Redfall kräver internetanslutning även vid singleplayer

Medlem

Att man måste logga in på ett Bethesda-konto är mer irriterande än krav på uppkoppling. Jag är redan inloggad på mitt Microsoft-konto på Xboxen. Varför använder de inte det ekosystemet som redan existerar på konsolen?

Medlem
Skrivet av fzusr:

Så på din stationära kommer kopplingen till servern alltid finnas kvar, även efter företaget stänger ner servern för gott eller går i konkurs då menar du?

Ja, det är såklart exakt det jag menar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Även fast jag också är lite fundersam över detta lär jag säga att det känns som folk klagar bara för att klaga. Det är ett spel byggt för coop så det finns säkert en anledning till detta val. Det blir samma sak en sån här nyhet kommer ut, folk går berserk och bojkottar fast det inte ens hade påverkat dem ett dugg, eller bara litegrann på ett hörn.

Som nån nämnt kan det röra sig om att servern behöver prata med ditt inventory, talent-tree osv. för att motverka fusk och exploits (eftersom utgångspunkten är att vara ett multiplayerspel). Vem vet, det kanske betyder att det kommer ett pvp-läge.

Men det är väl kanske det som är problemet... Vi vet inte anledningen. Och när vi inte vet varför antar vi att det är en djävulsk idé för att lura oss eller retas. Mer transparens från utvecklare hade troligen förhindrat missnöje hos många.

Medlem

Om syftet är att det ska stävja piratkopiering så är jag för det. Tjuvar är bland det värsta jag vet.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av MajorZen:

Även fast jag också är lite fundersam över detta lär jag säga att det känns som folk klagar bara för att klaga. Det är ett spel byggt för coop så det finns säkert en anledning till detta val. Det blir samma sak en sån här nyhet kommer ut, folk går berserk och bojkottar fast det inte ens hade påverkat dem ett dugg, eller bara litegrann på ett hörn.

Som nån nämnt kan det röra sig om att servern behöver prata med ditt inventory, talent-tree osv. för att motverka fusk och exploits (eftersom utgångspunkten är att vara ett multiplayerspel). Vem vet, det kanske betyder att det kommer ett pvp-läge.

Men det är väl kanske det som är problemet... Vi vet inte anledningen. Och när vi inte vet varför antar vi att det är en djävulsk idé för att lura oss eller retas. Mer transparens från utvecklare hade troligen förhindrat missnöje hos många.

Jag klagar därför att det är en växande trend, och om ingen klagar så kommer det fortsätta på det viset. Det är absolut inte en förändring jag vill se i industrin. Jag bryr mig mycket om spel och dess kulturarv, men många giriga publishers gör uppenbarligen inte det, bara de maximerar sin vinst så är det tydligen helt ok för dom att pressa ner precis hur drakoniska DRM som helst i halsen på deras kunder, oavsett vilka digra konsekvenser det leder till.

Om man enbart bojkottar utan att tala ut om det så framgår det ju inte varför, då är det ju ganska meningslöst att bojkotta.

Skrivet av Slimebeast:

Om syftet är att det ska stävja piratkopiering så är jag för det. Tjuvar är bland det värsta jag vet.

Oftast är det ju precis det, men till vilket pris? Får man behandla sina betalande kunder precis hur som helst, samtidigt som piraterna får en avsevärt bättre upplevelse? Det tycker iallafall jag inte är rimligt. Jag förstår absolut att DRM behövs i viss utsträckning, men när spelet väl är crackat fyller det inte längre någon funktion, då kan man lika gärna patcha bort det av respekt för sina betalande kunder, istället för att fortsätta trakassera dom med massa onödigt skit som bara gör deras spelupplevelse sämre och inte tillför något vettigt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Att man måste logga in på ett Bethesda-konto är mer irriterande än krav på uppkoppling. Jag är redan inloggad på mitt Microsoft-konto på Xboxen. Varför använder de inte det ekosystemet som redan existerar på konsolen?

Tror det här är mer irriterande för pc-sprlare. På xboxen brukar man ju automatiskt skapa och koppla ihop externa konton första gången man startar spelet med ett par knapptryck.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Om syftet är att det ska stävja piratkopiering så är jag för det. Tjuvar är bland det värsta jag vet.

CD project red säger tvärt om tycker deras försäöljningssiffror talar för sig själva

12
Skriv svar