Dark Messiah of Might and Magic - Ge det en chans

Medlem

Ett spel som jag faktiskt skulle vilja se remake på


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ojoj, ta sig igenom detta goa spel igen vore ju något. Jädrar vad jag köttade SP delen och MP. I MP hade jag skitskoj som bågskytt

Medlem

Det var ett mycket bra spel i sin helhet, dock tyckte jag redan på sin tid att banorna var väldigt tråkiga och intetsägande. Men allt runt om vägde som tur var upp det.

Medlem

Ett helt fantastiskt spel!

Medlem

Fantastiskt bra spel, jag blir glad av att se så många andra gilla spelet också.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ett spel kan utan problem få 5/5 i ett betyg av någon men ändå ha några skavanker. Om ett 5/5, 10/10, eller 100/100 aldrig fick ha några fel skulle inget spel, film eller bok få det betyget.

Ofta betyder det bara att grunden och helhet är så otroligt stark, att de få skavanker som finns inte är så viktiga att lägga tanke på.

Du kanske har en poäng i skalan 1-5, men verkligen inte 1-100

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loxus:

Du kanske har en poäng i skalan 1-5, men verkligen inte 1-100

De betyder i grunden exakt samma sak. Max poäng på sin respektive skala.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Riktigt trevligt spel . Minns hur jag garvade varje gång jag sparkade ner en stackare från plattformer .


signatur

New life, New hope

Medlem

Var bara tvungen

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De betyder i grunden exakt samma sak. Max poäng på sin respektive skala.

Så vad avrundar du 92/100 till på en 5-gradig skala?

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Samma här. Får se om ja har de i biblioteket.

Hade det på xbox 360.
Men såg att det var 75% rea på steam så skaffade det dit också för strax över 1 euro.

Var inte Xbox och konsol-versionen annorlunda? Har för mig konsol-versionen överlag fick rejält med skit medan PC-versionen fick drägligt betyg.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Grymt bra spel. Kunde aldrig fatta att det inte fick en uppföljare!

Skribent
Skrivet av cdx873v:

Grymt bra spel. Kunde aldrig fatta att det inte fick en uppföljare!

Överlag skulle jag vilja ha fler spel i Might & Magic-världen. Finns så mycket lore och annat där som skulle gå att utnyttjas till allt möjligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loxus:

Så vad avrundar du 92/100 till på en 5-gradig skala?

Off topic och har inget med konversationen att göra. Allt jag menade var att ett spel utan problem kan få 5/5 utan att det måste vara perfekt, då alla olika ställen som gör recensioner oftast inte ser 5/5, 10/10, eller 100/100 (vilken skala man nu använder) som något perfekt - utan bara något som är riktigt, riktigt, riktigt bra. Vi vet nog alla att inget verk är helt perfekt.

Du behöver inte hålla med, men standarden är som den är, likt med tiogradiga-skalor där allt under 7 oftast anses som dåligt - vilket jag alltid tyckt varit konstigt.

Men som sagt, off-topic. Vill du fortsätta snacka betyg kan du göra en egen tråd, eller läsa en av många vi har haft här genom åren på sajten


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har kvar mina gamla PC spel jäkligt glad för det. Inte för man spelar dom idag men boxarten e så jäkla snygg stora kortong boxar o inte som idag ett fodral. En av alltime high är nog Everquest boxen så sjukt snygg.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var inte Xbox och konsol-versionen annorlunda? Har för mig konsol-versionen överlag fick rejält med skit medan PC-versionen fick drägligt betyg.

Möjligt har aldrig spelat det på Xbox utan har nog fått genom games with gold eller så.

Men nu har jag i alla fall pc versionen också.

Medlem

Kul med recension, men kanske jobba lite på särskrivningarna?

Ord som måste in i svenska ordlistan:

”Combaten”

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kul med recension, men kanske jobba lite på särskrivningarna?

Ord som måste in i svenska ordlistan:

”Combaten”

Tack! min tanke var aldrig att det skulle bli så mycket feedback som det blev så skrev den lite slarvigt.
+ har dyslexi, men skulle du vilja renskriva den åt mig så skulle jag gärna ta emot och uppdatera!

Medlem
Skrivet av alllle123:

Tack! min tanke var aldrig att det skulle bli så mycket feedback som det blev så skrev den lite slarvigt.
+ har dyslexi, men skulle du vilja renskriva den åt mig så skulle jag gärna ta emot och uppdatera!

Aha, jag kan absolut kolla igenom om du vill.

Förstår att det inte är lätt. Även om jag inte tror att jag har dyslexi är jag en mästare på ”typos” – nästan varje gång jag skickar iväg något ser jag en miss precis efter. Som tur är går det ofta att redigera i efterhand.

Kul att recensionen blev uppmärksammad! Jag tyckte den var rolig att läsa och kollade upp spelet som hade gått mig förbi. Kul att det använder Source-motorn. Den var (är?) ju riktigt kapabel när det begav sig.

Medlem

Trevlig recension, köpte spelet dirr!

Missade helt detta spelet eftersom jag satt fasttejpad vid min dator spelandes BF2142 vid den tiden. Dags för botgöring!

Medlem

Saknar spel som detta där fysiken hade en stor roll och inte bara hyperrealistisk grafik.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Mitt favvo spel när det kom asroligt

12
Skriv svar