Justin Roiland säger upp sig från Squanch Games - UPPDATERING: är frikänd

Medlem
Skrivet av Esri:

Tack att du tydligt visar problemet med diskussionen. Du är levande bevis på "Skyldig tills du har bevisat motsattsen". Det är inte så rättsystemet fungerar! Livsfarligt är vad det är.

Rättssystemet är inte att likställa med samhället som helhet, det finns konsekvenser i samhället för ditt agerande/dina uttalanden som inte nödvändigtvis är kopplade till huruvida du får en fällande dom i domstol.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Esri:

Tack att du tydligt visar problemet med diskussionen. Du är levande bevis på "Skyldig tills du har bevisat motsattsen". Det är inte så rättsystemet fungerar! Livsfarligt är vad det är.

Säger jag att han är skyldig? Nej, och jag är inte heller rättssystemet, jag har precis som du bara bildat mig en uppfattning om något vilket har lett till en åsikt. Vill man bilda sig en bra och rättvis uppfattning eller åsikt så är det bra att ha så mycket kött på benen som möjligt.
Du visade just med din kommentar att du själv är kapabel till att både bilda dig en åsikt om någon, och döma denne (mig) utan varken domslut eller särskilt mycket kött på benen.
"Livsfaran" uteblev dock.

Medlem
Skrivet av Ender:

Säger jag att han är skyldig? Nej, och jag är inte heller rättssystemet, jag har precis som du bara bildat mig en uppfattning om något vilket har lett till en åsikt. Vill man bilda sig en bra och rättvis uppfattning eller åsikt så är det bra att ha så mycket kött på benen som möjligt.
Du visade just med din kommentar att du själv är kapabel till att både bilda dig en åsikt om någon, och döma denne (mig) utan varken domslut eller särskilt mycket kött på benen.
"Livsfaran" uteblev dock.

Det handlar inte om din åsikt, din åsikt är helt poänglös och meningslös, han är inte dömd, han är därmed oskyldig i lagens ögon. Spelar ingen roll vad du tycker om det. Om du inte accepterar det beslutet så är du farlig. Och det kött på benen du påstår dig ha är uppenbart helt påhittat med tanke på att det han blev åtalad för inte hade några som helst bevis, där av att han blev friad. Alla andra anklagelser dök upp efter detta, vilket är anledningen till att risken att detta är ingenting annat än clout chasing är extremt hög. Screenshots bevisar ingenting.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Som sagt DET VAD HON SÄGER. DET GÅR ATT FEJKA. Orkar inte tjafsa mer med dej. Trögfattat

Och dina belägg för att de skulle vara fejkade? Du har fått mycket information som talar för att de skulle vara genuina, videor, länkar etc.. Varför tror du de är fejk? Varför skulle de vara fejk? Vem tjänar på att fejka detta? Hur tjänar man på att fejka något sånt? Även om de är fejk så måste det i så fall bevisas, särskilt om man ska följa den oftast skenheliga "oskyldig tills bevisad skyldig". Du anklagar någon för att fejka dessa konversationer, utan bevis så är de i din mening oskyldiga till fulspel, inte sant?

Och hur vet vi att du inte är fejk? Hur vet vi att du är en riktig människa? Väldigt enkelt att fejka med diverse bots och numera AI. Jag tror inte du finns, det går att fejka. Ser du hur sjukt vagt och löjligt det resonemanget är? Det är hela ditt argument.

Sluta barnsla dig med att kalla andra för tröga när du själv inte har en argumentation. Skärp dig, bot.

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Det handlar inte om din åsikt, din åsikt är helt poänglös och meningslös, han är inte dömd, han är därmed oskyldig i lagens ögon. Spelar ingen roll vad du tycker om det. Om du inte accepterar det beslutet så är du farlig. Och det kött på benen du påstår dig ha är uppenbart helt påhittat med tanke på att det han blev åtalad för inte hade några som helst bevis, där av att han blev friad. Alla andra anklagelser dök upp efter detta, vilket är anledningen till att risken att detta är ingenting annat än clout chasing är extremt hög. Screenshots bevisar ingenting.

Så allt bygger på jailbreakad iphone med specialbyggd app för att fake'a medelande, fuskbyggd hemsida för att likna twitter, och diverse ai-röster som är bättre än de bästa ai-rösterna som finns ute just nu.

Saker som lätt kan bevisas och kan förstöra dessa personers rykte något rejält, bara för Justin Roiland att gräva upp sina chattloggar och visa att de ser helt olika ut från dessa personers loggar.

Men i fallet att dessa chatloggar är vad de är så skulle rätten bestämma ifall ha gjort sig skyldig till grooming eller inte, och oavsett vad de bestämmer så kan vi alla ändå hålla med om att han betedde sig riktigt äckligt, tillräckligt för att folk inte vill ha med honom att göra igen.

Man kan vara skyldig till saker utan att ha begått ett brott, så rättsystemet är inte allt.

Anklagelserna är inte bara väldigt starka, men de stämmer också överens med hans egna tankar runt det:

https://twitter.com/SparklezTime123/status/1638753152085250049

Medlem
Skrivet av eld:

Så allt bygger på jailbreakad iphone med specialbyggd app för att fake'a medelande, fuskbyggd hemsida för att likna twitter, och diverse ai-röster som är bättre än de bästa ai-rösterna som finns ute just nu.

HAHAHAHAHA! Jösses! Tror du på fullaste allvar att du behöver specialbygga appar för att fejka meddelande? Vi kan avsluta det här, du kommer uppenbart tro på allt du ser på internet. Det behövs varken AI eller special appar för att göra något sånt. Hur många gånger har du sett meddelanden ifrån Joe Biden eller Donalrd Trump för att skämta om dem? Det är bara att göra två konton, döpa dem till vad du vill och skicka meddelanden mellan dem, och det är att göra det komplicerat för dig själv. Återigen, skärmdumpar är inte värda något.

För att de skulle kunna använda ett enda meddelande som bevis mot honom så måste du bevisa att det faktiskt kommer ifrån tjänsterna och inte bara är skärmdumpar, dvs det är Facebook eller andra leverantörer som måste ta fram bevisen, allt annat är meningslöst p.g.a. hur enkelt det är att fejka.

Jaha, så ett klipp med honom? Vad bevisar det? Att han har sagt det? Och? Att han är creepy eller ett kräk bevisar inte att han har gjort någonting.

Precis som med ProJared, som också är en jävligt skum person med väldigt diskutabla sätt att agera mot fans så visar det sig att INGET någon sa om honom stämde, för de ville bara ha uppmärksamhet, i hans fall var det mera uppenbart där folk påstod att han hade "groomat" dem, med länk till deras paypal. I Justins fall ser det mera ut som folk som bara skriker efter uppmärksamhet.

pöbeln piskar blind. blod är det enda dom vill se. blinda dårar med piskan vinande


signatur

New life, New hope

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

HAHAHAHAHA! Jösses! Tror du på fullaste allvar att du behöver specialbygga appar för att fejka meddelande? Vi kan avsluta det här, du kommer uppenbart tro på allt du ser på internet. Det behövs varken AI eller special appar för att göra något sånt. Hur många gånger har du sett meddelanden ifrån Joe Biden eller Donalrd Trump för att skämta om dem? Det är bara att göra två konton, döpa dem till vad du vill och skicka meddelanden mellan dem, och det är att göra det komplicerat för dig själv. Återigen, skärmdumpar är inte värda något.

För att visa att det inte bara är en fake användare så klickar hon på personen bakom medelanden som då går vidare till Justin Roilands profil, sen när folk började säga att det är fake så går hon igenom samma medelanden på sin iphone.

Hur lätt tror du det är för en vanlig person att fake'a detta på en iphone?

Skrivet av Esri:

Jaha, så ett klipp med honom? Vad bevisar det? Att han har sagt det? Och? Att han är creepy eller ett kräk bevisar inte att han har gjort någonting.

Att han uppenbarligen har rätt starka känslor när det handlar om unga flickor, kanske har något med ämnet att göra.

Men vad vet jag, det där audioklippet kanske är fake.

Medlem
Skrivet av eld:

För att visa att det inte bara är en fake användare så klickar hon på personen bakom medelanden som då går vidare till Justin Roilands profil, sen när folk började säga att det är fake så går hon igenom samma medelanden på sin iphone.

