What grinds my gears!

Releasehästryttare
Skrivet av piddau:

Eller stolpskotten som väljer att gå på vägen när det finns en fin gångbana precis bredvid!

Detta beror ju precis på var man bor, men här så är vägarna alltid mer städade än gångbanorna vilket gör att många väljer att gå på vägen istället.

Avstängd
Skrivet av Devan:

Detta beror ju precis på var man bor, men här så är vägarna alltid mer städade än gångbanorna vilket gör att många väljer att gå på vägen istället.

Så pass skitigt är det nog inte så man inte kan gå på gångbanorna utan måste gå på vägen. Idiotiskt att utsätta sig för livsfara och gå på vägen.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Va!? Du menar alltså BORTSETT ifrån att DU VET att han är en hemsk lögnare som man inte kan lita ett dugg på?

Du har ju radat upp flera bevis på att han må va charmig men lurar skiten ur er och alla andra!

Man kan vara lögnaktig och ful innerst inne men trevlig och artig utåt, det var så jag menade. Jag säger inte att man är en ond människa för att man är snål, men det är en väldigt dålig egenskap. Bortsett från snålheten var han ju reko och jobbade på bra så ja, i grunden en trevlig kille.
Killen gick inte på något sätt runt och var elak eller otrevlig så var inte mycket som talade för att han var en sådan person. Han verkade snarare mån om att bli en i gänget till en början. Men som med många snåla människor så visar de ofta sitt rätta jag så fort pengar kommer på tal eller det ska bjudas på någonting. Det börjar liksom krypa i kroppen när de inser att de ska köpa fika för 30-40kr till någon annan än sig själva.

Men du verkar tycka det är bättre att lägga skulden på mig och mina kollegor för att vi blev förda bakom ljuset? jag har mina gränser men jag ger åtminstone nya människor en chans att bevisa vilka dem är med ord och handling innan jag analyserar någons psyke och personlighet. Jag kan ha mina misstankar men utgår inte från att folk ljuger.

Självklart ville ingen ha med honom att göra efter det som hände vilket förmodligen var en stor anledning till att han inte fortsatte på det jobbet (han blev utfryst av nästan alla).
Jag jobbar inte själv kvar där så detta är inget som fortgår om det var det du trodde. Jag har inte på något sätt fortsatt låga mig luras av någon, det var tack och hej efter den händelsen. Och mitt inlägg handlade om två olika personer, inte en och samma.

Medlem

Folk (oftast svenskar) som ställer sig i boardingkön på flygplatsen långt innan desken öppnar, vilket gör att man själv hamnar sist i kön och riskerar att få lägga sitt handbagage i en annan del av flygplanet för att man inte är lika galen som sina medpassagerare. Ett tips är att sitta och chilla på stolen tills desken öppnar, sen ställa sig i kön.

Avstängd

Personer som pratar politik på fester. Hycklare, ex röstar för invandring men vill knappt ha några invandrare där man bor.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan vi inte låta folk störa sig över saker, som tråden är till för, utan att det ska bli massa diskussion om vad som är okej och inte okej att störa sig på? Känns som att poängen med tråden försvinner om man ska sitta och dumförklara folk, att de ska skylla sig själv, eller att de själva är anledningen till att saker i samhället är tråkigt. Känns inte som det hör hit.

Vad som står ovan, och så behöver vi väl inte spåra ur tråden med att diskutera politik va?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En tämligen trivial sak som jag nyligen börjat störa mig på: Många skriver på diverse internetforum "Det är gratis på gamepass". Nu senast har jag sett det skrivas om Starfield. Nej, det är inte gratis. Det ingår i prenumerationen du betalar för.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

En tämligen trivial sak som jag nyligen börjat störa mig på: Många skriver på diverse internetforum "Det är gratis på gamepass". Nu senast har jag sett det skrivas om Starfield. Nej, det är inte gratis. Det ingår i prenumerationen du betalar för.

Ja, att påstå att game pass är gratis är ju inte så smart. /en game pass-prenumerant

Medlem

När man behöver ett enkelt program för att göra en enkel uppgift på datorn och söker efter gratis alternativ.
Då blir man överöst med förslag som påstår sig vara gratis men när man väl installerat och ska gör det man tänkt då ska det signas uop och betala.

Ja programmet var ju gratis ladda ner iaf 🤬🤬🤬


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Knalle:

Stör mig på människor som är snåla på ett småsint och själviskt vis. Finns få saker som provocerar mig så mycket som folk som kommer dragandes med "jag har inte pengar", men sedan kommer det fram att de har hur mycket pengar som helst i fonder, aktier eller ett fett sparkonto. Jag har respekt för att folk vill hålla i sina pengar, men att vara oärlig och låtsas vara fattig är illa i min värld. Samt respektlöst mot folk som verkligen inte har pengar och kämpar för att få ihop det. Majoriteten av de folk i min umgängeskrets som är mest generösa är också de som tjänar minst, vilket är helt otroligt.
Jag förstår att det är människor som är ekonomiska som också blir rika, men det får finnas gränser. När man inte bara är snål mot sig själv utan snålheten också går ut över vänner och familj har det gått för långt.

Kan ge några exempel...

En polare fyllde år och skulle ha fest. Jag föreslog för en annan polare som också var bjuden att vi skulle lägga några hundra vardera, gå ihop och köpa en present. Kompisen påstår att det är en "fattig månad" och att han inte ens har en hundralapp att lägga. Till saken hör att den här kompisen sparat i fonder i många år, har ett välbetalt jobb (tjänar dubbelt så mycket som mig) och lever extremt billigt. Alla vet att han har pengar. På festen dyker han sedan upp med en egen present - en julklapp som han fått av sitt jobb ett halvår tidigare och bara slagit in och tagit med sig.

Hade ett arbetslag på mitt förra jobb som bestod av fem personer. Vi brukade turas om att ta med oss fika en gång i veckan, alltså en gång i månaden för var och en. Detta var absolut inget tvång utan något alla i arbetslaget gjorde för att man var kollegor och polare och för att alla gillar fika.
Det började en ny kille i laget som helt var med på det upplägget men han bad att få vänta till månaden efter med att få bjuda första gången eftersom han fick sin lön med en månads fördröjning. Men han lovade att när han väl fick sin lön - "ja då jävlar ska det fikas!"
Detta tyckte såklart alla var okej, även om jag kan tycka att de flesta borde ha råd med ett paket chokladbollar för 20-30kr. Det var liksom inte fika för ens hundra kronor åt gången utan ett paket kakor från Willy's eller liknande. Bara en enkel gest och trevligt inslag i arbetsdagen, det var ett hantverksyrke.

Någon vecka innan den nye killen skulle få sin första lön så började han gå runt och hypa upp hur mycket fika han skulle köpa till oss allihop och började skämta om vilken milstolpe det skulle bli på arbetsplatsen och att ingen någonsin skulle kunna överträffa det.
När väl dagen kommer och han fått sin lön så säger han att det tyvärr inte blir någon fika för att han inte har råd. Vi blev helt paff allihop och trodde först att han skämtade, men icke. Då hade han alltså själv blivit bjuden 8-9 gånger. Det blev riktigt konstig stämning och jag minns att jag skämdes å hans vägnar, eller hur man ska säga.
Någon dag senare lade han upp på Instagram att han var ute på en av stans dyraste restauranger och käkade en flera rätter stor meny med vinpaket och strax efteråt kom det fram att han var sambo med sin partner och hyrde ut sin egen lägenhet till ett riktigt ockerpris och tjänade flera tusen i månaden på det. Han tog även ut obetald semester för att åka på festival, åkte utomlands i flera veckor m.m.
Det värsta av allt med det här var att den här killen själv gick runt och pratade om hur illa han tyckte om människor som är snåla och aldrig bjuder. Han blev väldigt illa omtyckt på arbetsplatsen efter ett tag och blev inte långvarig där. Det var synd, för i grunden så var det egentligen en riktigt trevlig snubbe.

Det där med fikat känner jag verkligen igen. Jag jobbade på ett lite företag för några år sen med totalt sju anställda. Vi flyttade till nya lokaler i en lite större och bestämde att fredagsfika där en person var ansvarig varje vecka hade varit trevligt. Dom flesta brukade gå och köpa lite kakor på den lokala affären som hade ett litet fik så det blev kanske lite över 100 kr varje gång.
En av dom anställda köpte istället ett paket Mariekex varje gång han hade fika. Det gjorde att vi efter några månader struntade i fikat och drack enbart kaffe istället. I övrigt gillade den här killen teknik och bytte bland annat telefon varje år till senaste flaggskeppet så det var inte så att han kämpade för att få ihop vardagen. Han var bara lite dumsnål.

En annan snålhistoria gjorde att jag sa upp vänskapen med två personer. Jag kände först bara killen i förhållandet genom en arbetsplats och vi umgicks mycket även utanför jobbet. Efter något år träffade han en tjej och vi kom bra överens och blev också bra vänner. När vi träffades bodde och arbetade vi i en mindre småländsk ort men efter några år flyttade dom till västkusten där tjejen kom ifrån och hon började plugga. Detta gjorde att dom fick en snålare ekonomi, vilket jag förstår.
Så när jag var på besök och vi skulle ut och festa eller liknande hade jag inga problem med att bjuda på inträde, några barrundor eller fyllekäk på vägen hem. Han köpte även mitt Xbox 360 Elite och några spel till ett väldigt fördelaktigt pris för att jag ville spela med honom när han inte hade råd att köpa en konsol. Och så höll det på i några år.
Det som gjorde att jag tappade lusten att umgås mer hände när jag fick ett jobb i samma kuststad som dom bodde i och fick lov att bo hos dom under vardagarna första månaden (jag åkte hem till föräldrarna på helgerna för at dom skulle få lite privat tid).
Deras hyra var på runt 5000 och jag skulle betala 4000 för månaden. Detta var tjejens idé. Jag tjänade ju på att slippa pendla så jag kunde lika gärna betala lite mer hos dom. Sen var vi och handlade mat tillsammans en gång och dom hade inte tillräckligt på kortet så jag sa att jag kan ta det så länge så kunde som skicka över pengarna senare. Detta nämndes aldrig igen och jag fick inte pengarna. Det som nog var droppen var att detta var över jul och tjejen skulle få besök av familjen i mellandagarna och tyckte det vore bäst om jag inte sov där då. Så jag betalade 4000 spänn den månaden för 11 nätter hos dom.
Det jag insåg där och då var att jag inte var en vän utan en behändig plånbok åt dom.
Väldigt synd för jag trivdes alltid väldigt bra med dom men det finns ingen gnista kvar som gör att jag orkar lägga energi på vår vänskap. Jag har andra vänner som jag kan umgås med utan att det kostar pengar

Så jag stör mig också på dumsnåla människor. Speciellt såna som utnyttjar vänner.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Reklambranschens möteskultur. Det är 2023. Släpp det nu. Snälla. Tack.

Tror du inte att det är svensk möteskultur? Jag arbetar med ett mer fysiskt arbete på tekniska kontoret på en kommun. Så min tjänst går ut på att göra saker ute i samhället, inte bara sitta på kontoret. Vår avdelning snittar nog bara på ca tre möten i veckan som är 1-2 timmar långa. Men om man skulle vilja ta ett snabbt möte/prata med någon annan på kontoret i 10 min kan det vara oerhört svårt för dom att få in den tiden mellan deras möten, workshops, videokonferenser eller teams-utbildningar.

Och jag kommer ihåg hur en underhållstekniker på mitt första jobb klagade på alla möten dom hade på fabriken när han ville vara ute och fixa maskinerna. Ett återkommande möte hade startats med att personen som hade infört dessa timmeslånga möten och gjort dom till något obligatoriskt varje vecka frågade "Jaha, vad ska vi prata om idag då?". Varpå alla satt tysta och tittade på mellanchefen som bjudit in till mötet.

Jag skulle säga att svensk möteskultur är att möten ska hållas även om man inte har något att prata om. Bara det faktum att det under vissa möten tar längre tid att gå igenom föregående mötesprotokoll än att diskutera nyinkomna frågor är ju helt galet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Knalle:

Stör mig på människor som är snåla på ett småsint och själviskt vis. Finns få saker som provocerar mig så mycket som folk som kommer dragandes med "jag har inte pengar", men sedan kommer det fram att de har hur mycket pengar som helst i fonder, aktier eller ett fett sparkonto. Jag har respekt för att folk vill hålla i sina pengar, men att vara oärlig och låtsas vara fattig är illa i min värld. Samt respektlöst mot folk som verkligen inte har pengar och kämpar för att få ihop det. Majoriteten av de folk i min umgängeskrets som är mest generösa är också de som tjänar minst, vilket är helt otroligt.
Jag förstår att det är människor som är ekonomiska som också blir rika, men det får finnas gränser. När man inte bara är snål mot sig själv utan snålheten också går ut över vänner och familj har det gått för långt.

Kan ge några exempel...

Ett ganska naturligt beteende. Har själv märkt att jag blivit snålare och försiktigare med spenderingar ju mer pengar jag sparat undan. Det blir nästan som en sorts omvänd psykologi, för när jag var yngre och hade svårt att få jobb/gick arbetslös längre perioder, då slösade jag mer. Idag kan jag ofta gå utan ett livsmedel om jag inte hittar det på rabatt en femma billigare...

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det där med fikat känner jag verkligen igen. Jag jobbade på ett lite företag för några år sen med totalt sju anställda. Vi flyttade till nya lokaler i en lite större och bestämde att fredagsfika där en person var ansvarig varje vecka hade varit trevligt. Dom flesta brukade gå och köpa lite kakor på den lokala affären som hade ett litet fik så det blev kanske lite över 100 kr varje gång.
En av dom anställda köpte istället ett paket Mariekex varje gång han hade fika. Det gjorde att vi efter några månader struntade i fikat och drack enbart kaffe istället. I övrigt gillade den här killen teknik och bytte bland annat telefon varje år till senaste flaggskeppet så det var inte så att han kämpade för att få ihop vardagen. Han var bara lite dumsnål.

En annan snålhistoria gjorde att jag sa upp vänskapen med två personer. Jag kände först bara killen i förhållandet genom en arbetsplats och vi umgicks mycket även utanför jobbet. Efter något år träffade han en tjej och vi kom bra överens och blev också bra vänner. När vi träffades bodde och arbetade vi i en mindre småländsk ort men efter några år flyttade dom till västkusten där tjejen kom ifrån och hon började plugga. Detta gjorde att dom fick en snålare ekonomi, vilket jag förstår.
Så när jag var på besök och vi skulle ut och festa eller liknande hade jag inga problem med att bjuda på inträde, några barrundor eller fyllekäk på vägen hem. Han köpte även mitt Xbox 360 Elite och några spel till ett väldigt fördelaktigt pris för att jag ville spela med honom när han inte hade råd att köpa en konsol. Och så höll det på i några år.
Det som gjorde att jag tappade lusten att umgås mer hände när jag fick ett jobb i samma kuststad som dom bodde i och fick lov att bo hos dom under vardagarna första månaden (jag åkte hem till föräldrarna på helgerna för at dom skulle få lite privat tid).
Deras hyra var på runt 5000 och jag skulle betala 4000 för månaden. Detta var tjejens idé. Jag tjänade ju på att slippa pendla så jag kunde lika gärna betala lite mer hos dom. Sen var vi och handlade mat tillsammans en gång och dom hade inte tillräckligt på kortet så jag sa att jag kan ta det så länge så kunde som skicka över pengarna senare. Detta nämndes aldrig igen och jag fick inte pengarna. Det som nog var droppen var att detta var över jul och tjejen skulle få besök av familjen i mellandagarna och tyckte det vore bäst om jag inte sov där då. Så jag betalade 4000 spänn den månaden för 11 nätter hos dom.
Det jag insåg där och då var att jag inte var en vän utan en behändig plånbok åt dom.
Väldigt synd för jag trivdes alltid väldigt bra med dom men det finns ingen gnista kvar som gör att jag orkar lägga energi på vår vänskap. Jag har andra vänner som jag kan umgås med utan att det kostar pengar

Så jag stör mig också på dumsnåla människor. Speciellt såna som utnyttjar vänner.

Fruktansvärt beteende, lider med dig alltså! Det känns ju bara så utstuderat från polarna. Jag hade känt mig oerhört utnyttjad.

Skrivet av Majoren:

Ett ganska naturligt beteende. Har själv märkt att jag blivit snålare och försiktigare med spenderingar ju mer pengar jag sparat undan. Det blir nästan som en sorts omvänd psykologi, för när jag var yngre och hade svårt att få jobb/gick arbetslös längre perioder, då slösade jag mer. Idag kan jag ofta gå utan ett livsmedel om jag inte hittar det på rabatt en femma billigare...

Som sagt, har inget emot människor som är snåla mot sig själva. Jag lever själv billigt (för att jag måste pga låg inkomst) så jag kan köpa ditt argument.
Det jag stör mig på är när folk blir så snåla att de trots god ekonomi inte kan bjuda några vänner eller kollegor på något som inte ens kostar hundra kronor när man själv blivit bjuden av samma personer åtskilliga gånger. Jag har svårt att respektera såna människor och finns inget naturligt med sånt beteende i min värld.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

En tämligen trivial sak som jag nyligen börjat störa mig på: Många skriver på diverse internetforum "Det är gratis på gamepass". Nu senast har jag sett det skrivas om Starfield. Nej, det är inte gratis. Det ingår i prenumerationen du betalar för.

Är ju nästan samma som när folk säger att sjukvård är gratis i Sverige. Det hade varit bra om staten skickade ut ett kvitto till medborgarna där det framgår hur mycket de betalat in till sjukvården varje år. I teorin är väl sjukvård gratis om du inte har en inkomst eller om du jobbar svart och inte handlar något med moms.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Är ju nästan samma som när folk säger att sjukvård är gratis i Sverige. Det hade varit bra om staten skickade ut ett kvitto till medborgarna där det framgår hur mycket de betalat in till sjukvården varje år. I teorin är väl sjukvård gratis om du inte har en inkomst eller om du jobbar svart.

Exakt, eller att skolmat är gratis. Vi har skattat för det. Det finns inte mycket som är gratis i slutändan, om något.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Är ju nästan samma som när folk säger att sjukvård är gratis i Sverige. Det hade varit bra om staten skickade ut ett kvitto till medborgarna där det framgår hur mycket de betalat in till sjukvården varje år. I teorin är väl sjukvård gratis om du inte har en inkomst eller om du jobbar svart och inte handlar något med moms.

Skrivet av Ribcage:

Exakt, eller att skolmat är gratis. Vi har skattat för det. Det finns inte mycket som är gratis i slutändan, om något.

Tröttsamt. Självklart är det gratis. Skulle man tänka som er skulle ordet gratis inte existera överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tröttsamt. Självklart är det gratis. Skulle man tänka som er skulle ordet gratis inte existera överhuvudtaget.

Jo, exakt som Starfield är gratis med game pass om man redan betalade för det. Men det är sant. Sådär absolut gratis är nästan inget.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

När man behöver ett enkelt program för att göra en enkel uppgift på datorn och söker efter gratis alternativ.
Då blir man överöst med förslag som påstår sig vara gratis men när man väl installerat och ska gör det man tänkt då ska det signas uop och betala.

Ja programmet var ju gratis ladda ner iaf 🤬🤬🤬

Hände mig senast igår när jag ville bland annat omvandla ett par bilder till PDF och ta bort bakgrunden på en annan bild (är kass med bildredigeringsprogram). Skulle med andra ord skriva exakt samma sak som dig men du hann före


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan vi inte låta folk störa sig över saker, som tråden är till för, utan att det ska bli massa diskussion om vad som är okej och inte okej att störa sig på? Känns som att poängen med tråden försvinner om man ska sitta och dumförklara folk, att de ska skylla sig själv, eller att de själva är anledningen till att saker i samhället är tråkigt. Känns inte som det hör hit.

Kör med denna igen ^.

Jag tycker vi låter det här vara en tråd där man får gnälla om något man inte tycker om utan att man ska citera varandra en masse Tanken är liksom inte att man ska sitta och diskutera huruvida det någon stör sig på är rättfärdigat och allt runtom kring.

Något inlägg är okej, men försök ha detta i åtanke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hände mig senast igår när jag ville bland annat omvandla ett par bilder till PDF och ta bort bakgrunden på en annan bild (är kass med bildredigeringsprogram). Skulle med andra ord skriva exakt samma sak som dig men du hann före

Ja haha det var PDF det handlade om nör jag skrev inlägget 😁
Men samma hände för ett tag sen när jag skulle göra en avbildning/kopia av en SSD


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Folk som inte bländar ned när de möter en löpare längs en väg!
Flugor som flyger in i ögon, näsa och mun när jag springer.
När jag råkar klicka genom min flipbelt till mobilen så att podcasten hoppar till slutet eller början.

Medlem
Medlem

Vet inte vad för djävulskap som pågår, men min kommentar ifrån den här tråden är borttagen?

