FZ korar God of War: Ragnarök till Årets spel 2022!

Robot
FZ korar God of War: Ragnarök till Årets spel 2022!
Medlem

Ingen anledning att uppgradera grafikkortet i år heller

Medlem

Fin lista.

Ytterligare en anledning att plocka upp God of War-serien.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Grym lista som visar på ett mycket bra spelår 🙂

Medlem

Välförtjänt vinnare helt klart. Vilket det även hade varit om Elden ring hade vunnit. Kanonspel båda två.

Också kul att se Horizon så högt upp, det ser jag framemot att spela en dag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mediokert spelår. Får hoppas 2023 bjuder på något bättre.

Medlem

Mycket välförtjänt förstaplats. Jag hade gärna sett att Horizon: Forbidden West tog silvret, men en bronspeng är inte fy skam det heller.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Return to Monkey Island vinner min röst, helt underbart bra!

Medlem

Hur? ._.
Elden Ring är en ny stark pelare till spelvärlden och kommer vara något man minns och refererar till om 10 år. Ragnarök har inte samma påverkan, det är en utbyggnad av något som kom 2018.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Bra lista! Saknar Kirby and the Forgotten land bara, det är helt fantastiskt bra.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hur? ._.
Elden Ring är en ny stark pelare till spelvärlden och kommer vara något man minns och refererar till om 10 år. Ragnarök har inte samma påverkan, det är en utbyggnad av något som kom 2018.

Håller med.
Elden Ring är ett konstverk, på så många sätt. Ragnarök är en Hollywood-film, om än en välgjord sådan.
Aja, smaken är som baken.

Medlem

lol stray bättre än plague tale reqiuem xD

Medlem

Bra lista med helt klart värdiga vinnare! Kul att se Dying Light 2 och Calisto Protocol var med, 2 av mina spel favoriter i år !

Testpilot
Skrivet av lasselason:

Bra lista! Saknar Kirby and the Forgotten land bara, det är helt fantastiskt bra.

Tyvärr blev det... forgotten.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hur? ._.
Elden Ring är en ny stark pelare till spelvärlden och kommer vara något man minns och refererar till om 10 år. Ragnarök har inte samma påverkan, det är en utbyggnad av något som kom 2018.

Okej.
Betyder det då att Elden Ring är en utbyggnad av något som kom ut 2011? Dark Souls alltså.

Smaken är som baken, och jag säger inte att du har fel i din åsikt. Däremot så kommer folk fortfarande prata om Ragnarök om 10 år, det är jag helt säker på, använder dom första fyra God of War spelen som referens.

Så länge något av dom två spelen vann så var jag nöjd, ett bra spelår!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hur? ._.
Elden Ring är en ny stark pelare till spelvärlden och kommer vara något man minns och refererar till om 10 år. Ragnarök har inte samma påverkan, det är en utbyggnad av något som kom 2018.

Skrivet av Whisp:

Håller med.
Elden Ring är ett konstverk, på så många sätt. Ragnarök är en Hollywood-film, om än en välgjord sådan.
Aja, smaken är som baken.

Alltid varit ett sony-fan men på senare år håller jag med, deras formula börjar bli stel och är sjukt mycket on rails utan för mycket egen utforskning. Ioförsig har god of war alltid varit så

Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Mediokert spelår. Får hoppas 2023 bjuder på något bättre.

Skulle nästan vilja sträcka mig till att det är det sämsta spelåret på den här sidan seklet.

Däremot ser 2023 direkt oförskämt bra ut, såvida inte hälften av spelen försenas ytterligare förstås...

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tyvärr blev det... forgotten.

Ja, sorgligt😓

Medlem

Ja detta var ingen lista som gör någon glad skulle jag våga säga. Kommer ens något år slå 1998? Ja detta måtte vara det sämsta sedan 1966 eller nått. Släpptes Stugan 1977? Men var är Vampire Survivor på listan? Årets riktiga höjdarlir! Nä, nya tag 2023!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

En av årets spel (t.ex Teardown) ändå fick det bara en 3a i betyg...
Yeeee....

Medlem

Haha fan va folk klagar, har ju kommit hur många bra spel som helst i år.
Bra lista överlag

Medlem
Skrivet av Gaara:

Haha fan va folk klagar, har ju kommit hur många bra spel som helst i år.
Bra lista överlag

äsch, vi klagar inte. Vi bara förväntar oss att det borde bli bättre varje år som går. Men... #detvarbättreförr är ständigt närvarande.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ja det var, ÄNNU ett bottenår utan några bra spel.
Väntar fortfarande på något spel som ska få mig att köpa PS5/Xbox, men det händer inget.
Nästa år då? Håller tummarna!

Medlem

Git Gud säger jag bara till er för att ni inte gav Elden Ring första pris


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta skall ses imörrn. Surt att man missade det live men av kommentarerna här verkar det varit riktigt bra! Tack för att ni gör sånthär, FZ. Helt underbart.

Medlem

Oj? Jaha? Eh.. Um..

Det är inte dig, det är fel på. Alltså.. Vi är för olika du och jag. Du gillar lättsaltade chips. Förstår du vad jag menar? Inte? Ok.. Vi kan väl vara vänner ändå?

Medlem

Inte en förvånande lista. Soulsborne spel samt arkadiga action lir som God of War är inte min kopp te så smaken är som baken. Det som är bra med spelåret är att det finns något för allas smak, trots att det är ett år som tyngs av pandemi förseningar. 2023 ser sannerligen bättre ut så vi får se hur det blir

Medlem

Tycker helt ärligt att elden rings strider är ett ganska svagt kort. Lättare än förväntat och knappast svårt spel någonstans. Sedan saknas det ett djup någonstans i striderna. Känns som man bara rollar parrerar och slår.. och vipps så är bossen död.. har även inte spelat tidigare from Software spel. Men blir heller inte direkt sugem efter jag spelat igenom elden ring. Starkaste kortet i elden är ju världen. Ger spelet max 7/10 inte värt ett högre betyg än så.

Medlem

Att Stray blir 4:a och Tunic på 13e plats är obegripligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ragnarök är ett fantastiskt äventyr. Kul att Stray kom så högt, ändå favoriten i år. Så unik känsla i det spelet.

123
Skriv svar