Hogwarts Legacy visar kvastflygning, arenor och heminredning

Robot
Hogwarts Legacy visar kvastflygning, arenor och heminredning

Lite flygning, lite trolleri, lite djurskötsel.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy, #nyhetstips


Medlem

Aldrig varit ett Harry Potter fan, men intresset för detta spel bara växer och växer!

Medlem

Nu kollade jag inte hela, men hoppade in en bit och striden jag hamnade i såg riktigt risig ut, hoppas det bara var för showcase och inte så det spelar sen. Kanske spelade de på lättaste för att visa moves osv? 20 fiender som står i en ring där en attackerar i taget känns väldigt omodernt.

Medlem

Jag tyckte det såg riktigt bra ut. Lite ryckigt ett tag bara. Hoppas på vettig framerate.

Medlem

Mysig miljö, coolt med seasons, överlag rätt smakfull och mysig grafik.

Ser ingenting i gameplay som står ut på något sätt, man visar inga coola quests, inget äventyrligt alls som triggar min upptäckarglädje. Visst, mount:sen var rätt bra gjorda, men världen man flög över såg innehållslös ut.

Man pratar inte alls om hur stor världen är (så sannolikt inget att skryta om), istället får man se hur man placerar saker i olika rum, hur man kan bestämma färg på saker osv. Hur man kan strida i en arena. Rätt menlösa saker får jag säga.

Om man nu har massor av coola quests så borde man visa det och inte bara massa lull-lull, vem bryr sig om att man kan dekorera, mata husdjur, det är ju knappast Sims detta så ytliga bakgrundsgrejer som man kanske visar lite snabbt men istället får man intrycket av att det är fokus på det.

Medlem

Ser riktigt bra ut
Får känslan av att man verkligen är i den världen och lever

Ska bli roligt och spela snart

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Aldrig varit ett Harry Potter fan, men intresset för detta spel bara växer och växer!

Håller med. Har alltid tyckt Harry Potter var lite småfjöntigt. Men tycker att spelet ser väldigt snyggt gjort ut och kul att spela. Hoppas det blir bra!

Medlem

Hype för en som aldrig varit ett Harry Potter fan, kanske kan detta konvertera en...

Medlem

Gigahype för ett gammalt Harry Potter-fan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Mysig miljö, coolt med seasons, överlag rätt smakfull och mysig grafik.

Ser ingenting i gameplay som står ut på något sätt, man visar inga coola quests, inget äventyrligt alls som triggar min upptäckarglädje. Visst, mount:sen var rätt bra gjorda, men världen man flög över såg innehållslös ut.

Man pratar inte alls om hur stor världen är (så sannolikt inget att skryta om), istället får man se hur man placerar saker i olika rum, hur man kan bestämma färg på saker osv. Hur man kan strida i en arena. Rätt menlösa saker får jag säga.

Om man nu har massor av coola quests så borde man visa det och inte bara massa lull-lull, vem bryr sig om att man kan dekorera, mata husdjur, det är ju knappast Sims detta så ytliga bakgrundsgrejer som man kanske visar lite snabbt men istället får man intrycket av att det är fokus på det.

Det här var showcase 2, i första showcase så pratar de om världen i storlek och visar lite quest mm. Så kan vara värt att spana in.

Medlem

Ganska hypad faktiskt, men jag undviker att titta på för många trailers. Det är flera i familjen som gillar Harry Potter, så det har potential att bli mysigt.

Medlem

Positivt överraskad då jag kände mig ganska skeptisk efter deras förra showcase. Jag tycker det är bra att de verkar ha ansträngt sig för att världen runt Hogwarts ska vara levande med lite settlements och quests så att spelvärlden inte bara blir ett slott och massa skog.

Ser fram emot att glida runt på en kvast och upptäcka Men det får bli när jag köpt en PS5. Last gen-versionerna är ju försenade och jag undrar lite hur bra de kommer att vara.

Medlem

Jag gillar Harry Potter, och detta ser ut att vara bättre än average så det ska bli mysigt att spela detta i februari 😁 Hoppas det inte är en buggfest 🙏

Avstängd

För mig är inlevelsen mycket viktig och vad jag har sett finns den knappt

Medlem

Jag är riktigt peppad, men blir så ledsen när jag kommer från 200 timmar Elden Ring och en omspelning av Dark Souls 3 och får tusen markeringar kastade i ansiktet på mig, både i den öppna världen och minimapen. Varför vågar inte utvecklare lita på att vi spelare vill utforska och upptäcka världen på egen hand? Varför säljs spelen in som open world och ändå känner sig tvingade att berätta exakt var du ska gå?

Medlem

Smått spelat när de öste lovord över ett texture-byte="platt snö". Är ioff ungefär vad de får i England.=p


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Såg på klippet postumt, fick ett otroligt positivt intryck. (Mitt inre 10åringa jag/Harry Potter-fan skriker av glädje).


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Det här var showcase 2, i första showcase så pratar de om världen i storlek och visar lite quest mm. Så kan vara värt att spana in.

sett den, dom visar lite av vad som är tutorial-delen, göra gubbe, skjuta spells.. ännu tråkigare än denna imo. förhoppningsvis visas det något intressant i showcase 3.

säger dom verkligen hur stor världen är i första showcasen? vet att man får se lite vyer, men kan inte komma ihåg att man får se någon karta eller att man pratar om hur stor värld det är. det mesta tycks kretsa kring Hogwarts (förståeligt), jag får intrycket att världen utanför är rätt liten.

Medlem

Fjanten i kulörta tröjan är lika cringe som Amazons Lotr super fans.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Oj vad bra det ser ut, hoppas verkligen det kan leva upp till det. Försöker att inte hypea upp mig för mycket.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Gillar inte Harry Potter då jag var alldeles för gammal när det kom ut men det här spelet ser grymt ut på många sätt. Så sjukt snyggt designat. Älskar den realistiska, smakfulla designen i en Viktorians era (typ).

Men är det nån som vet om det kommer finna olika svårighetsnivåer? Är rädd att spelet annars är för lätt, då det ändå i viss mån kommer attrahera mindre barn.


signatur

Memento Mori

Medlem

Tycker det ser galet mysigt ut faktiskt. Det finns få spel numera som jag genuint längtar efter, men det här är ett av dem!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar