Att installera dag 1-patchen för God of War Ragnarök "rekommenderas starkt"

Robot
Att installera dag 1-patchen för God of War Ragnarök "rekommenderas starkt"
Medlem

Budbee sket i att leverera min kopia idag

Medlem
Skrivet av Karmak:

Budbee sket i att leverera min kopia idag

Det är helt värdelöst att förhandsboka spel. Kommer aldrig i tid! Tänkte åka till Elgiganten och köpa idag men min sambo hade förbokat det i en faradags-present. Det har fortfarande inte kommit.....

Medlem

Postnord skötte sig åtminstone så jag är nöjd! Ska bara bli klar med jobbet för dagen också men spelet är installerat och klart.
Vettefan vart jag ska få plats med jättelådan som är Collectors Edition bara...

Medlem

Jag antar att den tiden är över. När man kunde köpa ett spel som var färdigt.

Medlem

Jag fick spelet igår kl 12, från spelbutiken, levererat av postnord till brevlådan. Patchen fanns redo att installera redan då. Det var schysst att Sony inte hade låst uppdateringen tills idag

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag antar att den tiden är över. När man kunde köpa ett spel som var färdigt.

Ja när man helt enkelt fick leva med buggarna som råkade följa med spelet vid release. Det var tider det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag antar att den tiden är över. När man kunde köpa ett spel som var färdigt.

Hade det varit bättre om de bara satt och rullade tummarna fram tills release?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja när man helt enkelt fick leva med buggarna som råkade följa med spelet vid release. Det var tider det.

Enda spelet som var i princip ospelbart var Max Payne till PS2.
Det var så gött för när man bara kunde starta konsolen och slänga i skivan. Och spela. Direkt.
Det var tider det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enda spelet som var i princip ospelbart var Max Payne till PS2.
Det var så gött för när man bara kunde starta konsolen och slänga i skivan. Och spela. Direkt.
Det var tider det.

Ja eller så har du förträngt alla buggar gamla spel hade som inte gick att patcha bort.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag antar att den tiden är över. När man kunde köpa ett spel som var färdigt.

Enligt Digital Foundry så verkar det vara ganska färdigt även utan någon patch.

"God of War: Ragnarök feels unbelievably polished, even in its pre-release form. There are effectively no stutters, hitches or any other weirdness. I've encountered no bugs or visual glitches and everything feels polished to perfection."

Medlem
Skrivet av Margy:

Enligt Digital Foundry så verkar det vara ganska färdigt även utan någon patch.

"God of War: Ragnarök feels unbelievably polished, even in its pre-release form. There are effectively no stutters, hitches or any other weirdness. I've encountered no bugs or visual glitches and everything feels polished to perfection."

Gött. Så ska de va

Medlem

Installerat o klart! Gillar starkt att de har "God of War recap" innan man påbörjar Ragnarök.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enda spelet som var i princip ospelbart var Max Payne till PS2.
Det var så gött för när man bara kunde starta konsolen och slänga i skivan. Och spela. Direkt.
Det var tider det.

Haha du måste ha förträngt hur PS2 spel var. Det var mer regel än undantag att något var struligt eller glitchade och strulade. Och då ska vi komma ihåg att spel på den tiden var otroligt mycket mindre komplexa, det borde rimligen varit mindre saker som kunde strula. Jämför en Volvo 240 med en modern elbil som parallell.

Jag tror ärligt vi gamers av nödvändighet var mer hårdhudade på den tiden. Buggar och konstigheter var något man antingen såg som ett nödvändigt ont att komma på lösning till eller något som helt enkelt var en del av upplevlsen. Det var ju inte lönt att sura eller gnälla på den tiden, det kom ju ingen patch oavsett.

Medlem

Patchen installeras automatiskt va? När spelet läses in menar. Eller måste in i nån meny för att komma åt patchen?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Patchen installeras automatiskt va? När spelet läses in menar. Eller måste in i nån meny för att komma åt patchen?

Min patchades automatiskt

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Min patchades automatiskt

Tack för info!👍

Medlem

Hmm, min patcheades då inte automatiskt, inte ens fått en fråga om det. Då satte jag ändå igång möget så den kunde köra på uppdateringar medans jag jobbar, men det enda som uppdaterade sig var PS5:an... får väl ta en titt igen. Finns ju fan inget värre än när man väl är redo att sätta sig ner och köra så skall den patcha först i en timme...

Edit
Tror den patchade automatiskt när den kopierade skivan. Stod iaf version 2.000.000, vilket ska vara dag ett patchen, innan den ens kopierat färdigt.

Medlem

Förhandsboka aldrig spel från MediaMarkt. Eller ännu bättre, bojkotta MediaMarkt helt och hållet. Hur svårt ska de vara att skicka ut spel så man får dem i tid. Förstört hela min onsdag!😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Förhandsboka aldrig spel från MediaMarkt. Eller ännu bättre, bojkotta MediaMarkt helt och hållet. Hur svårt ska de vara att skicka ut spel så man får dem i tid. Förstört hela min onsdag!😂

Välj Elgiganten istället har fått alla mina spel på releasedagen.

ZF
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag antar att den tiden är över. När man kunde köpa ett spel som var färdigt.

Mja. Går alltid att invänta GOTY och hoppas att det är komplett och "fixat" då.

Hjälpte förvisso inte med bilduppdateringen i Bloodborne mycket Men DLC fick de in på skivan åtminstone.

Fast det kanske bra vr ett sentida undantag. Oftast så är det samma version som första släppet, med en kod..

Medlem
Skrivet av Deekar:

Förhandsboka aldrig spel från MediaMarkt. Eller ännu bättre, bojkotta MediaMarkt helt och hållet. Hur svårt ska de vara att skicka ut spel så man får dem i tid. Förstört hela min onsdag!😂

Jag hämtade min collectors editon på Mediamarkt vid 12 igår. Inga problem.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har spelat nån timme nu, än så länge inga problem. Men jag är inte kräsen. Körde hela Cyberpunk på vanlig PS4. Det kraschade inte enda gång. Alla sa att det inte gick att spela på PS4.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hämtade min collectors editon på Mediamarkt vid 12 igår. Inga problem.

Bara handlat från dom en gång. En PS5 till rekommenderade priset 6700:-, för nån månad sen. Skulle handla där igen.

Nu har dom PS5 i lager, bundle med God of War.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-stan...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hämtade min collectors editon på Mediamarkt vid 12 igår. Inga problem.

Hämtade ja. Jag menar hem till postlådan:)
Tredje gången det händer nu. Spelet trillar väl ner i posten idag men ändå. Kasst att man inte klarar release någon gång. Hade det inte varit för min sambo hade beställt det till mig i faradags-present så hade jag aldrig förhandsbokat och de blev bara ytterligare en bekräftelse på att jag hade rätt om MediaMarkt. 😅

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hämtade ja. Jag menar hem till postlådan:)
Tredje gången det händer nu. Spelet trillar väl ner i posten idag men ändå. Kasst att man inte klarar release någon gång. Hade det inte varit för min sambo hade beställt det till mig i faradags-present så hade jag aldrig förhandsbokat och de blev bara ytterligare en bekräftelse på att jag hade rätt om MediaMarkt. 😅

Sällan jag får spelen på releasen nu, oavsett var jag beställt. Men fick faktiskt spelet igår, från Power. Blev så paff. Postnord har ju ändrat sna rutiner. Ena veckan utdelning mån, ons, fre, nästa vecka tis och tors.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sällan jag får spelen på releasen nu, oavsett var jag beställt. Men fick faktiskt spelet igår, från Power. Blev så paff.

Ja det är väl logistiken som suger i Sverige 2022. Men jag tycker ändå att återförsäljaren har ett ansvar. Speciellt när de skriver att man ska få de på release. Förr fick man ALLTID dagen innan release eller releasedagen.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja det är väl logistiken som suger i Sverige 2022. Men jag tycker ändå att återförsäljaren har ett ansvar. Speciellt när de skriver att man ska få de på release. Förr fick man ALLTID dagen innan release eller releasedagen.

Ja, det var skillnad förr, när det var Posten, innan Postnord. Det tog en arbetsdag för ett brev att komma fram då. Det var tider det.

Spelbutiken t ex skriver såhär:
Vi skickar spelet lite före release, så du kan förvänta dig att få spelet på releasedagen. Detta förutsatt att du förbokar i tid, beställer du bara någon dag eller två före spelet kommer ut, så kommer det nog först efter release-dagen.

Jag har sällan fått spelet på releasedagen, även om jag förbokat det ett halvår innan. Dom skickar spelet en dag eller två innan release, trots att dom vet hur det ser ut med Postnord. Roligast är om spelet släpps en fredag och det dyker upp på måndagen efter. Lång helg det.
Kanske därför GoW släpptes på en onsdag.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, det var skillnad förr, när det var Posten, innan Postnord. Det tog en arbetsdag för ett brev att komma fram då. Det var tider det.

Spelbutiken t ex skriver såhär:
Vi skickar spelet lite före release, så du kan förvänta dig att få spelet på releasedagen. Detta förutsatt att du förbokar i tid, beställer du bara någon dag eller två före spelet kommer ut, så kommer det nog först efter release-dagen.

Jag har sällan fått spelet på releasedagen, även om jag förbokat det ett halvår innan. Dom skickar spelet en dag eller två innan release, trots att dom vet hur det ser ut med Postnord. Roligast är om spelet släpps en fredag och det dyker upp på måndagen efter. Lång helg det.
Kanske därför GoW släpptes på en onsdag.

Spelbutiken skickar bara ut saker på måndagar, onsdagar och fredagar. Vilket gör det hela lite svårare inte det inte tajmar med PostNords utdelningsdagar.

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelbutiken skickar bara ut saker på måndagar, onsdagar och fredagar. Vilket gör det hela lite svårare inte det inte tajmar med PostNords utdelningsdagar.

Ja, därför borde dom skriva att man inte kan förvänta sig spelet på releasedagen. Oavsett hur långt innan man förbokat.

12
Skriv svar