Hur lätt tror du det är för en vanlig person att fake'a detta på en iphone?

Extremt enkelt, även för vanliga personer.

Skrivet av eld:

Att han uppenbarligen har rätt starka känslor när det handlar om unga flickor, kanske har något med ämnet att göra.

Men vad vet jag, det där audioklippet kanske är fake.

Det behöver inte vara fejk, men det bevisar ingenting. Att han är creepy visar bara just det, att han är creepy.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Och det går inte att fejka eller? Suck.....

Du menar alltså att hon fejkar när vi får see hennes DMs när hon scrollar igenom dem så det ser exakt likadant ut som när jag scrollar igenom mina DMs?

Jo men absolut. Hon har lyckats göra en helt egen fejkversion av Twitter-appen som ser exakt likadant ut där hon lägger upp text precis som hon vill (nej).

Skrivet av Esri:

Extremt enkelt, även för vanliga personer.

Bilder är ju en sak. Att lyckas fejka en app de filmar som de använder, som ser exakt likadan ut som Twitter, är inget gemeneman eller ens många kan fejka


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad är Squanch Games utan Roiland?
Allt det bästa med dom spelen som dom släppt har ju med han att göra


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Esri:

Det handlar inte om din åsikt, din åsikt är helt poänglös och meningslös, han är inte dömd, han är därmed oskyldig i lagens ögon. Spelar ingen roll vad du tycker om det. Om du inte accepterar det beslutet så är du farlig. Och det kött på benen du påstår dig ha är uppenbart helt påhittat med tanke på att det han blev åtalad för inte hade några som helst bevis, där av att han blev friad. Alla andra anklagelser dök upp efter detta, vilket är anledningen till att risken att detta är ingenting annat än clout chasing är extremt hög. Screenshots bevisar ingenting.

Jag är inte heller "lagens ögon", och jag blir inte "farlig" bara för att jag har en åsikt, men du kan vara lugn, du får tycka det om du vill. Jag säger fortfarande inte att han är skyldig/oskyldig, men jag kommer alltid att hävda att en person kan vara skyldig till ett brott oavsett vad en domstol kommer fram till. Är det jättejobbigt för dig så kanske du kan ta det med en snuttefilt eller ett gosedjur?

Medlem

Bra att det blev uppklarat, give me some new Rick and Morty!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kan vi ha ett samhälle där man är oskyldig till motsatsen bevisat?

Internet blev pöbelns återkomst och alla är experter.

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Extremt enkelt, även för vanliga personer.

Det finns ett gäng appar för att fakea DM's för acreenshots, men inga går in så djupt på att fakea hela twitter, fake'a länkar till profiler, det blir komplicerat.

För många saker går ihop i detta fall, hade det varit en enstaka screencapture från en enstaka kvinna så hade det varit lättare att komma med det argumentet.

Det blir en konspirationsteori där flertalet kvinnor ska ha gått ihop helt plötsligt för att alla fakea DM's, mer offentliga personer inkluderat.

Plus kvinnan som har röstmeddelanden från Justin, samma kvinna som berättade om sin våldtäkt och fick ett "that's my kink" från Justin.

Skrivet av Esri:

Det behöver inte vara fejk, men det bevisar ingenting. Att han är creepy visar bara just det, att han är creepy.

Nej, för att det är en del av en offentlig podcast som han är med i, så med det kan vi utgå att jag bara skämtade om att det var fake.

Inget uttalande om detta från Justin, allt som kom från Justin är att han använder rättsfallet som lades ner på ett sätt så att det ser ut som att allt som sagts om honom var falskt.

Och många går på det redan, de tror att det handlar om alla anklagelserna, det var medvetet gjort.

Bara att säga det: "jag har aldrig pratat med dessa personer"

Moderator | Testpilot

När folk försöker argumentera för att "det kan vara fejk" när folk i fråga filmar sin mobil och sig själv när de scrollar igenom DM's med honom så tror jag inte vi tar oss längre här. Vissa av dem har också gjort detta på flera enheter, klickat in på hans profil, och sedan meddelanden och då scrollat runt i chattloggarna.

Det är inte fejk. Allt detta fejkar man inte utan expertis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar