Pikmin 4 ringar in 21 juli som släppdatum

Robot
Pikmin 4 ringar in 21 juli som släppdatum

Maj-ryktet visade sig tyvärr inte stämma.

#Pikmin-4


Medlem

Älskar pikmin men det känns inte speciellt nytt detta. Texturerna och modellerna känns som dom var gjorda för wii eller GC till och med... helt platt och små taskiga grästuvor lite här och var! Känns som dom hade kunnat göra detta så mycket mera detaljrikt och snyggt! Allt känns bara så gammalt!

Medlem

Ser ju småmysigt ut men som ovan har skrivit så ser det extremt föråldrat ut. Är det upplösningen eller kvalitén på videon som är absolut doodoo? Jag hoppas på det sistnämnda!

Medlem

Ja släppa det här i maj vore ju inte så bra då Zelda kommer 12e maj, vem vill sitta med Pikmin då liksom

Medlem

Tja, mer av samma stämmer nog ganska väl. Det känns som en serie som det är svårt att utveckla särskilt mycket om man samtidigt vill hålla fast vid grundkonceptet. Att det ser föråldrat ut kanske beror på den långa utvecklingstiden. Det har ju pratats om detta sedan 2015 och det skulle inte förvåna mig om detta utvecklades till WII U först.
Under-jorden grottorna från Pikmin 2 ser iaf ut att göra comeback.

Jag är bara glad över att Pikmin nu för första gången släpps till en riktigt stor konsol, för det var ju varken GC eller Wii U.
Intressant att se hur det säljer. Jag kan dock ifrågasätta valet att döpa det till Pikmin 4. Det hade nog varit bättre, och mindre exkluderande, att inte ha en siffra i titeln.

1
Skriv svar