Om det är så att den har raderats av trådskapare eller moderator vill jag gärna veta varför. Om det är något som irriterar mig så är det censur.

Om det visar sig vara någon internetz glitch så drar jag en Mea culpa, men jag är 100% säker på att jag sände ut den här i tråden.

EDIT: Såg nu uberpwnage2.0 kommentar, men tycker det är helt fel att radera inlägg bara sådär. Absolut att du säger ifrån och begär att folk ska hålla sig till topic men att ta bort kommentarer är inte alls vettigt, om det inte vore rena påhopp. Det är också något som "Grinds my gears!"

Aja, inget att göra en större grej utav, jag kan ju inte alla era community-regler utantill. Sen kan jag ju såklart ta mitt tyckande och stoppa det där solen inte lyser.

Bidrog lite till tråden iallafall

Medlem
Skrivet av Zensu:

Vet inte vad för djävulskap som pågår, men min kommentar ifrån den här tråden är borttagen?

Om det är så att den har raderats av trådskapare eller moderator vill jag gärna veta varför. Om det är något som irriterar mig så är det censur.

Om det visar sig vara någon internetz glitch så drar jag en Mea culpa, men jag är 100% säker på att jag sände ut den här i tråden.

EDIT: Såg nu uberpwnage2.0 kommentar, men tycker det är helt fel att radera inlägg bara sådär. Absolut att du säger ifrån och begär att folk ska hålla sig till topic men att ta bort kommentarer är inte alls vettigt, om det inte vore rena påhopp. Det är också något som "Grinds my gears!"

Aja, inget att göra en större grej utav, jag kan ju inte alla era community-regler utantill. Sen kan jag ju såklart ta mitt tyckande och stoppa det där solen inte lyser.

Bidrog lite till tråden iallafall

Instämmer. Speciellt när det är kommentarer som tas bort, som svarade på kommentarer som också borde tas bort isfåfall, men får vara kvar. Grind my gears!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zensu:

Vet inte vad för djävulskap som pågår, men min kommentar ifrån den här tråden är borttagen?

Om det är så att den har raderats av trådskapare eller moderator vill jag gärna veta varför. Om det är något som irriterar mig så är det censur.

Om det visar sig vara någon internetz glitch så drar jag en Mea culpa, men jag är 100% säker på att jag sände ut den här i tråden.

EDIT: Såg nu uberpwnage2.0 kommentar, men tycker det är helt fel att radera inlägg bara sådär. Absolut att du säger ifrån och begär att folk ska hålla sig till topic men att ta bort kommentarer är inte alls vettigt, om det inte vore rena påhopp. Det är också något som "Grinds my gears!"

Aja, inget att göra en större grej utav, jag kan ju inte alla era community-regler utantill. Sen kan jag ju såklart ta mitt tyckande och stoppa det där solen inte lyser.

Bidrog lite till tråden iallafall

Skrivet av Loxus:

Instämmer. Speciellt när det är kommentarer som tas bort, som svarade på kommentarer som också borde tas bort isfåfall, men får vara kvar. Grind my gears!

Likt många gånger tidigare ser jag gärna att man inte spårar ur för mycket i off topic-snack i den här tråden. Det betyder inte att man inte ska få möjligheten att svara på något någon skriver (i detta fallet stör sig på), men går det för långt så rensar jag hellre så man lätt kan scrolla igenom och läsa det innehåll som är tänkt till tråden.

Vi är liksom här för att dela med oss av saker som "grinds my gears" inte att sedan sitta och disktuera huruvida vad man stör sig på är något man faktiskt får störa sig på av olika anlednignar. Det är en balansgång, och exakt var gränsen går vet knappt jag själv men jag bedömmer det dag för dag.

Knappast censur f.ö att fimpa inlägg man inte tycker passar i tråden i ett privatägt forum Vill ni diskutera det vidare så skapa en tråd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

För att inte få mitt inlägg raderat i och med mitt svar till Uber nedanför(if you cant break the rules, bend them!) så något som "grinds my gears" är när jag kommer till gymmet på morgonen och inte en enda viktplatta eller hantel ligger där dom ska! Antingen är dom kvar på maskiner eller bara strölagt över hela golvet! Detta är tämligen vartenda jävla morgon! Grrrvoffmjaaauuuu

Skrivet av uberpwnage2.0:

Knappast censur att fimpa inlägg man inte tycker passar i tråden i ett privatägt forum Vill ni diskutera det vidare så skapa en tråd.

Med censur menar jag moraliskt & etiskt. Inte vad lagar eller privata hemsidors guidelines säger. Jag sa aldrig att ni inte fick censurera, jag ville som du kan läsa i mitt inlägg ha ett svar på varför(vilket jag fick).

Med det sagt, inget att göra en större grej utav och verkligen inget som är värt att skapa en hel separat tråd för.

Jag släpper det... Nu! ;D

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kul tråd! Här är några saker jag stör mig på.

Folk som inte använder blinkers när dom ska svänga. Speciellt dom som bromsar in på landsvägar eller liknande utan att blinka och sen blinkar precis när dom svänger av istället för att långt innan börja blinka så att man som med/mottrafikant vet vad som händer.

Folk som går med mobilen framför ansiktet och pratar med högtalare så att alla hör. Om man ändå håller telefonen i huvudhöjd varför inte hålla den till örat istället och ta samtal som en normal person?

Folk som bara går ut på övergångsställen utan kolla varken till höger eller vänster. Har varit nära att köra på minst ett dussin personer på det sättet. En annan sak på samma tema som stör är personer som inte går över gatan vid övergångsställen och förväntar sig att trafiken ska bromsa in för dom för att dom råkar ha oerhört dålig timing eller inte har tillräckligt god kondition för att ta sig över gatan i tid.

Folk som står och väntar på att kassören ska säga vad summan blev innan dom ens överväger om dom ska plocka upp plånkan eller inte. Om du ska betala med kort plocka då upp kortet och stå redo med det tills du ska blippa. Snabbt ska det gå!
Även om jag vet att en del har det svårt ekonomiskt tycker jag att det är irriterande när en del står och bråkar med kassören när priset på en vara skiljer sig 2 kr från reklambladet och sen visar det sig att dom tagit fel vara.

Tack för ordet. Nu känns allt lite bättre.

Edit: Kom på att jag stör mig oerhört på dom som skriver dem hela tiden. Om man inte vet när man ska använda de eller dem använd dom som jag gör

Människor som använder högtalarläge eller står och gormar för att de har något headset eller airpoda med en mikrofon som är allt annat än riktad bara antar jag är utvecklingsskadade och undviker som pesten.

På tal om det är det någon som äger ett par AirPods och kan svara på hur bra eller dåligt de plockar upp ljud? Är de fantastiska så förstår jag iaf varför folk hamnar där de hamnar men vad fan glömmer folk bort att de har hörlurar på sig eller?

Genrellt stör jag mig på brist av medvetande/närvaro och omtanke för andra i det offentliga rummet.

Det är ett start tecken på värdekass människa.


signatur

P.L.U.R

Releasehästryttare

Snacka om att bli less.. De har jobbat med ett vägarbete sen kl 22 på gatan jämte ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Snacka om att bli less.. De har jobbat med ett vägarbete sen kl 22 på gatan jämte ..

Känner igen det där! Bor inte många meter från Sveriges (mest troligen) sämst skötta järnvägsövergång i historien. Var och varannan jäkla vecka är en minibuss med karliga karlar här och lever fan ett par nätter. Bara nätter dessutom. Screw you, järnväg.

Medlem

Det stör mig som fan med alla dieter och deras förespråkare, kulter och böcker.

De har alla avslöjat konspirationer och big pharma vill att du ska äta mindre mättat fett samt att jesus sagt att han återvänder först när alla äter mättat fett och mycket rött kött.

Att folk har fetma är pga gener eftersom folk äter hälsosamt och tränar på väg till träningen men ändå går upp i vikt. Att man blir större när man blir äldre och annat SKIT. Att "jojobantning" är farligt.

Ät så du ligger på ett energiunderskott, spara på miljön och sluta hitta på och pissa på seriösa forskarlag bara för att verkligheten itne smeker dig just precis sådär som du tycker är behagligt.

Det känns pissigt att lägga massa år på medicinstudier när folk i allmänhet har stora svårigheter att läsa text och förstå termodynamik.

Alla gym bros och deras bajstips, "time under strain" och annat skit.

Att 5% av vuxna män är pedofiler, 2% sociopater och 50% har <100 i IQ är bara lök på laxen i jämförelse.

Skriv svar