bli än mer PS5 spelande.

Med dig i forumet vågade jag inte annat än att ha med VR som alternativ.


signatur
12
Skriv svar