Forza och Redfall på Xbox/Bethesda-show om två veckor - men Starfield får ett eget event

Robot
Forza och Redfall på Xbox/Bethesda-show om två veckor - men Starfield får ett eget event
Medlem

Hoppas och tror att de även kommer att presentera nästa expansion till Forza Horizon 5. Det har ju sagts att den ska presenteras ”tidigt 2023”.

Inaktiv

Då borde vi release datum på Forza då? Hoppas verkligen det är bra nu. Det behövs ett riktigt racing spel igen.

Redaktör
Ponny

Spelshow-mys är bästa myset. 🍿


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Riktigt najs att det dras igång den här typen av events. Förmodar att det här är lite av en nystart för hur Xbox visar upp sina projekt framöver. Vi är många som velat ha mer av Nintendo Direct-stuket, och oftare. Nu finns ju content i massor så det lär rulla på friskt hädanefter.

Trevligt också att se TESO hitta hem


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Då borde vi release datum på Forza då? Hoppas verkligen det är bra nu. Det behövs ett riktigt racing spel igen.

Dum fråga kanske, men kommer det att bli mer seriöst och verklighetstroget jämfört med Horizon 5? Har inte så bra koll på den serien som jag önskade.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Så de håller en Direct men missar att kalla det där Direct X eller Direct Xbox? Pfft...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Redaktör
Skrivet av socialarbetaren:

Dum fråga kanske, men kommer det att bli mer seriöst och verklighetstroget jämfört med Horizon 5? Har inte så bra koll på den serien som jag önskade.

Ja. Forza Motorsport-serien är banracing med ganska verklighetstrogen fysik (ingen rå simulator, men en blandning av tillgängligt och trovärdigt), medan Forza Horizon-spelen är arkadig open world-lekstuga.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja. Forza Motorsport-serien är banracing med ganska verklighetstrogen fysik (ingen rå simulator, men en blandning av tillgängligt och trovärdigt), medan Forza Horizon-spelen är arkadig open world-lekstuga.

Skoj ändå! Har en ratt och stol som mest samlar damm just nu (F1 22 var inte så skoj) - men då blir det till att plocka fram den igen när det släpps


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Redaktör
Skrivet av socialarbetaren:

Skoj ändå! Har en ratt och stol som mest samlar damm just nu (F1 22 var inte så skoj) - men då blir det till att plocka fram den igen när det släpps

Låter som en bra plan! Jag har stora förhoppningar på nya FM, är mer än fem år sen förra spelet så det lär ha hunnit hända en del med körkänslan. De lär berätta lite mer om det på showen, och med lite tur får vi prova en tidig version innan release.


signatur
Inaktiv
Skrivet av socialarbetaren:

Dum fråga kanske, men kommer det att bli mer seriöst och verklighetstroget jämfört med Horizon 5? Har inte så bra koll på den serien som jag önskade.

Ja. Forza Motorsport är mer än simulator. Det finns inget uns av det tramset som i Horizon där man sladdar runt med Ferrarin på en åker.

Kolla på Youtube på t ex Forza Motorsport 7 så ser du. Forza har mer eller mindre sen det släppts varit det bästa racing spelet. Med reservation för bättre och sämre versioner. Men t ex Forza 3 och 4 är dom bästa racingspelen någonsin.

Redaktör
Skrivet av anon_332944:

Ja. Forza Motorsport är mer än simulator. Det finns inget uns av det tramset som i Horizon där man sladdar runt med Ferrarin på en åker.

Kolla på Youtube på t ex Forza Motorsport 7 så ser du. Forza har mer eller mindre sen det släppts varit det bästa racing spelet. Med reservation för bättre och sämre versioner. Men t ex Forza 3 och 4 är dom bästa racingspelen någonsin.

Är nära att hålla med dig om FM 3 och 4: oerhört bra racing för sin tid.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Är nära att hålla med dig om FM 3 och 4: oerhört bra racing för sin tid.

Dom hade allt. Vet inte hur många timmar jag spenderade främst i livery editorn och skapade massa paints, men även tuning. Var med i olika "garage" som vi som skapade paints/tunes startade.

Men även hur mycket man körde. Mycket time trial för att sätta topp tider, gärna med sin egna paint och tune. Vet att jag var topp-10 med min Subaru länge på en av banorna (Iberian) tror jag det var.

Många av mina paints ligger fortfarande uppe på Flickr (som tog av en snubbe som bara tog foton i Forza på den tiden)

Äldre paints

Pausade forza under 5 och 6, kom tillbaka till 7an men fick aldrig samma feeling. Dom pajade det nya upplägget med att man inte had en egen store front. Men gjorde några paints till 7an i alla fall här.

Är riktigt taggad på FM8 nu.

1
Skriv svar