Remakes. Vilka spel vill ni se?

Medlem

Remake på ICE climber.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Moonstone, Vagrant Story och X-COM (1994 med gameplay och grafikuppdateringar) så är jag en lycklig räka!

Medlem

Discworld 1+2+noir!

Medlem

Star trek generations. Ett av dom absoluta första spel jag spelade, och som inbiten ST-nörd hade det varit galet roligt med en remake på den grafiska sidan men behålla mekaniken i spelet. Hade lätt betalat fullpris för det idag


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Gärna Fear 3 då jag tycker det spelet har den bästa Ain i en first person shooter. Lirade igenom det för några år sedan och det var iof trevligt som det var.

Skrivet av Pjotor:

Aliens Versus Predator 2 i Unreal Engine 5 med egna serververktyg. Originalet var den ultimata LAN-upplevelsen.

Aliens Versus Predator 1 hade jag älskat. Så mäktigt spel på sin tid! 2an tycker jag saknade stämningen tyvärr som 1an hade. Men en remaster kunder fixat detta i 2an kanske.

Skrivet av Gen:

Terminator: Skynet
Blood
NOLF2
Nox
Soldier of Fortune

och Bloodborne (såklart)

Gärna dessa. Terminator skynet förstod jag inte mycket av på sin tid. Minns det nästan var omöjligt att döda något i det spelet.

Skrivet av CARTMAN:

Jag skulle älska en remake av världens bästa spel. GTA 4 från 2008. Den underbara fysiken i kombination med en ny grafikmotor får mig att drägla.

Angående remakes så gillar jag de då jag älskar ny grafik vilket får spelen att kännas som nya. Remasters är garbage dock...

GTA 4 och GTA 5 + lite coola moddar inlanterade hade varit så niiice. Behöver typ car packs och Mcdonalds och lite annat i dessa!

Skrivet av neffran:

Total Annihilation
Future Cop:LAPD
Black&White 2

Coola spel. Jag tyckte de skulle förbättrat AIn när de gjorde C&C remastern. Men den var lika dålig som tidigare vilket var synd. Hoppas de kunde förbättra Total Annihilation Ain.
Future Cop minns jag. Hade varit kul att lira detta på nytt.

Medlem

Alundra
Vagrant Story
Metal Gear Solid 3
Parasite Eve
Silent Hill 1 och 2
Killzone 2

Första 4 har jag tyvärr inte spelat och lär ha svårt att göra det som de åldrats.
Sista 3 för att jag minns dom som förbannat bra.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Gärna Fear 3 då jag tycker det spelet har den bästa Ain i en first person shooter. Lirade igenom det för några år sedan och det var iof trevligt som det var.

Aliens Versus Predator 1 hade jag älskat. Så mäktigt spel på sin tid! 2an tycker jag saknade stämningen tyvärr som 1an hade. Men en remaster kunder fixat detta i 2an kanske.

Gärna dessa. Terminator skynet förstod jag inte mycket av på sin tid. Minns det nästan var omöjligt att döda något i det spelet.

GTA 4 och GTA 5 + lite coola moddar inlanterade hade varit så niiice. Behöver typ car packs och Mcdonalds och lite annat i dessa!

Coola spel. Jag tyckte de skulle förbättrat AIn när de gjorde C&C remastern. Men den var lika dålig som tidigare vilket var synd. Hoppas de kunde förbättra Total Annihilation Ain.
Future Cop minns jag. Hade varit kul att lira detta på nytt.

Future cop var riktigt kul kommer jag ihåg. Både co-op kampanjen men också multiplayer när man körde mot varandra. Minns att det var rätt svårt också. Har för mig att jag aldrig klarade det. En remake hade nog fungerat bra.
Annars hade Unreal och Unreal tornament inte varit så dumt.

Medlem
Skrivet av joedanger:

Alundra
Vagrant Story
Metal Gear Solid 3
Parasite Eve
Silent Hill 1 och 2
Killzone 2

Första 4 har jag tyvärr inte spelat och lär ha svårt att göra det som de åldrats.
Sista 3 för att jag minns dom som förbannat bra.

Bra lista, hade gärna tagit en remake på allihopa.

Silent Hill 2 har ju en remake på gång. Sen tror jag att MGS3 kokas ihop bakom kulisserna. Åtminstone en fet remaster vilket kan räcka gott och väl.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar